فاکس بلاگ

آشنایی با سئو سایت موبایل فرندلی

آشنایی با سئو سایت موبایل فرندلی

سئو سایت موبایل فرندلی یا mobilegeddon ضرورت کار در پروسه سئو سایت حرفه ای و استاندارد است. نمایش درست سایت در موبایل به نحوی که مورد تایید گوگل قرار بگیرد در فعالیت سئو سایت موبایل فرندلی باید انجام شود.

با گسترش و توسعه انواع گوشی های موبایل با سیستم وای فای، کاربران زیادی این دیوایس را جایگزین سیستم های کامپیوتری کرده اند و برای فعالیت های ساده نظیر سرچ در گوگل از آن استفاده می کنند. سهولت استفاده و در دسترس بودن دلیل این جایگزینی است. افراد امروزه با موبایل خو گرفته اند و این دستگاه جزوی از زندگی دیجیتال آن ها شده است. از این رو طراحی سایت موبایل فرندلی و بهینه کردن آن برای انواع سایزهای گوشی، برای وبمستران اهمیت یافته است. از سوی دیگر، با پیشرفت سطح تکنولوژی و حرکت به سمت دیجیتالی شدن، افراد بیشتر خدمات مورد نیازشان را در محیط وب جستجو می کنند. سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو و از جمله گوگل، به وبمستران کمک می کند در محیط وب به چشم بیایند. بهینه سازی سایت (SEO) باعث قرار گرفتن سایت در پوزیشن های بالای صفحه اول گوگل می شود. در این حال چون کاربران زیادی از طریق گوگل و با موبایل می خواهند وارد سایت شوند، سئو سایت موبایل فرندلی اهمیت بالایی دارد.

پیاده سازی سئو سایت موبایل فرندلی

پیاده سازی سئو سایت موبایل فرندلی به تجربه برنامه نویسی نیاز است همانطور که در مطلب پیشین تحت عنوان سئو سایت ریسپانسیو گفتیم، تکنولوژی نمایش صحیح وبسایت در دیوایس های دیگر یعنی موبایل و تبلت باعث افزایش رتبه در گوگل می شود. به همین علت نیاز به پیاده سازی دستورالعمل های نمایش سایت در موبایل و تبلت داریم. پیاده سازی سئو سایت موبایل فرندلی باید در ابتدای پروژه برنامه نویسی برنامه ریزی شود تا به بهترین نحو انجام شود. علاوه بر این، در پروژه های سئو این مجموعه، به این مورد توجه زیادی می شود. علاوه بر در نظر گرفتن رفاه کاربر و کارآمد بودن وبسایت در دیوایس های متفاوت، نظر گوگل نیز اولویت بالایی در بهینه سازی سایت دارد. سئو فرندلی بودن سایت که لازمه آن ریسپانسیو بودن سایت است، برای گوگل بسیار اهمیت دارد. سئو فرندلی کردن وبسایت باعث می شود المان های مختلف موجود در صفحه، به جای نمایش پیکسلی، با سایز موبایل هماهنگ شوند. بر اساس سایزی که موبایل های مختلف دارند، این المان ها به شکلی کاملا منعطف کوچک می شوند و چیدمانشان تغییر می کند. الگوریتم های گوگل به دسترسی پذیری کاربران به وبسایت اهمیت زیادی می دهند. از این رو دکمه هایی که اهمیت بالایی دارند و باید کلیک شوند باید به اندازه کافی بزرگ باشند و رنگ بندی جذابی داشته باشند. فاصله نزدیک دکمه ها چندان جال به نطر نمی رسد جون باعث کاهش ایجاد خطای احتمالی در کلیک کاربر می شود. این موضوع برای لینک ها نیز صادق است. همچنین فونت های سایت باید سایز استاندارد و رنگ مناسبی داشته باشند. وقتی سایت در موبایل باز می شود، اندازه فونت ها طبق سایز صفحه نمایش تغییر می کند. این تکنولوژی باعث سهولت گشت کاربر در سایت می شود و نیازی به چپ و راست کردن صفحه و اسکرول افقی نیست.

سئو سایت موبایل فرندلی، باعث رضایت کاربران و گوگل می شود. این تکنولوژی باعث می شود که درصد زیادی از کاربرانی که فقط از موبایل استفاده می کنند، مشتری تازه شما شوند. پس از سئو فرندلی کردن سایت، میتوانید نمودار افزایش بازدید سایت خود که از کاربران جدید ناشی می شود را در اکانت گوگل آنالتیک خود ببینید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 16 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.