فاکس بلاگ

افزونه لینک دانلود برای وردپرس

هنگامی که وب سایتی را راه اندازی می نماییم، گاهی قصد فروش محصول و گاهی هم قصد ارائه خدمات به کاربر داریم. یکی از انواع سایت های خدماتی سایت هایی هستند که فایل هایی را برای دانلود بر روی وب سایت خود قرار می دهند. مدیریت این فایل ها بسیار با اهمیت است. اکثر مدیران وب سایت ها، صفحات دانلود سایت وردپرسی خود را از طریق سیستم Download Manager مدیریت می نمایند. اما بسیاری از سایت ها هم هستند که برای مدیریت بخش دانلودهای خود نیاز به سیستم های قدرتمند تر و حرفه ای تر دارند. به همین دلیل افزونه هایی هم در وردپرس ایجاد شده است که این قبیل خدمات حرفه ای را به مدیران سایت ها ارائه می نمایند.

مدیران با کمک این افزونه ها می توانند مدیریت بهتر و دقیق تری بر روی فایل های دانلودی موجود در صفحه دانلود خود داشته باشند. اما هنگامی که نیاز است تا از این افزونه ها استفاده نماییم ، باید قبل از آن به بررسی این موضوع بپردازیم که چه ویژگی هایی را لازم داریم؟

  1. محافظت از محتوای سایت طوری که فقط با وارد کردن پسورد امکان دسترسی به داده ها وجود داشته باشه.
  2. مانیتور کردن تعداد دفعات دانلود
  3. مانیتور کردن کاربران علی الخصوص اونا که فایل ها رو دانلود کردن.
  4. مشخص کردن میزان درآمد شما از فایل دانلودی که روی صفحه دانلود سایت وردپرس گذاشتین.
  5. مانیتور کردن تغییرات اعمال شده در فایل‌های دانلودی سایت و …

چهار پلاگین برای ایجاد صفحه دانلود در وردپرس

۱- پلاگین Download Attachments

Download Attachmentsیکی از افزونه ها یا پلاگین‌ های سیستم مدیریت دانلود در وردپرس WordPress است که به سادگی یک سری امکانات رو جهت ایجاد صفحه دانلود در وردپرس و مدیریت فایل در اختیارتون قرار میده. اگه در سایت وردپرسی خودتون یه فایل قابل دانلود و یا مستندات متنی برای دانلود قرار میدین، این افزونه یا پلاگین میتونه انتخاب مناسبی باشه.

نحوه کار این افزونه به این شکله که باید فایل مورد نظر رو در قسمت دانلود، بکشین (Drag) و منتظر آپلود شدن اون فایل بمونین. همچنین پس از ایجاد صفحه دانلود در WordPress و آپلود کردن فایل‌ها، میتونین از قسمت تنظیمات افزونه نحوه نمایش لینک دانلود رو مشخص کنید. نکته‌ جالب در خصوص این پلاگین اینه که از سازگاری هر لینک ایجاد شده اطمینان حاصل میکنه.

برای افرادی که تو فکر ایجاد یه صفحه دانلود در وردپرس هستن و نیاز به یک سیستم مدیریت دانلود ساده و آسون دارن، این پلاگین انتخاب مناسبیه و ایجاد صفحه دانلود در وردپرس رو برای شما راحت‌تر میکنه.

در آخر لازمه بدونین که این افزونه برای فروش فایل و اهداف تجاری مناسب نیست. پس اگه قصدتون ایجاد یه صفحه دانلود در وردپرس برای فروش فایل به کاربرها است، ما پیشنهاد میکنیم از این افزونه استفاده نکنین.

۲- پلاگین Easy digital Download

برخی کاربران قصدشون از ایجاد صفحه دانلود در وردپرس این نیست که فایل‌ها رو به صورت رایگان در دسترس بقیه قرار بدن، بلکه میخوان از دانلود فایل‌ها از سایت خودشون درآمد داشته باشن. یعنی انگیزه فروش فایل و در واقع فروش دیجیتال محصولات خودشون رو دارن. این افراد برای ایجاد صفحه دانلود در WordPress به یک افزونه مدیریت دانلودکه فراتر از یک ابزار مدیریت فایل باشه، نیاز دارن.

در واقع میشه گفت هدف از راه اندازی سایت و ایجاد صفحه دانلود در وردپرس، درآمدزایی مستقیم و بدون واسطه با امکانات و انتخاب‌های متعدد و سفارشی است. در این حالت یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت راه اندازی یه سایت فروش فایل، افزونه مدیریت دانلود Easy digital Download است که در بین کاربران وردپرس افزونه ‌ای کاملاً شناخته شده است ودارای ویژگی‌هاو قالب‌های اختصاصی متعددی است.

