فاکس بلاگ

آشنایی با چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت

چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت

کلمات کلیدی و مسائل مربوط به سئو سایت ، احتمالاً ذهن شما را به شدت به خود مشغول کرده است.

به مانند بسیاری از مدیران شرکت ها و وب سایت ها، احتمالاً شما هم بارها تاثیر کمپین های سئو را با گوگل کردن کلمات کلیدی بررسی کرده اید تا ببینید آیا در صفحه اول گوگل حضور دارید و یا خیر.

احتمالا پس از دریافت آنالیز های مربوط به ترافیک ورودی وب سایت، به بخش کلمات کلیدی ای که برای آن برنامه ریزی کرده بودید توجه زیادی خواهید داشت.

زمانی که شما هزینه های زیادی برای سئو پرداخت می کنید، طبیعی است که درگیر جایگاه کلمات کلیدی در گوگل باشید. پیروزی شما و رقبایتان به این معنی است که در نتایج گوگل در بالاترین عناوین ظاهر شوید.

مشکل اینحاست که رتبه کلمات کلیدی در گوگل یک متریک اشتباه برای سنجش موفقیت است. برای اینکه بدانید چقدر در کمپین سئو خودتان پیروز بوده اید، باید بیاموزید کدام اندازه گیری ها و آمار باید مورد توجه شما قرار بگیرند.

چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت، به میزان دفعات تکرار کلمات کلیدی در متن سایت گفته می شود. این عامل در رتبه بندی وبسایت ها در گوگل مورد توجه قرار می گیرد.

در گذشته هرچه میزان تکرار کلمات کلیدی در متن بیشتر بود سایت شانس بهتری برای افزایش رتبه در گوگل داشت. اما با پیشرفت الگوریتم های گوگل، امروزه تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و در واقع چگالی خیلی بالا قطعا موجب اسپم شدن سایت می شود. بنابراین در اصول تولید محتوا برای سئو سایت به این موضوع توجه داشته باشید.

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت

چگالی مناسب کلمات کلیدی در متن سایتی که دارد سئو می شود، باید به مقدار معقولی باشد. این مقدار معقول معمولا عددی بین ۱ تا ۳ درصد است. نحوه محاسبه آن به این صورت است که تعداد “دفعات تکرار کلمه کلیدی” تقسیم بر “تعداد کل کلمات متن مورد نظر” و عدد حاصل “ضربدر ۱۰۰” عددی به شکل درصد میباشد.
اگر از کلمات کلیدی در متن خود به میان خیلی کمی استفاده کنید، گوگل متوجه کانون توجه متن شما نمی شود. همچنین اگر درصد چگالی کلمات کلیدی خیلی زیاد شود ممکن است در نتایج گوگل پنالتی شوید. سئو سایت کمپانی به شما توصیه می کند به هنگام تولید محتوا برای سئو، در کنار به کارگیری حتمی فنون سئو داخلی، عنوان مطلب خود را دوبار در متن تکرار کنید.

کلمات کلیدی طولانی یکی از راه های تهیه یک استراتژی برای سئو سایت می باشد.

از این نوع کلمات کلیدی برای بهبود موضوع کپی رایت، متا دیتا ها و استراتژی های لینک سازی استفاده می شود.

این نوع کلمات باعث تقویت ارتباط سایت شما با موضوعات مورد نظر می شوند و در نتایج جستجو برای کاربرانی که به محتوای شما نیاز دارند، در زمان و مکان مناسب به نمایش در می آید.
اما اهمیت ندارد سایت شما برای هر کدام از این کلمات چه رتبه ای را به دست می آورد چرا که گستره ی وسیعی از کلمات و جملات وجود دارد که افراد آنها را جستجو می کنند.

در نظر داشته باشید، گوگل در نمایش نتایج جستجو فاکتور هایی مانند تاریخچه جستجوی فرد، محل یا همان لوکیشن فرد و دستگاهی که توسط آن جستجو استفاده می کند و این موضوع منجر به تفاوت جایگاه وب سایت ها در نتایج جستجو برای افراد مختلف می شود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 25 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.