فاکس بلاگ

الگوریتم گوگل برین انقلابی در موتور جستجوی گوگل!

رنک برین

در این مطلب با ما همراه باشید تا از تاثیرات شگرفت رنک برین در دنیای جستجو و قابلیت تشخیص زبان انسان برایتان بگوییم. رنک برین از الگوریتم های کاربردی گوگل است.

تیم گوگل برین (Google Brain) و Imperial College London سیستمی با نام اختصاری «پگاسوس» (Pegasus) توسعه داده اند که با بهره گیری از معماری Transformers گوگل، متن ها را به روش انتزاعی چکیده برداری می کند.

توسعه دهندگان پگاسوس بیان می کنند این سیستم نتایج چشمگیری در خلاصه سازی موضوعات مختلف از جمله اخبار، متون علمی، داستانی، دستورالعملی، حقوقی، ایمیل ها و پتنت ها بر جای گذاشته است.

محققان بیان می کنند هدف از خلاصه سازی متن تولید چکیده ای دقیق و مختصر از اسناد طولانی است و به جای کپی کردن قسمت هایی از متن، خلاصه سازی انتزاعی (abstractive summarization) توانایی تولید لغات جدید یا پوشش دادن اطلاعات عمده را داشته و خروجی آن از لحاظ زبانشناسی روان است.

قسمت های مهم متن و جمله های کامل توسط این تیم برای آزمایش به طور کامل پوشش داده شد. هوش مصنوعی باید به کمک اینترنت و بررسی مقالات خبری جاهای خالی را پر می کرد.

برای این آزمایش برترین نسخه از پگاسوس برگزیده شد که با ۷۵۰ گیگابایت از متون استخراج شده از ۳۵۰ میلیون صفحه اینترنتی و یا به کمک شبکه ای به نام HugeNews با ۱٫۵ میلیارد مقاله به حجم ۳٫۸ ترابایت از سایت های خبری آموزش دیده بود.

پگاسوس از نظر ارتباط و روان بودن متن خلاصه سازی شده، خروجی با کیفیتی تحویل داد و برای تصحیح اشتباهات نیازی به اقدامات متقابل نبود. این سیستم با تنها ۱۰۰ مقاله ورودی، موفق به ایجاد خلاصه سازی های باکیفیت شد و قابل مقایسه با مدلی بود که با مقالات ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عددی آموزش دیده بود.

ماشین های خلاصه سازی متون بار خواندن متن های طولانی را از روی دوش نیروی انسانی بر می‌دارند. طبق تحقیقات و نتایج آن، کارمندان روزانه به طور میانگین ۲٫۶ ساعت را صرف خواندن متن ها می کنند.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 28 دسامبر 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.