فاکس بلاگ

آموزش جامع on page seo در سال ۲۰۱۹

آموزش جامع on page seo در سال ۲۰۱۹

سئو داخلی سایت

سئو داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟ سئو داخلی

سئو داخلی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سئو داخلی

در این مقاله از آموزش سئو به درباره و آموزش سئو داخلی سایت می پردازیم.

سئو داخلی چیست

سئو داخلی چیست؟ به فرایند و تکنیک هایی گفته می شود که یک متخصص بهینه سازی سایت بر روی صفحات سایت شما مانند محتوای مقالات و محصولات انجام می دهد.

به طور کلی فرایند سئو به دو روش : سئو داخلی و خارجی انجام میگیرد. هر دو این روشها از اهمیت و پیچیدگی بالایی برخوردار هستند .

انجام درست و صحیح این تکنیک ها در درون صفحه باید قبل از سئو خارجی سایت (off page SEO) انجام گیرد که اهمیت بسیار بالایی دارد. تکنیک های درون صفحه شامل هرگونه تغییری که در محتوای وبسایت مانند متن ها، تصاویر، لینک ه و… می باشد که در ادامه به این تکنیک ها می پردازیم.

آموزش سئو on page

۱-افزایش سرعت سایت

زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجو سرچ می‎کنند، بهترین سایت ها‏ در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل آنها قرار می‎گیرد. حال کاربران با توجه به عناوین سایتها، آنها را باز می‎کنند.

انتظار آنها از سایت ها‏، سرعت بالای لود شدن است. در صورتی که صفحات باز شده دیر بارگذاری شوند، کاربران فوران سایت را ترک می‎کنند. از این رو سرعت سایت اهمیت زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد.

براساس بررسی ها‏یی که در این زمینه انجام شده است، حداکثر طول مدت لود شدن صفحات نباید بیشتر از ۴ ثانیه باشد. بنابراین برای جذب بازدیدکننده های بیشتر، زمان زیادی در اختیار سایت ها‏ وجود ندارد. در این زمینه راهکارهایی جهت افزایش سرعت لود شدن صفحات سایت وجود دارد.

در صورتی که صفحات سایت با سرعت پایینی لود شوند، نارضایتی کاربران را به دنبال دارند. زمانی که گوگل با خروج سریع کاربران از سایت مواجه می‎شود، رنکینگ سایت را کاهش می‎دهد. زیرا متوجه نارضایتی کاربران می‎شود. بنابراین به صراحت می‎توان گفت، سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه سایت دارد.

سرعت سایت می‎تواند بر ایندکس شدن صفحات توسط روبات ها‏ تاثیرات مطلوبی بر جای گذارد. به اینصورت که گوگل زمان مشخصی را برای ایندکس هر سایتی، در نظر می‎گیرد.

در اینجا افزایش سرعت سایت به معنای افزایش سرعت بررسی و ایندکس شدن هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر می‎باشد.

زمانی که گوگل نتواند به تمامی صفحات داخلی یک سایت دسترسی پیدا کند، باید مدت زمان بیشتری را جهت جستجو صرف نماید و از آنجا که هدف آن، اجرای درخواست کاربران در کمترین زمان ممکن است، لذا دست از جستجوی سایت می‎کشد و به سراغ سایت دیگری می‎رود.

به تبع این امر، سایت در نتایج جستجو نشان داده نمی شود.

حتما برایتان پیش آمده زمانی که به دنبال جستجو یک موضوع در گوگل هستید، در صفحه نتایج جستجو چندین صفحه از یک سایت برای شما نمایش داده می‎شود. علت این امر سرعت بالای سایت مزبور است.

چرا که گوگل توانسته است در مدت زمان کوتاهی تمامی صفحات آن را بررسی و در نتیجه چندین صفحه را نمایش دهد. این امر به ارتقای رتبه سایت و در نتیجه بهینه سازی آن کمک می‎کند.

۲-عدم استفاده از محتوای تکراری

محتوای تکراری یا duplicate content می تواند تعاریف مختلفی را شامل شود ولی به زبان ساده می توان گفت که هر نوشته یا مطلب موجود در سایت شما که دقیقا همانند مطالب موجود در سایت های دیگر و یا حتی در سایر صفحات سایت شما باشد می گویند، که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای تکراری یا کپی شناخته می شود.

