فاکس بلاگ

سه تکنولوژی مفید برای بهبود سئو سایت

سه تکنولوژی مفید برای بهبود سئو سایت

در این مقاله می خواهم در مورد سه تکنولوژی که می توانید در بهبود سئو سایت از آنها استفاده کنید، صحبت کنم.

دوستان عزیزم، رعایت برخی نکات در طراحی سایت بسیار مهم و ضروری است و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. به طور مثال می توان به کاربرپسند بودن سایت، امنیت، سادگی، ظرافت، سرعت لود بالا و سودمند بودن مطالب آن اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد موارد فوق جزو ملزوماتی هستند که باید در طراحی صفحات اینترنتی مورد استفاده قرار گیرند. اما من در این مقاله به سه نکته کلیدی اشاره خواهم کرد که می تواند سایت شما را از بقیه متمایز کند.

موبایل ریسپانسیو:

چون بهینه سازی سایت برای موبایل بسیار اهمیت پیدا کرده، تصمیم گرفتم که ابتدا در مورد این موضوع صحبت کنم. دوستان عزیزم همانطور که می دانید اکثر مردم دنیا از تلفن های همراه برای برقراری ارتباط و وب گردی استفاده می کند. بنابراین باید برای این دسته از کاربران که تعدادشان کم نیست خدمات قابل توجهی در نظر گرفت.

به همین دلیل پیاده سازی نسخه موبایل سایت امری بسیار مهم و ضروری است که باید به شکل صحیح و درست انجام شود. اما متاسفانه همچنان اکثر مالکان کسب و کارهای اینترنتی به این موضوع توجه چندانی ندارند، به همین دلیل تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند.

نکته دیگر آن که گوگل برای مبحث کاربرپسند بودن و ریسپانسیو بودن سایت ها برای تلفن های همراه بسیار اهمیت قائل شده است و آن را جزئی از فاکتورهای رنکینگ سایت به حساب می آورد.

از دیدگاه گوگل سایتی که کاربرپسند و متناسب برای تلفن های همراه باشد دارای ویژگی های زیر است:

  • از تمامی نرم افزارهایی که از فلش استفاده می کنند و نمایش آنها در تلفن های همراه مشکل است، بهره نمی برد.
  • اندازه صفحه نمایش متناسب با دستگاه یا تلفن های همراه است.
  • فونت و اندازه استفاده شده برای محتویات و متن های نوشته شده در سایت به اندازه ای است که نیازی به بزرگنمایی آنها در تلفن های همراه نمی باشد.
  • به راحتی می توان با استفاده از انگشت شست به تمامی دکمه ها، لینک ها و … در سایت دسترسی داشت و هر صفحه ای را باز کرد.
  • از نرم افزارهای حجیم و سنگین مثل فلش و … استفاده نشده است.

می توانید با استفاده از ابزارهایی که برای موبایل فرندلی بودن وب سایت تهیه شده اند از میزان بهینه بودن سایت خود برای تلفن های همراه مطلع شوید. مانند ابزار Google Mobile Friendly Test

به تصویر زیر دقت کنید:

همانطور که می بینید این سایت برای موبایل بهینه نیست و به صورت یک قالب درست در دستگاه نیز نمایش داده نمی شود. بنابراین مناسب کاربران تلفن همراه نمی باشد.

سایتی به خوبی برای موبایل بهینه شده است که بلافاصله پس از بارگذاری صفحه اصلی به قالب و اندازه پیکسلی آن دستگاه تبدیل شود همچنین منوها و قالب خود را بتواند حفظ نماید.

به عبارت ساده تر بتواند خود را با هر اندازه ای از صفحه نمایش تطبیق دهد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 27 دسامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.