فاکس بلاگ

nofollow چیست؟ لینک های Dofollow و Nofollow

nofollow چیست؟ لینک های Dofollow و Nofollow

با توجه به این نکته که کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت و همچنین لینک ورودی از سایت های دیگر از عوامل مهم می باشد باید توجه داشته باشیم که لینک ورودی چگونه باید باشد و تا چه حد باید از لینک های ورودی استفاده کنیم؟

خب باید گفت که استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم  ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .

مثال زیر دستور کلی لینک Nofollow را نشان می دهد.

<a href=”http://seositeme.ir” rel=”nofollow”>Nofollow Link</a>

همچنین اگر بخواهید کل لینک های یک سایت را nofollow کنیم می توانید از دستور زیر استفاده کنید.برای این کار لازم نیس تک تک لینک های سایتتان را nofollow کنید و کافی ست کد متا را در قسمت head سایت وارد کنید.

<meta name=”robots” content=”nofollow”>

همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک مورد نظر می پردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند . اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.

لینک nofollow چیست و چه مزایایی دارد

معنی Dofollow / Nofollw در لینک ها چیست ؟

به دلیل گسترش لینک های اسپم که برای گول زدن موتورهای جستجوگر و افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر در پهنه وب ایجاد شدند خاصیتی به لینک ها در صفحات وب اضافه شد به نام Nofollow که این خاصیت مشخص کننده این بود که ربات های جستجوگر نباید لینک مورد نظر را دنبال کنند و در محاسبه رتبه صفحه مقصد این لینک ها نادیده گرفته می شوند.

کجا از لینک دهی به صورت Nofollow استفاده می شود ؟

اما با هم نگاهی می اندازیم به نمونه های گسترده از استفاده خاصیت Nofollow در وب سایت ها و سرویس های آنلاین مختلف: ۱. در اکثر جامعه های مجازی مانند فیس بوک و توییتر لینک ها به صورت اتوماتیک به صورت Nofollow انتشار می یابند برای جلوگیری از عمل انتشار لینک های گسترده و اسپم به یک سایت و یا وبلاگ مشخص این عمل انجام می شود.

تعداد لینک Dofollow / Nofollow ورودی و رابطه آن با رتبه سایت در موتورهای جستجوگر :

بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها تعداد لینک Dofollow ورودی باعث افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر می شوند در صورتی که سایت هایی که تنها لینک Dofollow ورودی دارند از نظر موتورهای جستجوگر ساختار لینک ورودی آن ها طبیعی نیست و معمولاً رتبه های خوبی به آن ها داده نمی شود. باید بالانس متناسبی بین تعداد لینک های ورودی Dofollow و Nofollow به سایت یا وبلاگ خود درست کنیم تا از خطر تشخیص غیر طبیعی بودن لینک های ورودی به یک سایت از طرف موتورهای جستجوگر در امان بمانیم و بتوانیم در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) قدم مثبتی را برداریم.

همچنین لینک های ورودی Nofollow علاوه بر طبیعی نشان دادن ساحتار کلی لینک های ورودی به سایت ما باعث افزایش ترافیک بازدید کنندگان برای سایت ما نیز می شوند. این لینک ها در صورتی که در سایت های معتبر و شناخته شده ای قرار داشته باشند آیا به نظر شما از دید موتورهای جستجوگر نادیده گرفته می شوند ؟ برای مثال اگر در یکی از صفحات ویکی پدیا لینکی به سایت شما باشد حتماً موتورهای جستجوگر علاقه خاصی به آن نمایش می دهند. البته با دیدن شمارش لینک های Nofollow علاوه بر لینک های Dofollow در موتور جستجوگر یاهو نیز می توانیم به این نتیجه برسیم که این لینک ها در بسیاری موارد بی تاثیر نیز نیستند.

نتیجه گیری می شود علاوه بر افزایش تعداد لینک های ورودی خود توسط روش هایی مانند تبادل لینک ، آگهی های متنی لینک دار و دیگر روش ها باید تعداد لینک های Nofollow  ورودی خود را نیز افزایش دهیم.

۲. در قسمت نظر های مطالب وبلاگ ها و سایت ها برای درج لینک به نویسنده نظر از خاصیت Nofollow استفاده می شود که این عمل از انتشار نظرهای اسپم برای افزایش رتبه سایت نویسنده نظر جلوگیری می کند. البته این امر در سیستم های مدیریت محتوا و وبلاگ نویسی مانند جوملا ، وردپرس ، بلاگر و دیگر سیستم های معروف به صورت پیش فرض اعمال می شود.

۳. در سیستم های اشتراک گذاری لینک مانند سرویس خوشمزه ( delicious.com ) لینک ها به صورت پیش فرض به صورت Nofollow انتشار می یابند.

۴. در مواقعی که از درست بودن مقصد یک لینک مطمئن نیستید و نمی دانید که سایت لینک داده شده یک سایت مخرب یا یک سرویس انتشار اسپم نیست در سایت یا وبلاگ خود می توانید از این خاصیت استفاده کنید. چون همانطور که می دانید انجام این عمل به صورت معمول و بدون استفاده از خاصیت Nofollow باعث نتیجه منفی در رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شود.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.