فاکس بلاگ

تاثیر صفحات محصولاتی که موجود نیستند در سئو

از خیر محصولاتتان که به اتمام رسیده اند نگذرید و شاید جالب باشد بدانید که این صفحات در سئوی شما تاثیر گذار هستند. امروز می خواهیم در خصوص راهکار استفاده از صفحات این محصولا و سئوی صحیح آن ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

برای محصولات به اتمام رسیده دو حالت وجود دارد اول اینکه موجودی یک کالا تمام شود ولی پس از مدتی دوباره موجود شود، دوم اینکه کالا برای همیشه به اتمام رسیده و دیگر قابل ارائه نیست. رفتار شما با این دو حالت نباید به یک صورت ثابت باشد.

صفحه ای کاربردی برای محصولاتی که موقتا تمام شده اند

صفحه ی محصولی که به شکل موقت موجودی آن تمام شده است را حذف نکنید. صفحه ی محصولی که موقتا تمام شده اولا باید اعلام کننده ی این موضوع باشد که این محصول به اتمام رسیده و همچنین اطلاعات مرتبط و کامل به بازدید کننده ارائه دهد تا بازدیدکننده بداند که باید منتظر موجود شدن مجدد محصول بماند و یا اینکه از محصولات جایگزین استفاده کند.

– صفحه باید شامل زمان مجدد موجود شدن کالا باشد. این موضوع به بازدیدکننده کمک میکند که تصمیم برای منتظر شدن و یا خرید محصول مشابه بگیرد.

به بازدیدکننده فرصتی بدهید تا در صورت موجود شدن محصول به طریقی از این موضوع مطلع شود. حتی اگر نمیدانید محصول شما مجددا چه زمانی موجود خواهد شد، میتوانید مثلا با گرفتن شماره موبایل یا ایمیل این فرصت به بازدید کننده بدهید که موقع موجود شدن محصول از آن باخبر شود. (ووکامرس هم این ویژگی را دارد که بتوانید در این صفحه شماره موبایل کاربر را بگیرید تا در زمان موجود شدن به او از طریق SMS اطلاع دهید.)

– به بازدیدکننده امکان پیش خرید کالا را بدهید. اگر مطمئن هستید که کالای مورد نظر به زودی دوباره موجود خواهد شد، اجازه دهید کاربران پیش خرید کنند. این موضوع به مشتری شما این اطمینان را میدهد که وقتی کالا دوباره موجود شد در اولین فرصت به آن دسترسی خواهد یافت.

– لیستی از محصولات مشابه را پیشنهاد دهید. حتما به بازدیدکننده لیستی از محصولات مشابه و جایگزین را نشان دهید تا اگر تمایل به خرید داشت از رقبایتان خرید نکند و محصول جایگزین را نیز از شما خرید کند.

۲- می‌توانید برای محصولاتی که موجودی آنها برای همیشه به اتمام رسیده است از روش های زیر استفاده کنید

استفاده از صفحه ۴۰۴

۴۰۴ یک روش طبیعی برای حذف صفحات از ایندکس در موتورهای جستجو است

مطمئن باشید صفحات ۴۰۴ را از نقشه xml سایت مپ نیز حذف کنید. این موضوع به موتورهای جستجو سیگنالی را می‌فرستند که صفحات مورد نظر را از ایندکس حذف کنند. البته توجه نمایید که این رویکرد برای صفحاتی مناسب است که تعداد زیادی بک لینک نداشته باشد و یا به عنوان یک صفحه ورود و صفحه مهم برای وبسایت نباشد اگر صفحه مورد نظر شما یک صفحه مهم برای سایتتان است می توانید گزینه های زیر را در نظر بگیرید

ریدایرکت ۳۰۱ ایجاد کنید

به یکی از کالاهای مرتبط به آن دسته بندی. ریدایرکت به شما کمک می کند که قدرت لینک های صفحه را از دست ندهید. البته از طرفی ریدایرکت ممکن است باعث افزایش لود تایم صفحه شده و برای بازدیدکننده کمی گیج کننده باشد.

صفحه ی محصول را حذف کنیم یا نه؟

صفحه ی محصول خود را حذف نکنید ودر سایت خود نگه دارید اما اطلاع دهید که این محصول تمام شده است و دیگر موجود نیست. با ارائه ی پیشنهاد محصولات مشابه یا محصولات دیگر می توانید مشتریان را به صفحه ای دیگر هدایت کنید . با این راه نیز شما قدرت لینک ها و پیج رنک صفحه را حفظ کرده اید.

البته در نظر داشته باشید اگر فروشگاهی هستید که محصولاتتان زود زود به اتمام می‌رسد ممکن است بعد از مدتی هزاران صفحه داشته باشید که محصولات آن صفحه ناموجود باشد.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.