فاکس بلاگ

روش های تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل

روش های تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل

رتبه سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ رتبه سایت رتبه سایت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ رتبه سایت

بهترین مطلب درباره ی تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل

در این مقاله از آموزش سئو می آموزیم که چگونه میتوان به تعیین رتبه سایت در الکسا و گوگل  پرداخت، حتما مقاله زیر را بخوانید:

رتبه الکسا چیست؟

الکسا از اواسط سال ۱۹۹۷، اینترنت را با یک نوار ابزار رایگان برای کاربران  فراهم کرده است و ابزارهای مفید در مرورگر خود را  برای کاربران به اشتراک می گذارد.

به عبارت دیگر، نوار ابزار آن تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار در سراسر جهاندانلود شده است. استفاده از نوار ابزار اطلاعاتی را درباره بازدید کاربران از  وبسایتهایی را  فراهم می کند.

از آنجاییکه میلیونها کاربر در سراسر جهان وجود دارد، الکسا میتواند نشانهمحبوبیت یک وب سایت را نشان دهد، اما با اختیارات دامنه متفاوتی که دارد. این اطلاعاترا به صورت رایگان در وب سایت خود ارائه می کند و علاوه بر این، مرور دوره ای از   محبوب ترین سایت ها (بر اساس طبقه بندی یا منطقهزبان) فراهم می کند.

 به عنوان مثال، در یک مرور کلیاز ۱۰۰ وب سایت های برتر در منطقه زبان هلندی، و برای هر سایت اینترنتی و یا  برای سایت های مرتبط (اگر در پایگاه داده باشد) ، رتبه ترافیک (Alexa Rank) را ارائه می دهد. این یک وب سایت خوب برایبازاریابان وب و مدیران وب سایت است.

سوال تنها این است که این رتبه ها قابل اعتماد هستند؟

اعتبار رتبه سایت الکسا

سالهاست که  قابلیت اطمینان رتبهبندی الکسا مورد بحث قرار گرفته است. به گفته بسیاری، اعداد بی ارزش هستند به عنوان مثال، بحث درwebmasterworld.com و seochat.com را ببینید). مردم  از رتبهبندی)  برای اهداف PRیا پژوهش استفاده می کنند.

قابلیت اطمینان Alexa Ranking عمدتا بر اساستعداد کاربران نوار ابزار و نماینده ی  اینکاربران است. در حال حاضر در صفحه راهنما نشان داده شده است که که کره جنوبی  کاربران نسبتا زیادی داردکه وب سایت های کره جنوبیرا بالا می برند.

 تعداد دقیق کاربران نوار ابزارو منشاء این کاربران متاسفانه عمومی نیست و سوالاتی در مورد این هنوز پاسخ نداده اند،که به هیچ وجه  قابلیت اطمینان رتبه بندی بهاین معنی نیست.

با این وجود، ممکن است حاکی از ارتباط رتبه بندی بر اساس بازدید های وبسایت شناخته شده و رتبه بندی آن باشد. بنابراین، ابتکارات متعددی وجود دارد که در آنبین تعداد بازدیدکنندگان و رتبه بندی  رابطهایجاد شده است.

گسترش تحقیقات  در حال حاضر نشانمی دهد که قابلیت اطمینان رتبه بندی بسیار زیاد نیست. با این حال، اکنون امکان برآوردتعداد بازدیدکنندگان در هر روز براساس  اینرابطه وجود دارد. نمایش رتبه سایت در الکسا

تعیین رتبه سایت در الکسا

الکسا چگونه رتبه بندی می کند؟

الکسا وب سایت ها را براساس اطلاعاتی که از طریق نوار ابزار الکسا و یاچک کننده رتبه بندی الکسا دریافت می کند , طبقه بندی می کند .

