فاکس بلاگ

سرویس هشدار گوگل برای کرونا فعال شد!

کرونا ویروس
در ادامه ی مطلب از سرویس جدید گوگل که برای هشدار جستجوهای مرتبط با ویروس کرونا فعال شده است صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گوگل در جهت اعلام وضعیت اضطراری از طرف سازمان بهداشت جهانی برای ویروس کرونا، جهت اینکه کاربران بتوانند اخبار جدید از این ویروس را از منابع مطلع و معتبر بخوانند سرویس هشدار برای این جستجوها را فعال کرده است.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) به علت وضعیت جدید ایجاد شده در مورد بیماری کروناویروس که بعد جهانی گرفته است، وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرده است. تعجبی ندارد که این موضوع باعث ترس و وحشت و البته سیل جستجوها در مورد این بیماری در گوگل شده است.

برای همین علت این غول فناوری با آگاهی از اینکه اولین تاثیر را می تواند روی مردم داشته باشد، سرویس هشدار اضطراری(SOS Alert) را برایجستجوهای مرتبط با این ویروس فعال کرده است تا کاربران مستقیما به اطلاعاتی که از سوی سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر درباره این بیماری و شیوع آن منتشر شده است، دست یابند و با مطالب دروغ و گمراه کننده مواجه نشوند.

غول بزرگی چون گوگل و حتی فیسبوک متناسب با شرایط بحرانی جهانی (وقایع طبیعی) سرویس هشدار قرمز خود را فعال می کنند. فیسبوک از شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کند تا به کاربران و دوستان‌شان اطلاع دهد که در امنیت هستند. از طرف دیگر سرویس هشدار گوگل، به خصوص برای پایین آوردن پیوندهای مشکوک، اطلاعاتی را که از منابع تأییدشده تهیه می‌شود، در اولویت منابع جستجو قرار می‌دهد.

گوگل در توییتر اعلام کرده است که به هر کسی که می‌خواهد اطلاعاتی راجع به بیماری کرونا و کروناویروس یا مطالب مرتبط با آن جستجو کند، مطالب و منابعی از سازمان سازمان بهداشت جهانی نشان داده می‌شود. این موارد شامل وضعیت شیوع این ویروس و همچنین مشاوره در مورد چگونگی حفظ امنیت خود در برابر آن است.

البته این اطلاعات در صدر نتایج جستجو یعنی جایی که گوگل همیشه اخبار برتر را از منابع تأیید شده در آن قرار می‌دهد، جای نمی‌گیرند، اما بالاتر از مطالب و پیوندهای انجمن‌ها و بلاگ‌ها نشان داده می‌شوند.

گوگل قول داده است که اطلاعات محلی را برای کاربران در هر منطقه بیابد و نشان دهد.

گوگل همچنین مبلغ ۲۵۰ هزار دلار کمک مالی بلاعوض به صلیب سرخ چین تزریق کرده و از کارمندان خود نیزخواسته است تا از طریق یک کمپین داخلی برای مبارزه با بیماری کرونا پول جمع آوری کنند که در نتیجه آن تاکنون مبلغی بالغ بر ۸۰۰ هزار دلار جمع شده است.

در دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین  کرونا ویروس  شناسایی شد و  هم اکنون به برخی کشور های دیگر جهان نیز سرایت کرده است. این ویروس تا زمان فعلی بیش از ۲۰۰ نفر قربانی گرفته و بیش از ۸ هزار نفر را در سراسر جهان درگیر خود کرده و متبلا شده اند.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 12 فوریه 2020
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.