فاکس بلاگ

ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی

ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی

برای اینکه کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کنیم نیازمند ابزارهایی هستیم که در این زمینه فعالیت می کنند. ابزارهای آنلاین و تحت وب زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از این ابزارها که با عنوان kwfinder شناخته می شود یکی از پرطرفدارترین ابزارهای جهانی در این زمینه است که مورد توجه بسیاری از وبمسترهای بزرگ دنیا قرار دارد. خوشبختانه دسترسی به این ابزار برخلاف برخی از ابزار های معروف دیگر برا کاربران ایرانی مسدود نشده است. خب، بیایید شروع کنیم!

برای شروع ابتدا به صفحه اصلی ابزار kwfinder وارد شوید.پس از کلیک روی لینک ابزار kwfinder با صفحه ای همانند تصویر بالا مواجه خواهید شد.

همانطور که می بینید این ابزار از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. عملکرد این سه قسمت شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد.

  • در قسمت Suggestion یا پیشنهاد، شما یک کلمه کلیدی را وارد کرده و ابزار، کلمات کلیدی مشابه را در کنار معیارهای ارزشگذاری آنها برای شما لیست می کند.
  • در قسمت Auto Complete یا تکمیل کردن خودکار، سیستم، کلید واژه هایی که کلمه کلیدی شما را کامل تر می کند برای شما لیست می کند.
  • در قسمت Question یا سوال، سیستم سوال هایی را که کاربران با کلمه کلیدی شما جستجو می کنند، لیست می کند. متاسفانه این قسمت در زمان نگارش این آموزش برای کلیدواژه های پارسی به خوبی عمل نمی کند.

برای ادامه، کلیدواژه مورد نظر خود را در بخش Suggestion وارد کنید. اگر کسب و کار شما محدودیت مکانی و زبانی دارد، کنار کلید Find Keywords می توانید آنرا تعیین کنید. پس از وارد نمودن کلیدواژه مورد نظر گزینه Find Keyword را انتخاب کنید. البته در انتخاب کلیدواژه ها نهایت دقت را به کار ببرید چرا که کاربران عادی که عضویت ویژه ندارند تنها می توانند ۵ جستجوی کلیدواژه در هر ۲۴ ساعت داشته باشند.

در هیستوگرام کنار هر کلیدواژه وضعیت ترند یا به عبارتی معروفیت آن کلیدواژه را در جستجوی های ۱۲ ماه اخیر کاربران گوگل مشاهده می کنید. برای مثال کلیدواژه «آموزش فتوشاپ» طی ۵ ماه اخیر بیش از ماه های قبل ترند بوده و انتظار می رود در ماه های آتی نیز همچنان مورد توجه مخاطبان باشد.

در قسمت Search میانگین جستجوی آن کلیدواژه در ۱۲ ماه اخیر توسط کاربران گوگل را مشاهده می کنید. عدد بالاتر در این قسمت نشان دهنده جستجوی بیشتر توسط کاربران گوگل است. همانطور که مشاهده می کنید در مثال بالا کلیدواژه «فتوشاپ» بیشترین جستجو را دارد.در قسمت CPC هزینه هر کلیک بر روی کلیدواژه در تبلیغات کلیکی گوگل را مشاهده می کنید. مقدار بالاتر به معنای ارزش بالاتر کلیدواژه بوده چرا که گوگل بابت هر کاربر ورودی از روی کلیدواژه به سایت هدف هزینه بالاتری دریافت کرده است. (این آمار مخصوص سایت هایی است که در گوگل تبلیغات کلیکی ثبت می کنند.)

در قسمت PPC سطح رقابت بر سر کلیدواژه در تبلیغات کلیکی گوگل را مشاهده می کنید. این مقدار بر حسب درصد نمایش داده می شود. به طور کلی معیار CPC و بخصوص معیار PPC برای سنجش ارزش کلمات کلیدی پیشنهاد نمی شوند مگر برای متخصصان با تجربه سئو.