مطالب داغ :   سئو چیست – آموزش کامل سئو همراه با تکینک های طلایی

این نوار ابزار برای فایرفاکس، کروم یا اینترنت اکسپلورر در دسترس استو هم چنین از طریق سایت اینترنتی الکسا قابل دسترسی است. برای دریافت این آمار، کاربرانباید نوار ابزار الکسا را ​​نصب کنند، که اینبدین معنی است , این  داده ها  اساسا از تمام کاربران اینترنت نیست.

آیا رتبه  الکسا موقعیت موجود در موتور جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد؟

بسیاری از آژانس های بازاریابی می گویند که نمره الکسا یک وب سایت بهحساب نمی آید، اما تا زمانی که نمی توانید فاکتورهای تاثیر گذاری بر روی رتبه Google را تحت تاثیر قرار دهید، نمیتوانید امتیازالکسا را ​​حذف کنید.

 در تحقیقات بیشتر ، شباهتی بین PageRank و نمره  دیده می شود. هنگامی که دو سایت تقریبا مشابه باهمان رتبه PageRank در نتایج جستجومی آیند، وب سایت با کمترین نمره الکسا در موتور جستجو بالاتر می رود. البته، سخت استکه به طور مستقیم نمره الکسا را بررسی کرد.

الکسا دارای یک پانل داده بزرگ ترافیکی است که میلیونها نفر از مردم سراسرجهان را تشکیل می دهد. بر اساس این نمونه داده ها ، الکسا تعداد بازدیدکنندگان را برای  همه ی  سایتهای اینترنتی برآورد می کند.

 محبوب ترین وب سایت ها با توجه به الکسا

آیا شما کنجکاو هستید که  بدانیدسایت ها بهترین رتبه بندی را بر اساس الکسا می دانند؟

در اینجا چندین صفحه برتر معرفی میکنیم که رتبه PageRank آن ها ۹ یا ۱۰ (حداکثر) است.

  • یوتیوب
  • یاهو
  • آمازون
  • com  (موتور جستجوی شماره ۱ برای زبان چینی)
  • ویکیپدیا
  • ویندوز لایو
  • com  (پورتال بزرگ چینی اینترنتی با مسنجر و وبلاگ ها)
  • com (بازار آنلاین چینی)

چک کننده رتبه الکسا

چک لیست رتبه الکسا محبوب ترین ابزار جستجوگر است که به شما  این اجازه  را می دهد تا بدانید موقعیت فعلی یک وب سایت در سیستم رتبه بندی  کجاست.

سایتی که نمره رتبه بندی کمتری دارد درواقع برای چک کننده ترافیک  بهتر است و هم چنین برای تعیین ترافیک وب سایت و ارزیابی ارزش آن مفید است.

لینک اشتراکی(پارتنر های لینک)

شما می توانید طبقه بندی تا ۱۰ سایت را یک بار ه تجزیه و تحلیل کنید. این سریع ترین راه برای همزمان جمع آوری  کردن یک وضعیت، لینک های ورودی و رتبه بندی وب سایت های مختلف است.

رتبه بندی سایت به اطلاعات مربوط به ترافیک  هم کمک می کند، دانش  شما را در مورد استفاده از دامنه و سایر توصیه ها افزایش می دهد.

 اجازه دهید رتبه بندی , عملکرد بهتر وب سایت شما باشد. از سوی دیگر،  به صورت  روزانه  ممکن نیست که توسط  کارشناسان SEO رتبه بندی شود، بنابراین یک ابزار مانند پشتیبانی است.

شما فقط باید URL را وارد کنید وروی دکمه Submit کلیک کنید و اطلاعاتدر مورد  رتبه بندی الکسای وب سایت خود را دریافتکنید.

چرا رتبه بندی الکسا مهم است؟

قبل از بررسی نهایی الکسا، لازم است تا شما  یاد بگیرید که چرا باید از این ابزار استفاده کنید؟

مطالب داغ :   آموزش سئو با بهترین تکنیک های سئو کلاه سیاه در سال ۲۰۱۹

خوب، سیستم رتبه بندی عمدتا در Alexa.com انجام می شود. سطح بازدید از وب سایت شما توسط Alexa تأیید و منتشر می شود.

