فاکس بلاگ

آموزش سئو با بهبود جایگاه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۹

آموزش سئو با بهبود جایگاه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۹

زمانی که شما عبارت ” آموزش سئو ” را می بینید چه چیزی به ذهنتان می آید ؟ هنگامی که شما تلاش می کنید برای بهبود جایگاه سایت در گوگل ، تمام انرژیتان را کجا متمرکز می کنید؟

اکثر مردم مقدار زیادی از وقت خود را بر روی “کلمات کلیدی” متمرکز می کنند و نه چیز دیگری.

با این حال، اگر شما مستقیما برای بهینه سازی کلمات کلیدی کار کرده اید، اما هنوز نتایجی را که می خواهید دریافت نکرده اید، ممکن است لازم باشد فاکتورهای دیگری که بهبود جایگاه سایت در گوگل را تحت تاثیر قرار می دهند، در نظر بگیرید.

الگوریتم های موتور جستجو در رابطه با شرایط جستجوی کاربر نه تنها ارتباط کلمات کلیدی درصفحه شما و متا داده ها را بررسی می کند، بلکه آنها نیز اطلاعاتی مانند مدت زمانی که بازدید کننده در سایت شما می ماند، میزان جست و جو کردن، لینک های خراب، صفحات بازدیدشده، لینک های ورودی و خروجی و غیره … را ارزیابی می کنند.

در صورتی که کاربران در وب سایت آن ها باقی بمانند و با محتوایشان ارتباط برقرار کنند، رتبه بندی وب سایت را افزایش می دهد و شما می توانید با بهبود تجربه ی کاربری و قابلیت استفاده وب سایت خود در این زمینه کار کنید.

از کلمات کلیدی به صورت کلیکی استفاده کنید تا تعدادبازدیدکنندگان شما افزایش یابند ، درواقع سایت شما تنها نیمی از داستان است. اگر SEO را به عنوان ” بهینه سازی وب سایتتان ازطریق موتورهای جستجو ” استفاده کنید، مفهوم کاربر دوستی یک عامل مهم می شود.

ارتقا سایت در گوگل

در این مقاله، من برروی جنبه های مختلف استفاده از وب سایت هایی که رتبه بندی وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد، تمرکز می کنم. چگونه طبقه بندی سئوبه وسیله ی قابلیت بهبود، پیشرفت می کند؟

قابلیت یک وب سایت چیست؟قابلیت وب سایت شامل بسیاری از عناصر طراحی وب سایت است که بیشتر آنها نیزمبدل شده است.

در اینجا تعدادی از این موارد می توانند رتبه بندی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند:

اثربخشی: آیا کاربران می توانند اهدافیکه جست و جو می کنند را در سایت آن ها به دست آورند؟ به عنوان مثال، آیا می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند، محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند یا با خدمات مشتری تماس بگیرند؟

کارایی: بازده کارایی را اضافه کنید. علاوه بر این ، زمانی که کاربر هدفش را درسایت شما پیدا کرد، حال چگونه کاربر میتواند کاری را انجام دهد؟ اگر بازدیدکنندگان نتوانند آنچه را که به طور موثر و کارآمد در وب سایت شما نیاز دارند پیدا کنند، احتمال بیشتری دارد که از سایت شما خارج شوند.

هر چه کاربر زمان کوتاهتری در وب سایت شما صرف کند، ممکن است تاثیر منفی بر رتبه بندی جستجوگرها داشته باشد.

یادگیری: آیا کاربران میتوانند سریعا به وب سایت شما هدایت شوند؟ آیا عمل تماس گرفتن با مدیر وب سایت امکان پذیراست؟ بنابراین بازدید کنندگان می دانند چگونه به تعامل بپردازند؟

هنگامی که بازدیدکنندگان وقت زیادی را صرف تلاش برای کشف نحوه ی استفاده از وبسایت شما می کنند، بنابراین وقت کمتری را برای اطلاعات شما یا جستجوی محصولات شما صرف میکنند. علاوه بر این، زمانی که آنها نمیتوانند آنچه را که نیاز دارند در سایت پیدا کنند، احتمالا ناامید خواهند شد، از سایت خارج می شوند و هرگز به آن برنخواهند گشت.

یادآوری: آیا کاربران مجددا می توانند وب سایت شما را به یک موتور جستجو برگردانند؟ تعداد تکرارها می تواند به شما در افزایش رتبه بندی گوگل کمک کند. بازدیدکنندگان ممکن است وب سایت شما را پیدا کرده و سپس به دلایل مختلف به آن هدایت شوند.

