فاکس بلاگ

تکنیک های سئو در وردپرس چیست؟

تکنیک های سئو در وردپرس چیست؟

تکنیک های سئو ، سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند از طریق گوگل به آن ها معرفی کنید.

تکنیک های سئو برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که می توان گفت شامل یک سری تکنیک ها و تجربیات می باشد که نتیجه آن افزایش رنک سایتتان در نتایج گوگل خواهد بود.

تکنیک های سئو همیشه اثرات مثبتی بر روی سایت شما نخواهد گذاشت و اگر از روش های بی رویه و منفی بدون داشتن برنمامه و استراتژی استفاده شود، سایتتان از نتایج گوگل حذف خواهد شد!

قرار گرفتن سایت شما در نتایج اول گوگل به یک سری معیارهای الگوریتم های گوگل بستگی دارد که بیش از ۲۰۰ معیار وجود دارد و این الگوریتم ها مدام در حال به روزرسانی می باشد.

راز های سئو

میدانید که عملیات سئو سایت برای وب سایت ها الزامی است و باید این کار را به طور صحیح انجام دهید تا نتیجه مطلوبی را بگیرید.

سئو سایت به این معنی است که سایتتان را در نتایج جستجو بهتر و پر رنگ تر نشان دهید. تا تمامی خدمات و محصولاتتان را به کاربران معرفی کنید.

همین طور که واضح است کاربران تنها سایت های صفحه اول گوگل را مشاهده میکنند.

حتی تعداد زیادی از آنان تنها ۳ الی ۵ سایت اول را مشاهده میکنند.

این ها به این معنی هستند که اگر در صفحات اول نباشید به شدت کسب و کارتان در معرض خطر است.

جدیدترین روش های سئو

سئو ۲ نوع مختلف دارد که به آن‌ها یا بهینه‌ سازی داخلی (On-Page SEO) و بهینه‌ سازی خارجی (Off-Page SEO) می‌گوییم.

تکنیک های سئو داخلی چیست؟

منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است.

با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند.

خب، برای انجام سئوی داخلی سایت دقیقاً باید چه‌کار کنیم؟ نظر من این است که از چک لیست جادویی سئوی داخلی استفاده کنید!

برای این منظور میتوانید به مقاله سئو داخلی سایت مراجعه کنید.

تکنیک های سئو خارجی چیست؟

سئوی خارجی مکمل سئوی داخلی سایت است. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.

برای این منظور میتوانید به مقاله سئو خارجی سایت مراجعه کنید.

آموزش تکنیک های seo

SLL را فعال کنید.

SSL یک لایه امنیتی است امن سوکت است و اساسا یک پروتکل امنیتی است که برای ایجاد ارتباطات رمز گذاری شده و بین سرور و کاربر امنیت بالایی بوجود می آورد.

SSL فقط برای فروشگاه های اینترنتی لازم نیست بلکه امروزه تمامی وبسایت ها باید از این فناوری جهت حفظ امنیت وب سایت و کاربران استفاده کنند.

مرورگر گوگل کروم وب سایت هایی را که فاقد SSL هستند را عملا غیر امن میداند و این موضوع کم کم به بقیه مرورگر ها هم رسیده است.

حالا تصور کنید که یک کاربر وارد سایت شما شده و عنوان غیر امن را بالای مرورگر شما میبیند! به نظرتان آیا خریدی را انجام خواهد داد؟ مطئمن باشید به سرعت سایت را ترک میکند.

راه حل کاملا واضح است یک گواهی امنیتی را در دامنه وبسایت خود نصب کنید و وبسایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

پس از اینکه SSL را فعال کردید، میتوانید انتظار داشته باشید که تغییرات در حدود ۱۰-۱۵ دقیقه تأثیر داشته باشد، اما بسته به اندازه وبسایت شما، ۷۲ ساعت طول می کشد تا به طور کامل تغییر کند.

کاهش زمان بارگذاری وبسایت در موبایل و دسکتاپ

مطمئنا وب سایت های زیادی را دیده اید که مدت زمان زیادی طول می کشد تا لود شود و بسیار حالت کلافه کننده و زننده ای دارد به صورتی که تصمیم میگیرید سرع آن سایت را ترک کنید!

می دانستید که بیش از ۴۰درصد از کاربران صبر ایوب ندارند و سریعا وبسایت های کند را ترک میکنند!