یکی از مشکل های مجتوای تکراری این است که موتورهای جستجو نمی توانند تشخیص دهند که چه نسخه ای را باید از نتایج جستجو حذف کنند یا برای کابران نشان دهند.

مورد دیگر این است که موتورهای جستجو نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از معیار های مرتبط با لینک همانند اتوریتی،انکر تکست و… را به یک صفحه اختصاص دهند یا آن را بین نسخه های متعدد محتوا تقسیم نمایند.

ولی به طور کلی خزنده های گوگل وقتی با محتوای تکراری و یکسان در چندین سایت رو به رو می شوند ،آدرس معتبرترین سایت و آن مطلبی که در تاریخ قدیمی تری انتشار یافته است را نشان می دهند و بقیه لینک های موجود را از دید کاربران جستجو کننده پنهان می کند.

۳-ساختار تار عنکبوتی سایت و عدم وجود بن بست ها

ساختار یک وبسایت ایده عال به اصطلاح ساختار تارعنکبوتی گویند، به گونه ای که صفحات داخل سایت همه و همه از طریق لینک ها به صفحات دیگر و در نتیجه به صفحه اصلی پیوند داده شوند.

خزنده های گوگل از بن بست درون سایت ها متنفر هستند و زمانی که در حال خزیدن درون وبسایت شما هستند و از صفحه ای به صفحه های دیگر در حال بررسی سایت شما هستند می روند به ارور یا اصطلاحا بن بست برخورد کنند از سایت شما خارج می شوند!

اگر آدرس یک صفحه ای در گوگل ایندکس شده باشد ولی آن صفحه به هر دلیلی در دسترس نباشد و پاک شده باشد که در این صورت ERROR 404 بوجود می آید باعث نارضایتی خزنده های گوگل شده و دیگر قادر به خزیدن درون aصفحات سایت شما نخواهد بود که این یک نمره منفی برای سئو درون صفحه ای خواهد شد.

۴-عنوان صفحه

می توان به جرعت گفت یکی از فاکتورهای مهم سئو درون صفحه سایت عناوین صفحات می باشد. ساختار عناوین محتوا به صورت تگ های H1 , H2 , H3 , H4 , H5 , H6 است.

تگ H1 مهمترین و با ارزشترین تگ میان تگهای عنوان است که حتما درون صفحه یک بار باید استفاده شود و اگر در استفاده از تگ H1 زیاده روی شود باعث پنالتی شدن از طرف گوگل خواهید شد.

خزنده های گوگل بسیار به تگ H1 اهمیت می دهد و هر مقاله ای نوشته می شود با این تگ عنوان بندی شده و باید یک عنوان ساده و طبیعی به صورتی که کلمه کلیدی در آن قرار دارد نوشته شود.

طی بررسی هایی که صورت گرفته عنوان وبسایت یا همان تگ H1 از ۶۷ حرف تشکیل شده باشد و دارای کلمه کلیدی باشد. سعی کنید کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید و عنوان خود را بسیار طولانی نکنید.

عناوینی استفاده کنید که جذاب و کاربر پسند باشد. طی بررسی های انجام شده عنواین سوالی و عناوینی که داری اعداد و ارقام هستند کاربران را بیشتر به سمت خود می کشاند و باعث کلیک بیشتر از سوی کاربران می شود.

۵-توضیحات

توضیحات یک صفحه بعد از عنوان بسیار مهم است و بسیاری از افراد هستند که به این مورد بی توجه هستند. توضیحات برای یک صفحه باید با یک تگ بوجود آورد که به آن تگ توضیحات یا (Meta Description) گفته میشود.

تگ توضیحات را در قسمت تگ های متا نوشه میشود و توضیحات هر صفحه متعلق به همان صفحه است. با بررسی هایی که صورت گرفته توضیحات باید حدود ۱۵۰ کلمه تشکیل شده باشد.

همان طور که برای عنوان گفته شده برای توضیحات هم صدف می کند که کلمات کلیدی در توضیحات هر صفحه نوشته شود، قابل ذکر است که توضیحات نباید به صورت کلمه ای و موردی نوشته شود و باید یک توضیح بسیار طبیعی از آن صفحه باشد.

