فاکس بلاگ

برنامه های شستشوی لباسشویی

خانه های مدرن امروز، دارای لوازمی متنوع هستند که هریک کارکردی متفاوت از دیگری دارد. وجود این وسایل سبب می شود تا برخی از کارهای مربوط به خانه و خانواده با سرعت بالایی انجام شود.

استفاده از این وسایل راحتی و آسایش بسیاری را برای اعضای خانواده به همراه آورده است. این امر سبب شده تا اعضای خانواده مدت زمان بیشتری را بتوانند در کنار یکدیگر بگذرانند و یا به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند که هر دوی اینها هم، یعنی رفاه و راحتی.

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم برقی موجود در خانه است. این وسیله علاوه بر اینکه فرایند شستشو را سرعت می بخشد، در مصرف آب هم صرفه جویی های بسیاری دارد. همین امر سبب شده که استفاده از لباسشویی از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد.

شاید چنین به نظر برسد که استفاده از ماشین لباسشویی بسیار ساده است، اما نکات بسیار مهمی در رابطه با این وسیله وجود دارد. اولین نکته ای که در رابطه با لباسشویی مطرح است، انتخاب یک برنامه شستشو متناسب با نوع لباس است. ماشین لباسشویی  به گونه ای طراحی شده است که برای شستن هر لباسی دارای برنامه ای از پیش تعیین شده است. مثلا شما باید لباس های کتان، لباس های پشمی و ضخیم، لباس های ابریشمی، لباس کودک و … را با برنامه های مخصوص همان لباس بشویید.

استفاده نادرست از برنامه های ماشین سبب می شود تا لباس های شما آنچنان که باید تمیز نشوند و یا حتی دچار آسیب، خرابی و پارگی شوند. بنابراین انتخاب یک برنامه شستشوی درست، بسیار مهم وضروری است.

به دلیل اهمیت آشنایی با برنامه های شستشو، در ادامه به معرفی برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی متناسب با برند و جدید یا قدیمی بودن، دارای برنامه های متعددی است. برخی از این برنامه ها در تمامی ماشین ها مشترک هستند و برخی دیگر فقط به برندهای خاصی تعلق دارند. در ادامه تعدادی از مهمترین و پرکاربردترین برنامه ها را که تقریبا در بیشتر ماشین های لباسشویی مشترک هستند، توصیف می کنیم.

برنامه شستشوی Dark Wash: برنامه شستشوی مربوط به لباس های تیره.

برنامه شستشوی  intensive: این برنامه مربوط به زمانی است که لباس ها بیش اندازه کثیف، لک دار و چرک هستند.

برنامه شستشوی Sport Wear: این برنامه مربوط به زمانی است که شما می خواهید لباس های ورزشی خود را بشویید. با این برنامه هیچ آسیبی به لباس های ورزشی شما وارد نخواهد شد.

برنامه شستشوی duvet:  این برنامه مربوط به زمانی است که شما تصمیم دارید پتو و ملحفه های خود را بشویید. هنگامی که می خواهید لباس های مخملی و ضخیم هم شستشو نمایید، بهتر است از این برنامه استفاده نمایید.

برنامه شستشوی  sensitive:  ممکن است شما شخصی باشید که بدنتان نسبت به مواد شوینده آلرژی دارد، در این شرایط باید از این برنامه استفاده نمایید. تنظیمات شستشو در این برنامه بدین ترتیب است که تمامی عواملی که ممکن است ایجاد حساسیت نماید را در حین شستشو از بین می برد. برنامه شستشوی در این حالت طولانی است تا تمام مواد شوینده را از تمام تارو پود لباس پاک کند.

برنامه شستشوی delicates : شستن لباس های ظریف و ابریشمی باید با کمک این برنامه انجام شود تا لباس های ظریف و حساس شما هیچ گونه آسیبی نبینند.

برنامه شستشوی quick super: این برنامه همانطور که از نامش پیداست، لباس های شما را با سرعت بیشتری می شوید و برای زمانهایی که به صورت عجله ای به لباسی نیاز دارید بسیار مناسب است.

برنامه شستشوی curtains: اگر شما قصد شستن پرده با ماشین لباسشویی را دارید، حتما باید از این برنامه استفاده نمایید تا هم پرده های شما به خوبی تمیز شوند و هم کمتر چروک شوند.

برنامه شستشوی  pre wash: اگر لباس های شما بیش از اندازه کثیف و لکه دار هستند، حتما باید قبل از شستشو، یک برنامه پیش شستشو داشته باشید تا تمامی این کثیفی ها از بین بروند. برنامه Pre Wash همان پیش شستشویی است که شما به آن نیاز دارید.

برنامه شستشوی  eco: این برنامه مخفف نام اکونومیک به معمنای دوستدار محیط زیست و صرفه جویی در انرژی است. هنگامی که این برنامه را انتخاب می کنید، مدت شستشوی لباس طولانی تر می شود تا در مصرف آب و برق صرفه جویی شود.

برنامه time delay در لباسشویی: ممکن است شما بخواهید که زمان شروع فرایند شستشو را برای زمانی دیگر تنظیم نمایید. مثلا تمایل داشته باشید که ماشین پنج ساعت دیگر، فرایند شستشو را آغاز نماید. این برنامه می تواند زمان تاخیر در شروع فرایند شستشو را از یک تا ۲۴ ساعت دیگر تنظیم نماید.

چرا لباس ها بعد از شستشو لکه دار هستند؟

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از شستشوی لباس ها، متوجه وجود لکه بر روی آنها شده باشید، در این شرایط شما باید به بررسی علت لکه دار بودن لباس ها در ماشین لباسشویی بپردازید و ایراد و مشکل را بیابید و در جهت رفع آن بکوشید.

ممکن است پودر در ماشین به درستی حل نشده باشد و همین امر سبب می شود تا لباس های شما هم تمیز نشوند. همیشه قبل از شستشو پودر مرغوب را درون محفظه مخصوص بریزید تا در زمان مناسب حل شده و سبب تمیزی لباس های شما شود.

استفاده بیش از اندازه از شوینده هم سبب می شود تا لباس های شما تمیز نشوند. به هیچ عنوان تصور نکنید که مقدار بیشتر شوینده به معمنای تمیز شدن لباس هاست. از نرم کننده هم در حد کم استفاده کنید تا سبب لطافت و نرمی لباس های شما شود، استفاده بیش از اندازه از نرم کننده هم اصلا توصیه نمی شود.

شما باید مقدار لباسی که درون لباسشویی قرار می دهید را به دقت تعیین نمایید. اگر بیش از اندازه لباس درون ماشین قرار دهید، علاوه بر اینکه به دیگ ماشین فشار می آورید ممکن است سبب شوید که لباس های شما تمیز نشوند.

ماشین لباسشویی نیاز به تمیز کردن و ضد عفونی شدن دارد. اگر ماشین لباسشویی شما کثیف باشد، لباس های شما پس از شستشو هم تمیز نخواهند شد.

آب منطقه شما چگونه است؟ اگر منطقه ای که در آن ساکن هستید آبی سخت با املاح فراوان دارد، حتما باید از تصفیه آب استفاده نمایید. زیرا آب سخت، رد رسوب املاح را بر روی لباس های شما باقی خواهد گذاشت.

پمپ آب ماشین لباسشویی شما باید سالم باشد و به درستی عمل تخلیه آب را انجام دهد. همچنین همیشه فیلتر پمپ ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.