بنابراین، زمان بارگذاری سایت برای چند دلیل بسیار مهم است:

  1. اگر وب سایت شما بیش از ۳ثانیه در موبایل و بیش از ۲ثانیه در دسکتاب طول بکشد تا لود شود کاربران آن را ترک خواهند کرد.
  2. بخشی از عامل رتبه بندی گوگل در نظر گرفتن سرعت بار است.
  3. اگر کاربری از سایت شما خارج شود و دوباره برگردد به صفحه جستجو گوگل و یک سایت دیگر را باز کند. این را به گوگل می فهماند که سایت شما از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و رتبه شما را به شدت کاهش میدهد.

افزایش سرعت سایت شما می تواند با روش های مختلفی انجام شود.

شایع ترین موردی که باعث کندی سایت شما میشود استفاده از تصاویر بزرگ و سنگین است.

فشرده سازی این تصاویر و بهینه سازی این فایل ها می تواند به شدت به بهبود زمان بارگذاری سایت شما کمک کند.

علاوه بر آن می توانید از کش مرورگر استفاده کنید یا از CDN هم استفاده کنید تایج خوبی را خواهید گرفت.

لینک های شکسته را بررسی کنید و آن ها را رفع کنید.

سعی کنید به شدت از کد های JS کمتر اسنفاده کنید.

اگر برای انجام این کار ها به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید مقاله افزایش سرعت سایت را  حتما مطالعه کنید.

از بین بردن صفحات ۴۰۴ و آدرس ها شکسته

هنگامی که وبسایت شما دارای خطا ۴۰۴ است، به این معنی است که صفحاتی را که وجود ندارند و به آنها پیوند داده اید. از نظر تجربه کاربری این یک عمل منفی محسوب میشود.

این به احتمال زیاد ناشی از زمانی است که شما یک صفحه ای داشتید که آن را نشر کرده اید و در مدت زمان آن را به هر دلیلی حذف کرده اید یا آدرس آن را تغییر داده اید ولی آدرس قدیمی را ریدایرکت نکرده اید. در نتیجه این یک لینک شکسته محسوب میشود.

پس حتما در چنین شرایطی باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. با این کار لینک های شکسته ای که وجود دارد لینک می شود به صفحاتی دیگر و این مورد را دیگر نخواهید داشت.

بات های گوگل صفحات را مدام بررسی میکنند. وقتی به لینک شکسته ای برسد این اجازه را به خزنده های گوگل نمیدهد که آن را بررسی کند و به قول خودمون به گوگل برمیخوره و نتیجه آن یک امتیاز منفی خواهد بود.

برای پیدا کردن صفحاتی که در وب سایت شما شکسته شده اند، می توانید چندین مورد مختلف را انجام دهید:

  • از LinkMiner استفاده کنید. LinkMiner یک افزونه گوگل کروم است که من قسم می خورم. با تایید اینکه لینک ها (یا صفحاتی که به آن لینک می کنید) به طور شگفت انگیزی بر روی یک صفحه کار می کنند، زندگی می کنند و شکسته می شوند. با این حال، این اجازه نمی دهد که شما یک سایت کامل را در یک زمان ممیزی کنید، که اساسا برای کارهای تضمین کیفیت جدید یا پیشرفته یا پروژه های کوچکتر وب مفید است.
  • از SEMRush استفاده کنید. با اجرای یک حسابرسی سایت در SEMRush، شما می توانید یک گزارش از تمام صفحات و وضعیت خود را در فقط چند دقیقه دریافت کنید. پس از آن می توانید ۴۰۴ صفحه خود را سازماندهی کنید، تصمیم بگیرید که در آن شما هر کدام را هدایت می کنید و به سرعت آنها را هدایت می کنید.
  • از Google Search Console استفاده کنید. پس از وارد شدن به Search Console، می توانید برای خطاهای Crawl بررسی کنید. در برگه “Not Found”، یک لیست از صفحات خطای ۴۰۴ شما مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که صفحات و پیوندهای شکسته خود را رفع کرده اید، بهتر است که sitemap خود را بروز رسانی کنید.

حذف محتوای تکراری

اگر وب سایت شما دارای محتوای تکراری است، به این معنی است که دو یا چند صفحه دارای محتوای یکسان یا تقریبا یکسان هستند و گوگل را گیج می کند.

در نتیجه، شما می توانید انتظار داشته باشید که رتبه بندی جستجوی خود را از دست بدهید که به نوبه خود نیز بر میزان ترافیک وب سایت شما تاثیر می گذارد.