در قسمت KD که مخفف Keyword Difficulty است بر حسب درصد مشاهده می کنید که برای کسب رتبه اول این کلیدواژه چه میزان سختی در پیش دارید. مقدار پایین تر در این قسمت مناسب تر است. با تمرکز روی چنین کلیدواژه هایی شانس بیشتری برای ظاهر شدن در صفحه اول گوگل و یا رتبه های برتر گوگل خواهید داشت. البته در نظر گرفتن میانگین جستجوی آن کلیدواژه را نیز فراموش نکنید.

چه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا تاریخچه ای از کلمات کلیدی را بیان کنیم. در گذشته متخصصان سئو بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز می‌کردند که از میزان جستجوی بالایی برخوردار بودند. در آن روزها رقابت چندان سختی میان سایت‌ ها وجود نداشت و در نتیجه، قرار گرفتن در میان صفحه‌ی نخست گوگل برای هر کلمه کلیدی کار نسبتا آسانی بود.
همچنین در آن زمان ارتباط موضوعی کلیدواژه ها با موضوع وب‌ سایت برای جذب ترافیک بیشتر چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت. برای مثال زمانی که شما در میان ۱۰ رتبه اول یک کلمه کلیدی با میانگین جستجوی ۱۰۰ هزار مرتبه در ماه قرار می‌گرفتید و نرخ کلیک وب‌ سایت شما هم برای آن کلمه کلیدی تنها ۳ درصد بود، به طور متوسط در ماه ۳ هزار بازدیدکننده برای خود جذب می‌کردید. اگر هم در میان ۳ رتبه اول قرار داشتید با CTR (نرخ کلیک) حدود ۳۰ درصد، در هر ماه ۳۰ هزار بازدیدکننده تنها برای یک کلمه کلیدی داشتید و در این میان کلمات کلیدی انتخاب‌شده هر اندازه بی‌ ربط هم که بودند، باز تعدادی از بازدیدکنندگان را به مشتری برای وب سایت شما تبدیل می‌ کردند.

اکنون همه چیز نسبت به آن زمان تغییر کرده است. بر اساس آمارهای معتبر فعلی، تعداد وب سایت‌ های اینترنتی در حال حاضر از یک میلیارد نیز بیشتر شده است؛ این یعنی یک وب سایت بر ازای هر ۷ نفر!

برای درک بیشتر این موضوع کافیست این عدد را با ۶۰۰ هزار وب سایت ثبت شده در سال ۱۹۹۶ مقایسه کنید. افزایش خیره‌ کننده‌ ی فضای اینترنت طی ۲۰ سال، رقابت میان خدمات، محصولات، فروشگاه ها اینترنتی و وب سایت‌ ها را افزایش داده و جنگ و جدال سختی میان بازاریابان اینترنتی برای کلمات کلیدی اصلی و پررقابت ایجاد کرده است.

جمع بندی

با توجه به آنچه که بیان شد توصیه می کنیم هنگام انتخاب کلیدواژه های نهایی، همه دقت خود را به کار ببرید. ترند کلیدواژه در ماه های اخیر را در نظر بگیرید، رقابت بر سر رتبه برتر برای کلیدواژه را در نظر گرفته و میانگین جستجوی کلیدواژه در ۱۲ ماه اخیر نیز فراموش نکنید. همچنین دقت کنید که کلیدواژه با موضوع سایت و یا کسب و کار شما در ارتباط باشد. همواره به یاد داشته باشید تمرکز روی کلیدواژه های طولانی تر با کلمات تخصصی تر، نتایج کمتر و در نتیجه رقابت کمتر و شانس بیشتر برای کسب رتبه های برتر گوگل هنگام جستجوی کاربران را به ارمغان خواهد آورد. البته به شرطی که میانگین جستجوی آن کلیدواژه نیز مناسب باشد.

در پایان جا دارد یادآوری کنیم ابزار های دیگری نیز مانند Google Keyword Planner در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما در مسیر شناسایی کلیدواژه های ارزشمند کمک فراوانی داشته باشند. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید ابزارهای دیگر را پیدا کنید. نحوه کار با همه ی این ابزارها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است و از این لحاظ به مشکل بر نخواهید خورد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 11 نوامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.