۶-لینک صفحه

هر صفحه سایت که در فضای اینترنت موجود است دارای یک آدرس می باشد. که به آدرس هر صفحه لینک ، پیوند و URL گفته میشود و می توان گفت در سئو یک صفحه اهمیت خود را دارد.

در مورد لینک های هر صفحه بررسی هایی صورت گرفته که موارد قابل توجهی وجود دارد. بهتر است URL هر صفحه را به کوتاه ترین شکل ممکن ایجاد کنیم، گوگل این نوع آدرس ها را دوست دارد.

بسیاری در این قسمت مشکل دارند که بهتر است آدرس صفحه فارسی باشد یا عددی و یا انگلیسی؟! پاسخ به این سوال چندان سخت نیست، زمانی که شما آدرس ها را به فارسی ایجاد میکنید در موتورهای جستجو این آدرس ها از حالت خود خارج شده و بسیار طولانی و نامنظم میشوند.

از طرفی یکی از مواردی که وجود دارد این است که حتما کلمه کلیدی هر صفحه را درون آدرس آن صفحه قرار دهیم و اینجا به این نتجیه میرسیم که از URL های عددی هم نباید استفاده کرد.

پس بهترین نوع آدرس دهی صفحات زبان انگلیسی است که منظم و تمیز می باشد و هم میتوانید کلمه کلیدی را درون آن قرار دهید. در این صورت باید معادل انگلیسی کلمه کلیدی خود را در URL وارد کنید.

۷-چگالی کلمات کلیدی

در سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن خیلی مهم است. اگر کلمات کلیدی با استراتژی مناسب و به درستی به کار بروند، گوگل به راحتی می تواند متوجه موضوع اصلی سایت شما گردد و آن را در نتایج موتورهای جستجو نشان دهد.

براساس آماربدست آمده از گوگل، تعداد متوسط استفاده از کلمات کلیدی در متن ۲ تا ۵ درصد کل متن می باشد. همچنین بهتر است که در اول جملات و پاراگراف ها استفاده شود و روی آنها یک لینک داخلی به دیگر صفحات برقرار گردد.

قبلا برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل نشان داده شود، کافی بود کلمات کلیدی را در متن زیاد به کار بریم. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد.

۸-سئو و بهینه سازی تصاویر

تصاویر از نظر کاربران و گوگل میتواند بر جذابیت و کامل بودن یک صفحه اضافه کند و همین مورد باعت سئو هرچه بهتر سایت شما می شود، من توصی میکنم هم اکنون تصاویر جذاب تر و بیشتری را درون سایتتان قرار دهید اما قبل از این کار به ادامه این مطلب توجه کنید.

اما واقعا برای بهینه سازی تصاویر راهی وجود دارد؟! بله، برای اینکه عکسی در سئو بهینه شود و در جستجوهای عکس گوگل نشان داده شود، باید از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود.

ویژگی Alt زمانی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای عکس نشان داده می شود و در ویژگی Title وقتی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود.

نکته مهم در سئو داخلی عکس این است که باید از کلمات کلیدی داخل این دو ویژگی به کار ببرید تا در جستجوی عکس گوگل نشان داده شود. جستجوی عکس گوگل براساس ویژگی Alt انجام می شود.

سئو خارجی چیست

سئوی خارجی سایت چیست (off page SEO) یکی از دو روش سئو و بهینه سازی سایت می باشد. به زبان ساده می توان گفت به تمامی تکنیک هایی که در خارج از سایت صورت میگیرد و خارج از فعالیت های سئو داخلی سایت می باشد، گفته می شود.

به مقدار سئو داخلی از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد برای سئو سایت خود تنها روی بهینه سازی داخلی سایت خود تمرکز کرده و بسیاری دیگر ها فقط بر روی off page سئو خود تمرکز می کنند.

همانطور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به کاربر بردن اصول سئو در سایت اگر به صورت اصولی به کار رود، باعث افزایش رتبه صفحه در گوگل می گردد و در نتیجه میزان و نرخ ورودی را بیشتر می کند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 07 فوریه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.