باید این نکته رو اضافه کرد که این افزونه برای افرادی مناسبه که قصد فروش محتوای دیجیتالی دارن و برای افرادی که فقط یکابزار مدیریت دانلود لازم دارن بیشتر از حد معمول پیچیده بوده و مناسب نیست. قبل از این که از این پلاگین موقع ایجاد صفحه دانلود در وردپرس خودتون استفاده کننی، نگاهی به یک سری از ویژگی‌های این افزونه بندازین:

  • مشخصات دانلود:که شامل میزان فروش و میزان درآمد از دانلود فایل است.
  • امکان سفارشی سازی: ظاهر صفحه دانلود محصولات رو میشه به صورت دلخواه تغییر داد.
  • امکان بررسی تاریخچه: میشه تراکنش‌های مالی و مشتریان رو بررسی و تحلیل کرد.
  • امکان اعمال کد تخفیف: میتونین برای محصولات یا همون فایل‌ها کد تخفیف در نظر بگیرین. به طوری که کاربران هنگام خرید بتونن اون رو برای محصولات مشخص شده توسط شما اعمال کنند.
  • امکان درج تخفیف: در صفحه محصول میشه قیمت تخفیف خورده رو نشون داد. به طوری که کاربر همزمان متوجه قیمت اصلی و قیمت تخفیف خورده میشه.
  • سیستم گزارش گیری: این پلاگین یه سیستم گزارش گیری قدرتمند داره که با ارائه نمودار شما رو بامیزان فروش و درآمد کسب شده بیشتر آگاه میکنه.
  • محدود کردن تعداد دفعات دانلود میشه محدودیت هایی برای تعداد دفعات دانلود گذاشت، مثلاً پس از خریداری فایل و …

باید این نکته رو اضافه کنیم که این افزونه دارای پنل تنظیمات مفصلی است. پس قبل از ایجاد صفحه دانلود در وردپرس و راه اندازی رسمی فروشگاه خودتون باید به طور کامل گزینه‌های پیکربندی رو بادقت انجام بدین. قسمت‌هایی مثل فعال کردن درگاه بانکی، مشخص کردن نوع ارز که ریال یا تومان نمایش داده بشه و غیره.

۳- پلاگین ووکامرس (WooCommerce)

شاید نیازی به توضیح نباشه که ووکامرس معروف‌ترین افزونه فروشگاهی و مدیریت دانلود در وردپرس است که در بین کاربران وردپرسی مشهوره. به نظر ما بهترین پلاگین برای ایجاد صفحه دانلود در وردپرس همین افزونه است..

شما با استفاده از ووکامرس WooCommerce میتونین یک فروشگاه دو منظوره رو راه اندازی کنین؛ یعنی هم کالای فیزیکی بفروشین و هم کالای دیجیتال که یکی از مزیت‌‌های بزرگ این افزونه همین قابلیت دو گانه بودنش است. به طور خلاصه باید گفت ووکامروس جهت مدیریت دانلود و محصولات دیجیتال دو ویژگی بسیار مناسب داره یکی این که میتونه موجودی انبار رو کنترل کنه.

این افزونه در اصل برای موجودی کالاهای فیزیکی کاربرد داره اما برای محصولات دیجیتال هم استفاده میشه. به طور مثال، شما قصد دارین یک محصول دیجیتال رو به طور محدود و به تعداد مشخصی به فروش برسونین، از طریق این افزونه این امکان برای شما فراهم میشه.

دومین ویژگی مناسب ووکامرس WooCommerce اینه که شما میتونین فروش‌ کالاهای دیجیتال و فیزیکی خودتون رو در صفحه گزارش فروش به صورت فیلتر شده مشاهده کنین. در نسخه‌های قبل این امکان وجود نداشت اما در نسخه‌ جدید این قابلیت اضافه شده.

درکل اگه می‌خواین همزمان محصولات فیزیکی و دیجیتال رو به فروش برسونین ووکامروس یک گزینه‌ عالی محسوب میشه.‌

۴- افزونه‌ Download Monitor

مورد بعدی که برای ایجاد صفحه دانلود در وردپرس استفاده میکنیم، افزونه Download Monitor است. دانلود مانیتور Download Monitorمانند سایر دانلود منیجرهای وردپرس راهی آسان برای ایجاد و مدیریت بارگیری در وب سایت شماست.

این افزونه دو مزیت مهم داره و اون هم اینه که میتونین برای فایل دانلودی خودتون نسخه یا Version تعیین کنید. دوم این که نیازی به رفتن به قسمت دانلود خود وردپرس جهت آپلود فایل در یک محیط مجزا نیست؛ به طوری که پس از نصب این افزونه یک گزینه به نام Quick Add اضافه میشه و شما میتونین به راحتی با کلیک بر روی این گزینه فایل‌های مدنظر خودتون رو در صفحه محتوای فعلی که می‌خواین منتشر کنید، آپلود کنید.

برخی ویژگی‌های تبلیغی افزونه Download Monitor در وردپرس:

  • بارگیری‌ها رو با یک رابط یوزر فرندلی اضافه، ویرایش و حذف میکنه. بارگیری‌های شما دقیقاً مثل پست هاست.
  • میتونین فایل های بارگیری شده رو از طریق وب سایت وردپرس بفروشین.
  • تعداد دانلود کاربر رو بشمرین.
  • برای دانلود کردن فایلها هر کاربر باید با یه حساب کاربری مخصوص خود وارد سیستم بشه.
  • برای هر نسخته از فایل یه پیوند جایگزین تعریف کنین.
  • طبقه بندی، برچسب گذاری، یا هز متا تگ دیگر رو برای فایل دانلود خودتون تعریف کنین.
  • با استفاده از کد‌های کوتاه لینک‌های دانلود رو در در قسمت فرونت اند نمایش بدین.
  • نحوه نمایش پیوند های دانلود فایل رو از طریق فایل‌های قالب سایت تغییر بدین.

البته که این حجم از ویژگی ها و امکانات نشون میده که این پلاگین Download Management رو نمیشه با وردپرس بومی یا قدیمی استفاده کرد.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 09 جولای 2022
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.