همچنین ممکن است سایت را بخاطر بسپارند وبعدا دوباره تلاش کنند تا وارد آن شوند. آیا کلمه کلیدی مرتبط با آن جستجوی خاص به اندازه کافی متناسب است تا بتوانند سایت شما را دوباره پیدا کنند؟

پیشگیری از خطا: برخی از خطاهایی در وب سایت ممکن است رخ دهد نه تنها تجربه کاربر، بلکه رتبه بندی وبسایت را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، خطای ۴۰۴ Page Not Found، یک لینکی است که چیز دیگری می خواهد، اما چیزی دیگر را نشان می دهد که یک لینک خراب است که دیگر معتبر نیست.

قابلیت خوب وبسایت چگونه رتبه بندی جستجوگرها را بهبود می بخشد؟موتورهای جستجو پاداش سایت هایی اند که کاربر پسند است، به این معنی که آنها قابلیت بسیار بالا یی دارند. گوگل به سایتهایی که نه تنها در کلمات کلیدی غنی هستند، بلکه همچنین نشان دهنده مشارکت کاربر می باشند توجه می کند.رتبه بندی جستجوگرها زمانی بهبود میابد که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما باقی بمانند، صفحات بیشتری را مشاهده کنند و بازدید های خود را تکرار کنند. سایت شما دوستانه تر می شود و هم چنین بیشتر احتمال دارد که این اتفاق بیفتد.بیایید نگاهی به ۱۳ موردی که نه تنها قابلیت سایت شما را افزایش می دهد، بلکه همچنین به بهبود رتبه بندی جستجوگرها کمک می کند، بیاندازیم.

افزایش رتبه گوگل با ۱۳ روش زیر:

۱- محتوای مفید، با کیفیت بالا و مربوطه

“زمان توقف” میزان زمانی که بازدید کننده ها در وب سایت شما صرف می کنند و می تواند روی رتبه بندی سایت های اینترنتی تاثیر بگذارد.

هنگامی که شما محتوای مفیدی را ارائه می دهید، بازدیدکنندگان تمایل بیشتری دارند که درسایت بمانند و از اطلاعاتی که وجود دارد نهایت استفاده را ببرند و لذا زمان توقف را افزایش می دهند.

بر اساس این تحقیق، محتوا بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه به نظر می رسد که بالاترین رتبه را در نتایج موتور جستجو داشته باشد.اگرچه تعداد کلمه ها نقشی در جهان سئو ندارد – اما هیچ کس چیزهایی را که مفید نباشد، نمی خواند- در مقایسه محتوای دیگری که شامل تعداد کلمات کلیدی بیشتر، لینک های خروجی زیادتر باشد، به شما این فرصت را می دهد تا ارزش بیشتری به ارمغان بیاورید و در نتیجه مردم زمان بیشتری را برای خواندن مطالب این سایت می پردازند پس زمان توقف افزایش میابد.یکی دیگر از دلایل ایجاد محتوای بسیار مفید این است که وقتی بازدیدکنندگان محتوای خود را در Chrome نمایش می دهند، رتبه بندی وب سایت شما را در گوگل بهبود بخشد.محتوا حدود ۲۵۰۰ کلمه بیشترین سود را به دست می آورد.

۲- سرعت بارگذاری صفحه

هر دو گوگل و بینگ سرعت بارگذاری صفحه را در الگوریتم رتبه بندی وب سایت خود قرار می دهند.

کاربران ممکن است از سایت شما خارج شوند اگر آنها مجبور باشند حتی چند ثانیه اضافی برای هر بار برای بارگذاری صبر کنند. این باعث می شود که به زمان توقف سایت شما ضرر برساند ، میزان نرخ خروج را افزایش دهد و تعداد صفحات مشاهده شده را کاهش دهد – که هر کدام می تواند رتبه بندی سئو اینترنتی شما را به خطر بیندازد.

راه های زیادی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه وجود دارد که برخی از آنها شامل استفاده از پلاگین های ذخیره سازی ، ایجاد کدهای واضح و ساده ، بهینه سازی اندازه تصاویر، کاهش تعداد افزونه ها و به حداقل رساندن راهنمایی ها می باشد.

بهینه سازی مناسب تصاویر می تواند به کاهش حجم فایل و بهبود سرعت بارگذاری کمک کند.

۳- بهینه سازی تصویر

علاوه بر اندازه و فرمت فایل تصویری ، روش های دیگری نیز وجود دارند برای اینکه مطمئن شوید در مقابل SEO به سختی کار می کنند.

