فاکس بلاگ

تولید محتوا برای پیج عکاسی‎

عکاسی و عکس گرفتن یکی از هنرهایی است که شاید در همه افراد وجود نداشته باشد. اینکه زاویه دوربین را چطور تنظیم کنید، در چه موقعیتی نسبت به سوژه قرار بگیرید و نهایتا چه زمانی دکمه شاتر را فشار دهید، همه و همه نکاتی است که باید رعایت کنید تا بتوانید یک عکس زیبا بگیرید.
پیج های عکاسی اینستاگرام، همانند سایر کسب و کارها فعالیت گسترده ای دارند و توانسته اند خدمات بسیار متفاوتی ارائه دهند. بعضی از پیج ها، عکس های شما را میگیرند و ادیت می کنند و یک عکس آتلیه ای به شما تحویل می دهند. عده ای دیگر به آموزش عکاسی مشغول اند و نحوه کار با دوربین و یا حتی نحوه کار با فتوشاپ و ادیت عکس را آموزش می دهند و ممکن است حتی محتواهای آموزشی خود را در غالب بسته هایی به فروش برسانند. بعضی دیگر هم صرفا عکس های خود را با فالورهایشان به اشتراک می گذارند و به تبلیغ کسب و کار خود می پردازند.
اگر شما هم صاحب یک پیج عکاسی در اینستاگرام هستید و یا می خواهید یک پیج جدید ایجاد نمایند، در هر زمینه ای که بخواهید کار کنید نیاز به تولید محتوا دارید و هر چقدر محتواهایتان جذاب تر باشد موفق تر خواهید بود.
اگر به دنبال ناب ترین ایده ها برای تولید محتوا هستید، با ما همراه باشید تا با ایده های تولید محتوا برای پیج عکاسی اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید.

اهمیت تولید محتوا در پیج عکاسی

نقش خلاقیت و نوآوری رو در کسب موفقیت تولید محتوا و فرایند بازاریابی محتوایی دست کم نگیرید، ما با نگاهی ریزبینانه و بررسی عملکرد شبکه های اجتماعی، به این نتیجه رسیدیم که  تمام کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی تونستن با استفاده از تولید محتوا، حضور پررنگ و موثر و در عین حال، کمپین فروش موفقی داشته باشن. مواردی چون، خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی، وجه مشترک تولید محتواشون بوده و تنها راه نفوذ در دل و روح مخاطب، همین عامل خلاقیت هست.

استفاده از ایده های نو و توضیح اونها به شیوه ای خلاقانه و هنرمندانه میتونه کاملا مخاطب رو مجذوب کنه. زمانی که در مورد موضوعات خلاقانه و ایده محور در صفحات شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، قطعا نقش زیادی در روند  گسترش و بازدید اون داریم و میتونیم یه تبلیغ بهینه داشته باشیم. به عبارتی، به کارگیری چاشنی خلاقیت در تولید محتوا، احساس خوشایندی رو برای مخاطب ایجاد میکنه و اونها رو به یکی از هواداران صفحه شما تبدیل میکنه.

لازم به ذکر هست که رسیدن به این اندازه از اثربخشی بر مخاطب، کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و  تخصص و شناخت کافی از روانشناسی مخاطب داره. تیم تولید محتوای طراحی آنلاین، به عنوان مبلغ ایده های جالب و خلاقانه در کنار شما خواهد بود و شما را در این مسیر یاری میکنه تا به نتیجه ی مطلوب و مورد نظرتون برسین.

۱۰ ایده تولید محتوا پیج عکاسی

۱- تصاویر آلبومی و ترکیبی:

با استفاده از این ایده هم میتوانید تخصص و قدرت خودتان در عکاسی را نشان دهید و هم اینکه میتوانید با ایجاد حس خوب به مشتری نشان دهید با عکاسی کردن میتوانند لحظات خوب زندگی شان را ثبت کنند.

۲- پشت صحنه های پروژه های عکاسی:

در این مدل محتوا شما میتوانید در قالب محتوای پست یا استوری ها پشت صحنه ی کارتان را به مخاطبان نشان بدهید.

خیلی از روند های کاری هستند که برای شما ساده به نظر می آیند ولی برای مردم یک محتوای جذاب و جالب به نظر میاد.

مردم دوست دارند پشت صحنه ها را مشاهده کنند. مانند پشت صحنه های ساخت فیلم ها.

موضوع عکاسی هم همینطور است. میتوانید نشان دهیهد که چقدر کار شما حساس و سخت است.

در حین تدوین کردن محتوا نیز میتوانید نشان بدید که چطور در حال تدوین هستید. مثلا میگویید ابتدا باید عکس را در فوتوشاپ باز کنیم و سپس فلان تغییرات را روی بخش های تیره انجام بدیم.