به این صورت است که  رتبه بندیمحبوب  سایت ها انجام می شود تا در بررسی تعدادنمایش های صفحه و بسیاری از پارامترهای مهم دیگر در زمانی که شما بهینه سازی موتورجستجو را می خواهید، کمک کند.

 یکی از مزایای اصلی چک کننده یرتبه بندی الکسا این است که شما به راحتی می توانید سایت خود را با استفاده از اینابزار عالی مقایسه کنید یا با سایر سایت ها رقابت کنید و عملکرد آنها را پیگیری کنید.

 تجزیه و تحلیل دقیق از داده ها،می تواند به شما در پیدا کردن اطلاعات بیشتری در مورد نقاط مثبتتان کمک کند  و شمامی توانید همان نکات را برای وب سایت خودتان و همچنین وبلاگ هایتان  به ارمغان بیاورید.

رتبه الکسا محبوبیت وبلاگ / تعداد بازدیدکنندگان را نشان می دهد. ایننشان دهنده آمار بازدید کننده شماست! آیا شما در رقابت خودتان با دیگر سایت ها کنجکاونیستید که بدانید تعداد بازدید کنندگان کدام یک بیشتر است؟

رتبه الکسا سایت من

ابزار رتبه بندی جستجوگر  Alexa توسط ابزار جستجوگرهای کوچک که یکی از بهترین و عالی ترین قطعات کارمی باشد،  ارائه شده  است . ما در حال حاضر تحقیقات گسترده ای را در زمینهمعرفی این ابزار انجام داده ایم که ابزار خوبی برای ما می باشد.

برای استفاده از این ابزار، باید نام دامنه و کل مجموعه اطلاعات مفید را نمایش دهید. ابزار الکسا به شما اجازهمی دهد تا بدانید که در طول بازاریابی چه چیزی را می خواهید صرف کنید.

 در زمان توسعه این ابزار عالی سئو،ما اطمینان حاصل کردیم که تمام جوانب مثبت و منفی محاسبه شده و در نهایت عناصر ساختهشده  به نحوی بسیار کارآمد مورد آزمایش قرارگرفته است. تحقیقات محاسبه شده در حال حاضر نشان می دهد که قابلیت اطمینان رتبه بندیبسیار زیاد نیست.

با این حال، اکنون امکان برآورد تعداد بازدیدکنندگان در هر روز براساسرابطه ای  وجود دارد. برای اهداف تجاری و علمی،این گزینه ها  توصیه می شود.

برای تجزیه و تحلیل های سریع جایگزین های رایگان مانند رتبه بندی برای استفاده  عالی است، و البته، شماباید درک کنید که قابلیت اطمینان آن  محدوداست!

چگونه رتبه الکسا را بهتری به دست آوریم؟

چندین تاکتیک وجود دارد که به بهبود رتبه الکسای شما کمک خواهد کرد: تولیدتعامل، محتوای اصلی،  به روزرسانی مرتب محتوا  که ارزش واقعی برای مخاطبان شما را فراهم می کند.

محتوایی که از این انگیزه منحرف می شود،  مخاطبان وفاداربه وجود نمی آورد.  وقتی خوانندگان منابع  و محتواهای ارزشمند و آموزنده پیدا می کنند، بامحتوای آن حسابی سرگرم می شوند  و در میان شبکههایشان ( لینک)  را به اشتراک می گذارند.

  حتیممکن است بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی  کنندکه به  مشتریان  بالقوه تبدیل می شوند. محتوای با کیفیت نیز توسطموتورهای جستجو مانند گوگل پاداش داده می شود.

