فاکس بلاگ

چگونگی بهینه سازی موتور جستجو

چگونگی بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو سایت (SEO) به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که باعث می شود سایت در رنکینگ بالایی از گوگل قرار بگیرد و به طور رایگان برای شما مشتری جمع کند.

در فرآیند بهینه سازی موتور جستجو، وب سایت بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و به صورت طبیعی و ارگانیک، کاربران زیادی را جذب می کند. به عبارتی پس از بهینه سازی موتور جستجو، یکی از ۱۰ موقعیت موود در صفحه اول گوگل، به سایت اختصاص می یابد. رسیدن به صفحه اصلی گوگل با سئو و بهینه سازی موتور جستجو احتیاج به صرف زمان و اجرای تکنیک های سئو دارد. سایت می تواند به شیوه های مختلفی بهینه سازی شود و در سرچ های مختلف گوگل از جمله نقشه، تصویر و ویدیو نیز قرار بگیرد. این فعالیت ها دسته بندی های گسترده تری دارد که برای آشنایی با آن ها می توانید به منوی خدمات سئو این مجموعه مراجعه کنید. علاوه بر این ها با اجرای سئو سایت حرفه ای روی وب سایت می توانید سئوی محلی یا لوکال سئو (Local SEO) را نیز به نحو احسن انجام دهید.
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، به طور کلی یکی از فعالیت های زیر شاخه بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود. افراد و شرکت ههای مختصص این کار از جمله سئو سایت کمپانی، با فعالیت های استاندارد و اصولی، عملکرد وبسایت ها را به شیوه ای تحت شعاع قرار می دهند که برای موتورهای جستجو ازجمله گوگل محبوب باشد. در این فرآیند ، انتخاب بهترین کلمه کلیدی در گام اول انجام می شود. این انتخاب بسته به معیارهای مختلفی می باشد که هدف آن جذب بیشترین میزان و درآمدزا ترین ترافیک به سایت است. پس از آن باید رقبا مورد آنالیز قرار بگیرند. برای مطالعه دقیق تر این دو مبحث می توانید به صفحات جستجوی کلمه کلیدی برای سئو و آنالیز رقبا در سئو سایت مراجعه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو چگونه انجام می شود؟

برای انجام بهینه سازی سایت فعایت های مختلفی باید انجام شود که این فعالیت ها در دو دسته On-Page (سئو داخلی) و Off-Page (سئو خارجی) قرار می گیرند. دسته اول شامل برنامه نویسی سایت می شود. در حقیقت تمام فرآیندها از شروع یک پروژه از انتخاب دامنه مناسب گرفته تا طراحی گرافیک، پیاده سازی فنی و برنامه نویسی سایت و کلیه ویرایش ها و اعمال قوانین و ملزومات سئو در دسته اول قرار می گیرد. دسته دوم شامل فعالیت هایی می شود که در خارج از وبسایت انجام می شود. بک لینک ها و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی پرمخاطب در این دسته قرار می گیرد.
موتورهای جستجو از جمله گوگل، خزنده هایی دارند که در وب سایت ها سرک می کشند، محتوای آن ها را می خوانند و لینک آن ها را در دایرکتوری های خود ذخیره می کنند. پس از سرچ کاربر، بهترین مطالب از میان دایکرتوری ها استخراج می شوند و به کاربر نمایش داده می شوند. اما همیشه موضوع کیفیت مطالب نیست. استاندارد بودی سورس سایت، میزان فعالیت سایت و عدم اسپم بودن آن نیز تحت قوانین محکم گوگل مورد آنالیز قرار می گیرد. خزنده ها نیز به هنگام خزش یا همان کرال کردن، موارد مختلفی را مد نظر قرار می دهند و اگر تشخیص دهند بعضی صفحات طبق استانداردهای آن ها نیست، آن ها را به هیچ وجه ایندکس نمی کنند. بنابراین فعایلت های زیر را جهت بهبود ایندکس شدن انجام دهید.
روش های زیادی برای بهبود ایندکس شدن و بهینه سازی موتور جستجو به شیوه ای اصولی وجو دارد. ایجاد لینک های داخلی میان مطالب مختف سایت، کمک زیادی به کاربران و موتورهای جستجو می کند و از این رو، کاری مفید است. تولید و درج محتوای دست اول در وبسایت می تواند همگان را تشویق کند که به آن لینک دهند، در نتیجه ورود کاربران جدید به سایت افزایش می یابد و از طرف دیگر موتورهای جستجو از طریق لینک ها، وبسایت شما را بیشتر می بینند و کرال می کنند. هیچ گاه سعی نکنید موضوعی را از گوگل پنهان کنیدو مطالب مخفی در سایت بگذارید زیرا این کار سئو کلاه سیاه به حساب می اید و موجب پنالتی شدن سایت می شود. سئو کلاه سفید را برای بهینه سازی موتور جستجو در دستور کار خود قرار دهید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 10 اکتبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.