اینطوری مخاطب به روند کارتان علاقه مند میشود و شما را بیشتر دنبال میکند.

۳- محتوای befor / after:

این مدل محتوا به این صورت است شما قبل و بعد تغییرات کاریتان را قرار میدهید تا مخاطب پی به تاثیر کار شما ببرد.

مثال:  میتوانید از قبل و بعد تدوین یک تصویر محتوا تولید کنید.

میتوانید از یک محیط یه صورت ساده عکس بگیرید به عنوان “قبل” و برای “بعد” هم عکس حرفه ای که گرفتید را بگذارید.

۴- زندگی شخصی با طعم هنر عکاسی:

شما میتوانید از زندگی روزمره به عنوان محتوا استفاده کنید. اگر محتوا غیر رسمی است میتوانید آن را در استوری اینستاگرام منتشر کنید.

سپس میتوانید این محتوا را به با موضوع کسب و کارتان یعنی عکاسی ترکیب کنید.

مثلا میتوانید اگر در سفر یا جایی هستید از انجا یک عکس خوب بگیرید یا زاویه های مناسب عکس یادگاری گرفتن یا نحوه ی عکس دو نفره گرفتن را برای مخاطب خودتان بازگویی کنید.

۵- جملات نقل قول و نکات در قالب تصاویر اسلایدی:

میتوانید نکات مهم برای عکاسی و گرفتن یک عکس خوب را به صورت عکس نوشته منتشر کنید.

با این کار تخصص خودتان را نیز به مخاطب نشان دادید. و مردم از متخصان برای عکس برداری از لحظات مهم زندگی شان دعوت خواهند کرد برای سفارش عکاسی.

۶- تصویر عکاسی از مکان های معروف:

میتوانید هنر عکاسی را در تصویر برداری و کیفیت عکس ها از مکان های معروف نشان دهید.

شما در واقع با این مدل محتواها دارید به مخاطب نشان میدهید که عکس برداری درست و حرفه ای چقدر با عکاسی معمولی افراد متوفاوت است.

همچنین میتوانید با رفتن به مکان های مناسب و جالب شهرتان در آنجا نیز چند عکس حرفه ای بندازید و به مخاطب تکنیک های جالبی را نشان دهید.

نگران این نباشید که مردم اگر تکنیک ها را یاد بگیرند دیگر به به شما سفارش پروژه ی عکاسی نخواهند داد بلکه باعث میشود مردم به تخصص شما پی ببرند. اغلب مردم حوصله ندارند کار ها را خودشان انجام دهند.

۷- سوال پرسیدن از مخاطبان:

میتوانید در قالب محتوا های استوری از مخاطب نظر خواهی کنید که مثلا برای این تصویر کدام رنگ یا کدام طرح بهتر است یا کدام پس زمینه زیبا تر است.

۸-داستان های شخصی:

میتوانید در مورد شخص خودتان هم محتوا تولید کنید. یک عکاس میتواند سلف برندینگ کند. یعنی از شخص خودش هم محتوا بگذارد و در مورد اینکه چرا عکاس شد و داستان پروژه های جالبی که در گذشته داشته است محتوا تولید کند.

همچنین شما میتوانید با تولید یک محتوای حرفه ای در مورد خودتان و اینکه جه هدفی از عکاسی کردن دارید از آن به عنوان یک محتوای تبلیغاتی نیز استفاده کنید.

مثلا در یک محتوای ویدیوی هدف خودتان از عکاسی را ثبت لحظه های شاد مردم عنوان میکنید.

۹-انواع عکس ها و قاب ها و غیره:

میتوانید به مخاطبانتان در مورد اینکه عکس عمودی بهتر است یا افقی و اینکه بهتر است برای قاب عکس طبیعت و منظره خودشان عکسی را چاپ کنند یا قاب هایی با طرح اماده تهیه کنند محتوا تولید کنید.

میتوانید در مورد اینکه چطور و از کجا پروژه های عکاسی بگیرند صحبت کنید.

مشکلاتی که در پروژه های عکاسی اتفاق می افتد را میتوانید در موردش صحبت کنید.

۱۰-تجزیه و تحلیل عکس ها:

میتوانید عکس های دیگران را تحلیل کنید و به مخاطبتان بگویید که این عکس چطور میتوانست بهتر باشد

یا عکاس چه تدوین یا زاویه ی بهتری میتوانست اتخاذ کند تا عکس بهتر باشد یا خود فرد چه ژست بهتری میتوانست بگیرد تا بهتر در عکس بیافتد.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 07 فوریه 2022
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.