مطالب داغ :   دیجیتال مارکتینگ چیست – دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

سایت های مربوطه را برای لینک دهی به وب سایت خود پیدا کنید. در غیر اینصورت به عنوان لینک های ورودی شناخته می شود، این تاکتیک به موتورهای جستجو کمک میکند تا هدف  شما را به وضوح تعریف کرده و همچنیناعتماد و کیفیت سایت شما را افزایش دهد.

به عبارت دیگر، لینک های معتبر ورودی (از سایت هایی که به خوبی انجاممی شوند) اعتبار سایت خود را به شما نشان می دهند. این تاکتیک باید با تولید محتوایجذاب پشتیبانی شود. چرا  بازدیدکنندگان محتوایهدفشان را به  سایت شما هدایت می کنند اگر آنهانمی خواهند که در سایت شما بمانند؟

لینک های داخلی، از سوی دیگر، لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست درسایت شما به دیگری هدایت می شوند. اینها مفید هستند، زیرا آنها از طریق وبسایت شماهدایت می شوند، و آنها را با محتوای مربوطه ، مرتبط می کنند.

ایجاد محتوای برتر، با استراتژی لینک داخلی  همراه است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتواییکه تولید میکنید برای بازدیدکنندگان شما  مناسبو ارزشمند است.

در کل، هر دو لینک های داخلی و خارجی به موتورهای جستجو کمک می کنند محتوایسایت شما (ها) را درک کنند و تعیین کنند که چگونه  برای بازدیدکنندگان ارزشمند است.

اما مهم است که  از استراتژی لینکدادن به طور مناسب استفاده کنید.  لینک  بیش از حد می تواند اعتبار یا قابلیت خواندن سایتشما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو مجازات شود.

کلمات کلیدی که ترافیک را به سایت شما هدایت می کنند را  پیدا کنید  و سایت خود را برای آنها بهینه سازی کنید یا کمپینPPC را برای این کلمات کلیدی خریداریکنید.

 با انجام یک تحقیق  کم از کلید واژه ها ، می توانید ببینید که مخاطبانشما چگونه جستجو می کنند. کاربران و بازدید کنندگان نیاز خود را از طریق کلماتکلیدی جست و جو می کنند. بنابراین کلمات کلیدی را در قسمت های مناسب سایت خود قراردهید.

منابع بی شماری برای یادگیری در مورد جستجوگرها وجود دارد، اما الکسایک استراتژی بازاریابی است که شامل تحقیقات کلید واژه، تجزیه و تحلیل رقابتی و ابزارتجزیه و تحلیل وب به عنوان بخشی از برنامه پیشرفته ما است.

 شما دستورالعمل های خاصی در موردچگونگی بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، قابلیت استفاده، عملکرد صفحه، بک لینک  و غیره دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری

Alexa Internet inc. یک شرکت تابع  Amazon.com است که در کالیفرنیا واقع شده است. این مختصص  داده های ترافیکی وب تجاری است.این یک شاخص برایوب سایت هایی است که میخواهند بدانند  بازدیدکنندگانیکه صفحات آن ها را مشاهده کرده اند ، چه تعدادی دارند.

صاحبان وب سایت ها و وبلاگ نویسان در حال بررسی ارزش وب سایت خودشان درنوار ابزار الکسا می باشند.  درواقع برای  پیدا کردن چگونگی محبوبیت آنها در جهان آنلاین  تلاش می کنند.

رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس  جمع آوری کردن  ۳ ماه از اطلاعات ترافیکهاز نوار ابزار آن است. سایتی که بیشتر بازدید شده است، پایین تر از رتبه الکسای آناست. گوگل سایت پر بازدید در ایتالیا است. فیس بوک، یوتیوب و یاهو بعد از آن  هستند.

بعضی از اعداد همانطور که در بالا ذکر شد تصاویری برای این  زمان  و این دوره هستند. اگر این مقاله را در یک زمان دیگر بخوانید، احتمال دارد که، برای مثال، رتبه بندی الکسا یا تعداد بازدیدکنندگان سایت شما زیاد منطبق نباشد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 25 ژانویه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.