برای پیدا کردن اینکه آیا وب سایت شما دارای محتوای تکراری است، می توانید از ابزار SEMRush Audit استفاده کنید تا فهرستی از این خطاها را بدست آورید.

هنگامی که شما از اینکه کدام صفحات را تکراری می دانید آگاه شدید، می توانید شروع به کار کنید تا آنها را اصلاح کنید.

راه حل واضح این است که مطمئن شوید صفحات شما منحصر به فرد هستند. شما می توانید این کار را با ویرایش مطالب در صفحات خود و یا حذف برخی از صفحات تکراری انجام دهید (فراموش نکنید که تغییر مسیر این!).

اگر صفحات شما به دلایلی محتوای تکراری داشته باشند، می توانید لینک مربوط به “canonical” را به یکی از آنها اضافه کنید تا موتورهای جستجو بدانند کدام صفحاتی را که می خواهید آنها را در نتایج جستجو نشان دهید.

بک لینک های سمی

با گذشت زمان، وب سایت شما ممکن است لینک ها را جمع آوری کند.

در حالی که ما به طور معمول فرض می کنیم این یک چیز خوب است (به خصوص اگر این لینک ها معتبر هستند)، برخی ممکن است در واقع سمی باشند . این به این معنی است که آنها می توانند در رتبه بندی جستجوی شما مضر باشند و شما باید از آنها خلاص شوید.

بنابراین، چگونه می دانید اگر سایت شما از این مشکل رنج می برد؟

ابزارهایی نظیر Screaming Frog و Google Search Console دارای سوابق دامنه هایی هستند که به سایت شما پیوند دارند و همچنین نمره دامنه را به شما در ارزیابی لینک ها کمک می کند.

قاعده کلی این است که اگر لینک سایت شما دارای امتیاز بیش از ۵۰ باشد، احتمالا میخواهید آن را رد کنید یا خلاص کنید .

اولین قدم که میخواهید برای لغو پیوند ایجاد کنید این است که دستی به دامنهها بفرستید و از آنها بخواهید لینکها را به سایت خود حذف کنند.

در اغلب موارد، این درخواست نادیده گرفته می شود و یا متوقف می شود (متاسفانه)، بنابراین مهم است که گوگل از شما می پرسد قبل از اینکه درخواست پیغام را از طریق کنسول Search با استفاده از درخواست بازبینی انجام دهید از شما خواسته شده است.

پس از اتمام مرحله، پس از آن می خواهید لیستی از لینک های سمی خود را صادر کنید و فایل disavow خود را به Google Disavowal Tool آپلود کنید.

هنگامی که شما به پایان رسید، گوگل یک برچسب “هیچ پیروی” برای آنها تعیین خواهد کرد و آنها دیگر بر رتبه بندی جستجو شما تأثیر نخواهد گذاشت. (این معمولا حدود ۲ هفته طول می کشد.)

ایجاد Sitemap XML

بعد از انجام دادن این موارد:

  • ایجاد SSL برای وب سایت
  • افزایش سرعت لود سایت
  • برطرف کردن لینک های شکسته
  • بر طرف کردن محتوای تکراری و عدم تولید آن ها
  • حذف لینک های ضعیف
  • میریم سراغ سایت مپ

گام بعدی این است که وارد سرچ کنسول شوید و سایت مپ خود را به آن معرفی کنید اگر بلد نیستید داخل کامنت ها بگید تا راهنمایی کنم.

سپس می توانید نقشه سایت خود را با تایپ کردن URL اولیه ای که در ابتدا تولید کردید وارد کنید.

در حالی که ارسال آن فقط یک دقیقه طول می کشد، ممکن است Google زمان بیشتری برای شروع نمایه سازی بگذارد.

با ارسال آخرین نقشه سایت شما، شما اجازه می دهد که Google صفحات وب بهینه شده خود را که می تواند به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر می گذارد (که می تواند به طور مستقیم بر معیارهای کسب و کار شما تأثیر بگذارد) نشان دهد.

جدیدترین نکات سئو

مهمترین عوامل برای سئو سایت را در بالا معرفی کردیم. این نکته را بدانید که محبوترین و بزرگترین موتور جستجو گوگل می باشد و این موتور جستجو هزاران کاربر رو می تواند وارد سایت شما کند.

پس تلاش کنید که این نکات را رعایت کنید و بهترین رتبه را داشته باشید.

از جمله مقالاتی که می تواند در زمینه سئو به شما کمک کند در زیر می توانید مطالعه کنید:

  •      
  • رضا ایرانی
  • 18 ژانویه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.