شما می توانید با استفاده از نشانه های ارتباطی، محتوایتان را به موتورهای جست و جو متصل کنید. مانند نام فایل تصویر خود، برچسب ALT، عنوان، شرح و… .

۴- برچسب های هدر

هیچکس دوست ندارد صفحه ای را که پر از متن هست را نگاه کند. قالب بندی مناسب محتوایتان به طرز چشمگیری به بهبود تجربه کاربر وب سایت شما کمک می کند.

این باعث می شود بازدیدکنندگان مایل باشند زمان بیشتری را درسایت شما بگذرانند ، که در نهایت سیگنال شما را نسبت به موتورهای جستجو نشان می دهد.

استفاده مناسب از برچسب های هدر می تواند به تجزیه مطالب سایتتان به بخش های آسان تر کمک کند. قرار دادن برچسب هدر در وردپرس باعث بهبود تجربه کاربر و رتبه بندی جستجوگر وب سایتتان می شود.

موتورهای جستجو این کلمات کلیدی در برچسب های هدر را به شدت ترجیح می دهند. با اضافه کردن شرط مرتبط به برچسب های هدر، شما همچنین می توانید رتبه بندی جستجوگرهای خود را از طریق این کلمات کلیدی افزایش می دهید.

۵- لینک های خروجی

برای ایجاد محتوای مفید تر و مرتبط تر، شما می توانید به سایت های مجازی که بییندگان بتوانند اطلاعات بیشتری به دست آورند، لینک دهید.لینک های خارجی به سایتهای معتبر محرمانه نه تنها زمان زیادتری که خواننده در سایت شما می گذراند را به محتوای شما متصل می کند بلکه اعتقاد بر این است که نشانه اعتماد به Google ارسال و رتبه بندی جستجوگرها را افزایش دهد.

با این حال، تعداد لینک های خارجی زیادتر لزوما بهتر نیست. لینک های خروجی بیش از حد می تواند باعث حواس پرتی شود وهدف مطالب را از بین ببرد.

۶- چند رسانه ای های مختلف

تصاویر، فیلم ها، نمایش اسلاید ها و صوت ها می توانند به غنی سازی تجربه کاربر کمک کنند و به شما امکان ارائه اطلاعات را به شیوه ای که بیشتر مناسب بازدیدکنندگان سایت شما باشد، می دهد.

آنها همچنین به عنوان یک نشانه ی محتوای با کیفیت به موتورهای جستجو عمل می کنند … بعد از این همه ، شما همه کار می کنید تا مطلبتون خوب و با کیفیت به نظر برسد!

بازاریابی فیلم به یک عنصر به طور فزاینده و یکپارچه در هدایت تعامل با کاربرتبدیل شده است. دریافتیم که وبسایت هایی که از ویدیو استفاده می کنند نرخ تبدیل ۴/۸ درصد بالاتری در مقایسه با میانگین ۲٫۹ درصد وب سایت هایی که از ویدیو استفاده نمی کنند، دارند.

فیلم ها باعث می شوند بازدید کنندگان زمان بیشتری را در سایت صرف کنند و اطلاعات بیشتری را به دست آورند.

۷- لینک های شکسته

چه کسی می خواهد صفحه ۴۰۴ را پس از کلیک روی یک لینک دریافت کند؟ لینک های شکسته برای کاربردهای بد استفاده می شود.نه تنها، موتورهای جستجو تعداد زیادی لینک های خراب را به عنوان یک سیگنال از یک سایت قدیمی و غفلت مورد توجه قرار می دهند و این می تواند رتبه بندی جستجوگرهای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

خوشبختانه، شما مجبور نیستید به هرلینک درصفحه ی وب سایت خود بروید و لینک ها را به صورت دستی آزمایش کنید. بسیاری از ابزارها و برنامه ها برای کمک به اینکه مطمئن شویم لینک ها خراب اند یا نه، وجود دارند. از قبیل:Screaming Frog SEO SpiderGoogle Webmaster ToolW3C Link Checker

۸- قابل خواندن

حتی اگر شما حداقل یک مخاطب تحصیل کرده داشته باشید، احتمالا نمیخواهند هر دفعه از وبسایتتان بازدید کنند و مطالب را بخوانند. همچنین شما نمی خواهید آنها از خواندن محتویات خود بیرون بروند و هرجایی کلیک کنند، زیرا هضم آن بسیار دشوار است.

