فاکس بلاگ

ایمیل مارکتینگ (email marketing) در سئو

ایمیل مارکتینگ (email marketing) در سئو

از دیگر ابزار های بازاریابی آنلاین ایمیل مارکتینگ Email Marketing یعنی ارسال ایمیل تبلیغاتی می باشد که با استفاده از نرم افزار ارسال ایمیل گروهی و در قالب خبر نامه های الکترونیکی یا RSS انجام می شود.
گفته می شود که پس از بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ، ایمیل مارکتینگ رتبه دوم را در تحول و ارتقاء کسب و کار دارد. اما در صورتی که با آگاهی کامل انجام گیرد. در غیر اینصورت بایستی منتظر دریافت نتایج خلاف انتظار باشیم. این نوعی از کمپین های حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبان محسوب می شود و در وحله اول برای شروع کار، نیاز به طراحی ایمیل تبلیغاتی بوده تا بتوان به بهترین شکل ممکن توجه مخاطبان را جلب نمود.
با عضویت مخاطبان در خبرنامه الکترونیکی و دریافت اطلاعات ایمیل آن ها می توانید اقدام به ایجاد کمپین های تبلیغاتی نمایید اما بایستی به روشی صحیح و مدبرانه انجام شود.

نکات ایمیل مارکتینگ

آگاهی از نکات ایمیل مارکتینگ برای شروع کار ضروری است. ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی نیازمند محتوای مناسب و جذاب می باشد. علاوه براین، در نظر گرفتن زمان مناسب برای ارسال و انتخاب مخاطب مناسب از قبیل در نظر گفتن سن، جنس، شغل، علاقه مندی ها و نیاز آن ها مهم می باشد. داشتن اطلاعات تماس مخاطبان به صورت گروهبندی یعنی با استفاده از نوع فعالیتشان در سایت شما، در یک کمپین تبلیغاتی هدفمند و موفق نقش مهمی دارد.
نکته : مانند بازاریابی پیامکی، لیست مشترکین در ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد اما ارسال ایمیل تبلیغاتی برای افرادی که ناخواسته آن ها را دریافت می کنند، اثر منفی خواهد داشت. بنابر این از خرید هرگونه لیست ایمیل و اطلاعات تماس خودداری نمایید و تنها با ترغیب مراجعین به سایت خود برای عضویت، به حریم خصوصی آن ها وارد شوید.
محتوای ایمیل مارکتینگ می تواند شامل آموزش، معرفی محصولات جدید، سخنان افراد موفق، تخفیف های دوره ای، پیشنهادات ویژه و خدمات رایگان باشد. ایمیل ها را با موضوعات مختلف محک بزنید تا تعداد کلیک ها و بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (Return On Investment) را مشاهده نمایید.

نرم افزار ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل گروهی نیازمند نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای می باشد. ایمیل های معمولی و جی میل دارای محدودیت ارسال بوده و موجب مسدود یا Spam شدن ایمیل ها خواهند شد.
برخی از نرم افزار های کاربردی که دارای محبوبیت و کاربرد زیادی می باشند شامل:
۱٫ میل چیمپ Mailchimp
۲٫ میلرلایت Mailerlite
۳٫ Aweber

میل چیمپ چیست؟

از نرم افزار های ساده که می توان از آن برای ایمیل مارکتینگ رایگان استفاده نمود، میل چیمپ Mailchimp است که بدون داشتن تخصص قادر به طراحی محیط زیبا برای ایمیل خود هستید.
مزایا : این نرم افزار دارای تنظیمات Google Analytics می باشد که در پیگیری نتایج کمیین بسیار موثر است. دارای تمپلیت های کاربر پسند بوده و امکان طراحی محتوای ایمیل، انتخاب قالب دلخواه، دارای ادیتور پیشرفته و قابلیت زمانبندی ارسال ایمیل بصورت خودکار وجود دارد.
گزارشاتی از قبیل تعداد کلیک ها، لغو اشتراک ها، اسپم ها و برگشتی ها را برایتان ارائه داده و قادر به مشاهده بازخورد و نتایج کمپین و در صورت نیاز، ایجاد تغییر و تحول در ایمیل خود خواهید بود.

معایب : کمی ابتدایی بوده و برخلاف دیگر ابزار، امکان پیگیری یک مشترک خاص را ندارد.

آموزش ایمیل مارکتینگ

مسئولیت کلیدی شما بازاریابی با هدف جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی سرمایه و به حداقل رساندن نرخ ریزش است یعنی فرصت تعامل با مشترکین. آموزش ایمیل مارکتینگ با رعایت نکات زیر صورت می گیرد.
• نیاز به رشد و بسط دادن پایگاه داده با استفاده از تاکتیک های بازریابی خلاق و تبلیغاتی آنلاین و آفلاین دارید.
• ایجاد موفقیت های اکتسابی و تمدید استراتژی ایمیل مارکتینگ با هدف رشد کلی.
• توسعه و پیاده سازی کمپین های موثر و افزایش چرخه عمر مشتری در جهت ارتقاء وفاداری مشتری، ایجاد تعامل مداوم و بدست آوردن مشترکین منقضی شده به مرور زمان.
• ایجاد نظارت و توسعه کمپین ایمیل های خودکار مانند برنامه های خوش آمدگویی جهت تعامل میان نام تجاری و مخاطبان و کاهش ریزش.
• توسعه استراتژی های ایمیلی در جهت شخصی سازی ایمیل ها و هدف قرار دادن مخاطبان با استفاده از خصیصه های رفتاری آن ها.
• نظارت و گزارش نتایج حاصل از تمام کمپین های ایمیلی، تولید بازدهی و هزینه های پیش بینی شده هفتگی و ماهانه، همچنین مراحل بعدی که موجبات رشد و بهینه سازی آفر ها در کمپین های ایمیلی را در پی داشته باشد.

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

به منظور ایجاد یک کمپین ایمیلی موثر، دانستن مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بسیار مفید خواهد بود.
۱٫ صرفه جویی در هزینه
جمع آوری لیستی از ایمیل ها ساده و ارزان است و در مقایسه با هزینه نامه های پستی، ارسال ایمیل رایگان بوده و هزینه های چاپ نیز ندارد.
۲٫ قابلیت پیگیری
امکان پیگیری دریافت ایمیل توسط مخاطبان، عدم فعال بودن یک آدرس ایمیل و اینکه کدام مخاطب تمایل به دریافت ایمیل های شما را دارد.
۳٫ زمان
ایمیل مارکتینگ می تواند در چند ساعت انجام شود و در چند دقیقه به دست میلیون ها نفر برسد.
۴٫ دارای اثربخشی فوری.
موجب ایجاد و هدایت ترافیک مداوم و مکرر دوره ای به وب سایت و برندینگ می شود.
۵٫ بسیاری از مردم حتی زحمت باز کردن ایمیل را به خود نمی دهند. فیلتر هرزنامه یا اسپم، بسیاری از فرصت های بازاریابی ایمیل را زایل می کند. ایمیل مارکتینگ نیاز به بروز رسانی دارد.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.