فاکس بلاگ

سئو سایت در انواع موتورهای جستجو

سئو سایت در انواع موتورهای جستجو

سئو سایت در انواع موتورهای جستجو (search engine) قابل انجام است. از این دسته می توان به google، بینگ Bing، یاهو Yahoo و غیره اشاره کرد. تمام موتورهای جستجو شامل دایرکتوری های عظیمی هستند که وبسایت ها را در خود ذخیره دارند و به هنگام سرچ کاربران آن ها را باز میگردانند.

به عبارتی قوانینی که در هرکدام از آن ها وجود دارد، معیار دسته بندی و رتبه بندی سایت ها می شود. معیارهایی که در این موتورهای جستجو وجود دارد با یکدیگر تفاوت دارد. هرچند ممکن است با یکدیگر همپوشانی هایی نیز داشته باشند اما معمول نتایج متفاوتی را به کاربران نمایش می دهند. با توجه به گستردگی موتورهای جستجو نباید انتظار داشته باشید که سایتتان همزمان با سئو در google.com در تمم موتورهای جستجوی دیگر نیز سئو شود. هر search engine قوانین خاص خود را دارد که برای گرفتن رتبه در آن، باید از قوانین آن پیروی کرد.


سئو سایت در این مجموعه روی موتور جستجوی گوگل انجام می شود. در واقع گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است و بیش از ۹۰ درصد ایرانی ها برای سرچ در محیط اینترنت از آن استفاده می کنند. گوگل در کشورهای مختلف با آدرس های TLDها مختلفی باز می شود و معمولا از دامنه مختص همان کشور استفاده می شود. به عنوان مثال گوگل کشور آلمان با آدرس google.de و انگلیس با آدرس google.co.uk مورد استفاده قرار می گیرد. آدرس google.com که در ایران استفاده می شود، دامنه عمومی گوگل است و بسیاری از کشورهای دیگر نیز از آن استفاده می کنند. کشورهای چین و ژاپن نیز دارای موتورجستجوی اختصاصی خود هستند. موتور جستجوی بومی و ژاپن goo.ne.jp است که ربطی به سایت گوگل ندارد. موتور جستجوی بومی چین نیز بایدو Baidu.com نام دارد.
بنابراین با توجه به گستردگی موتورهای جستجو نباید انتظار داشته باشید که سایتتان همزمان با سئو در google.com در تمم موتورهای جستجوی دیگر نیز سئو شود. هر search engine قوانین خاص خود را دارد که برای گرفتن رتبه در آن، باید از قوانین آن پیروی کرد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 05 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.