ساختن محتوای آسان برای خواندن و درک بهتر کمک می کند تا برای خوانندگان مفید باشد. برخی از کارشناسان همچنین معتقدند که گوگل در هنگام رتبه بندی صفحات وب، قابلیت خواندن را در نظر می گیرد.شما می توانید برای خواندن مطالب خود از ابزارهای مختلف، از جمله موارد زیر استفاده کنید:Readability-Score.comThe Readability Test ToolReadability statistics in MS Word

۹- طرح بندی وقالب بندی

قالب بندی مناسب و طرح بندی کاربر پسند می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند و محتوای شما را به راحتی اسکن و هضم کند، بنابراین خوانندگان شما در سایتتان باقی خواهند ماند و از وب سایت شما اطلاعات می گیرند.

قالب بندی می تواند به طور قابل توجهی باعث بهبود قابلیت استفاده از صفحه وب شود.به وسیله ی ایجاد محتوای آسان برای خواندن: از اندازه فونت و تایپوگرافی که برای خواندن آسان است،استفاده کنید.از تایپ bold و رنگ ها – صرفه جویی و استراتژیک – فراخوانی اطلاعات مهم و محتوای آسان برای اسکن کردن استفاده کنید. از پاراگراف های کوتاه و فاصله بین خطوط استفاده کنید – هیچکسی صفحه ی پر از نوشته را دوست ندارد.

برای وضوح، از لیست هایی که شماره گذاری شده اند، استفاده کنید.استفاده از تکنیک هایی مانند اسلایدرها، زبانه ها، طرح های پیشرفته، شبکه های ساخت یافته، پنجره های مدال، عناصر رولر، اککردینس و منوهای کشویی برای سازماندهی محتوا و بالا بردن تعامل استفاده کنید.

محتویات اصلی را به بخش های فرعی تقسیم کنید. استفاده مناسب از برچسب های هدر که شامل کلمات کلیدی نیز می باشد، کمک می کند تا رتبه بندی جستجوگرها را بهبود بخشد.

۱۰- صفحه تماس با ما

با توجه به این مقاله ، وب سایتهایی که اطلاعات تماس به اندازه کافی دارند، به دلیل اینکه به آن ها اعتماد میتوان کرد بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و بنابراین ممکن است درموتورهای جستجو بالا باشند.

از جمله صفحه تماس با ما در وب سایت و قرار دادن لینک درهدایت کاربر، باعث تجربه کاربری خوب (به خصوص اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک دارید.) می شود.

متوجه شدم که یک فرم تماس به خوبی طراحی شده مشارکت کاربران را در حضور آنلاین شرکت افزایش می دهد. همچنین کمک می کند فرصت های کسب و کار جدیدی کسب شود، رهبران جدید را جذب کند، خدمات به مشتریان را بهبود بخشد و بیشتر.مثال یک صفحه تماس با ما

۱۱- معماری سایت و هدایت

به محض اینکه بازدید کنندگان نمیتوانند آنچه را که در یک وب سایت نیاز دارند پیدا کنند، احتمالا سایت را ترک می کنند و این  به میزان بازدهی بالا، زمان توقف و تعداد  صفحات مشاهده شده، ضرر می رساند.

یک معماری طراحی شده خوب در هدایت  به صورت واضح منعکس شده است که به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان سایت خود را پیدا کنید، اهداف خود را به دست آورید و بارها و بارها به سایت شما مجددا رجوع کنند. (بازدیدهای مکرر می توانند رتبه بندی SEO را بهبود بخشند).

معماری سایت “مسطح و یک دست” نه تنها باعث می شود که محتوا آسان تر شود، بلکه می تواند به بهبود رتبه بندی جستجوگرها نیز کمک کند، زیرا لینک سطوح همه صفحات مهم را ایجاد می کند تا موتورهای جستجو برای ردیابی کل سایت راحت تر شوند.

۱۲- بهینه سازی موبایل

از آوریل ۲۰۱۵، گوگل شروع به جریمه کردن سایت هایی کرده است که خودشان بهینه سازی نشده اند و باعث پایین آمدن رتبه بندی موتور جستجوگر شده اند.

کاربران از محتوا بیشتر و بیشتر در دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند و بهینه سازی موبایل بر تجربه کاربر و تبدیل آن تاثیر می گذارد.

این به ویژه برای بازاریابان B2B اهمیت دارد. تحقیقات نشان داده است که ۷۷ درصد از مدیران از گوشی هوشمند خود برای تحقق محصول یا سرویس کسب و کار خود استفاده می کنند.

مدیران اجرایی از دستگاه های تلفن همراه برای  اگاهی از تحقق  محصولات و خدمات برای کسب و کار خود استفاده می کنند.این فقط برای وب سایت های B2B نیست. شرکت هایی مانند Yelp که به عنوان دایرکتوری های جستجو که مشتریان را به کسب و کار متصل می کنند، عمل می کنند و دریافتند که ۵۵ درصد از همه جستجو ها از دستگاه های تلفن همراه است.

اگر وب سایت شما خیلی وقته که وجود دارد وقت آن است که آن را تست کنید تا مطمئن شوید که  سازگار است.

تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند، از تعداد رایانه های رومیزی فراتر رفته اند.

۱۳- اشتراک گذاری اجتماعی

تعداد به اشتراک گذاران  فیس بوک، توییت ها، پین های Pinterest و دیگر رسانه های اجتماعی می توانند بر رتبه بندی SEO تاثیر گذار باشند.

نصب دکمه های به اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت شما نه تنها باعث می شود که کاربران مطالب شمارا به اشتراک بگذارند بلکه  به این ترتیب تجربه کاربر را بهبود می بخشند، بلکه می تواند به شما در رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کنند.

به اشتراک گذاری اجتماعی همچنین به عمل خرید کمک می کند: تقریبا ۴ تا ۱۰ نفر از کاربران فیس بوک  گزارش می کنند که از علاقه، اشتراک گذاری یا نظر دادن به یک مورد ،در خرید آن صرف نظر کرده اند. در حالی که ۴۳٪ از کاربران رسانه های اجتماعی پس از به اشتراک گذاشتن  در Pinterest ، فیس بوک یا توییتر، آن را خریداری  می کنند.

در این تحقیقات، یک شرکت کنترل ضررها ظرف ۲ هفته پس از اجرای یک کمپین با هدف افزایش اشتراک اجتماعی، ترافیک  را تقریبا ۱۵٪ افزایش داد.

Peep Laja موفق به دریافت بیش از ۴۰،۰۰۰ بازدید منحصر به فرد از سایتش از طریق اشتراک گذاری در سایت های اجتماعی شد.

برای شروع به کار، در اینجا چند تب پلاگین اشتراک اجتماعی برای امتحان وجود دارد:

SumoMeShareaholicاشتراک اجتماعی WP

حل تضاد بین قابلیت استفاده و SEO “بهترین عمل”در بیشتر موارد، عناصری که به قابلیت استفاده خوب کمک می کنند رتبه بندی جستجوگرهای اینترنتی نیز را بهبود می بخشد.

با این حال، مواردی وجود دارد که با این شرط تناقص دارند:بسیاری از محتواها کلمات کلیدی “stuff” را در یک صفحه برای به دست آوردن آبجکت سئوایجاد می کنند، اما این می تواند خوانایی محتوا و تجربه کاربری را تضعیف کند.

تلاش برای به دست آوردن کلمات کلیدی در یک مقاله می تواند انتخاب واژگان را برای نویسنده تحت تاثیر قرار دهد، و گاهی اوقات محتوا را برای درک مطلب سخت می کند.

لینک های خروجی می تواند برای جستجوگرها مفید باشد، اما بسیاری از آنها می توانند ذهن خواننده را از مطلب اصلی منحرف کند و اگر آنها به طور مستقیم به موضوع مرتبط نباشند، می تواند بر خواننده تاثیر بگذارد.

فوترهای پراز محتوا که در هر صفحه از سایت میباشند، میتوانند به بهبود رتبه بندی در جستجوگرها کمک کنند اما همچنان باعث سردرگمی میشود که یک بازدید کننده سعی در جستجوی برخی از صفحات کلیدی داشته باشد.

گاهی اوقات، به خصوص در مدت زمان کوتاه، ممکن است مجبور باشید که برای ترافیک بیشتری SEO و تجربه کاربر را بهینه کنید .

ترافیک جستجوگرها ممکن است تعداد زیادی بازدید در مدت زمان کوتاه برای شما به ارمغان بیاورد، اما تجربه کاربری اغلب میتواند نتیجه ی بهتری در این تغییرات داشته باشد.

در بلندمدت، با توجه به این تغییرات ، اغلب حرکت هوشمندانه برای اولویت دادن به تجربه کاربر ترفند جستجوگرهای SEO است.

پست میهمان: دانیل لوئیس مدیر بازاریابی در TruConversion.com تجربه هر دو را دارد و مشتریان سرمایه گذاری را به او می سپارند. به او چشم انداز منحصر به فرد و توانایی برای اتصال نقاط برای اندازه برند های مختلف داده شده است.

او نوشتن در استراتژی محتوا، بازاریابی و ابتکارات بهینه سازی را دوست دارد. در انجام کارها نیاز به کمک دارید؟ برای یافتن کارشناسان در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اینجا را کلیک کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 16 ژانویه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.