فاکس بلاگ

فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چه اثری دارد؟

فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت چه اثری دارد؟

تاثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social media) بر سئو سایت زیاد است. اکثر شبکه های اجتماعی اعتبار بالایی در گوگل دارند و این موضوع باعث می شود که تاثیر بالایی در سئو سایت داشته باشند.

شبکه های اجتماعی نظیر Facebook، google plus، Linkedin، pinterest، twitter و غیره تاثیر خود را بر بهبود رتبه سایت ها نشان داده اند و ما به عنوان شرکت سئو با تجربه، به شما پپیشنهاد می کنیم حتما از آن ها استفاده کنید. سوشال ها، کاربران زیادی را دارند. برخی از آن ها حتی مخاطبانشان بیشتر از موتور جستجو گوگل است و افراد زیادی از این شبکه ها برای پیدا کردن مطالب و محصولات استفاده می کنند. از سوی دیگر، یکی از فاکتورهای گوگل، اکتیو بودن و اجتماعی بودن سایت است. اگر برند سایت، صفحه اختصاصی در شبکه های اجتماعی داشته باشد و مرتبا به روز رسانی شود، سیگنالی از اجتماعی بودن برند به گوگل فرستاده می شود و الگوریتم های گوگل به سایت امتیاز مثبت می دهند و در رتبه بندی های خود آن را لحاظ می کنند.

چگونه شبکه های اجتماعی، سئو سایت را بهبود می بخشند؟

اینکه چگونه شبکه های اجتماعی می توانند در روش های بهبود سئو سایت تاثیرگذار باشند، به نوع رفتار وبمستران و مخاطبان آن ها بستگی دارد که در زیر به مواردی از آن ها اشاره می کنیم.

۱٫ افزایش ترافیک در سئو سایت

شبکه های اجتماعی ترافیک بالایی از اینترنت را به خود اختصاص می دهند. در صفحات مختلف شبکه های اجتماعی، گروهی از افراد با تخصص های ویژه دور یکدیگر جمع شده اند و به بحث و تبادل نظر می پردازند. اگر سایت شما در این بحث ها شرکت کند و یا اگر ویژگی های خاصی داشته باشد که افراد بپسندند، به صورت گسترده به افراد مورد هدف، معرفی می شود. از آن پس ترافیک بالایی به سایت شما روانه خواهند شد. تاثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت زیاد است زیرا گوگل ترافیک سوشال ها را دوست دارد.

۲٫ تاثیر بک لینک شبکه های اجتماعی بر سئو

درصد بالایی از اهمیت سئو خارجی یعنی off-site به موضوع بک لینک ها باز می گردد. شبکه های اجتماعی، حوزه وسیع و تاثیرگذاری از بک لینک ها هستند. در حقیقت یکی از روش های شناساندن سایت به گوگل و البته می توان گفت مهم ترین فاکتور در سئو، بک لینک است، به خصوص تگر بک لینک از مبدا مورد اعتمادی همچون شبکه های اجتماعی بیایند. در این راستا لازم است صفحه سوشال برند و سایت، خود نیز بهینه باشد. به عنوان مثال اگز فیلمی را در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر می کنید، در توضیحان آن حتما به سایتتان لینک بدهید. یا اگر توئیتر دارد، لینک وبسایت را در پروفایل آن قرار دهید.

۳٫ سیگنال برند در شبکه های اجتماعی و تاثیر بر سئو

فعالیت در شبکه های اجتماعی، باعث بالارفتن اعتبار سایت می شود و آتوریتی (Authority) دامنه را بالا می برد. سوشال ها، سیگنال های برند را دوست دارند. به عبارتی شما با فعالیت گسترده در محیط وب، برای شهرت و برند شدن ساتتان تلاش می کنید. وقتی وبسایت در شبکه های اجتماعی دارای پیج اختصاصی باشد، و هر روز با مطالب مرتبط سایت آپدیت شود، سیگنالی از برند بودن سایت برای سوشال فرستاده می شود. سوشال ها این فعالیت را دوست دارند و در نتایج خود به کاربرانشان معرفی می کنند. در نتیجه ترافیک سایت افزایش می یابد و آتوریتی دامنه زیاد می شود. این مورد تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارد.

نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

فعالیت در شبکه های اجتماعی باید گسترده و با اصول خاص باشد تا تاثیر آن بر سئو سایت اشکار شود. روش هایی که در زیر لیست می کنیم، حاصل تجربیات ماست. امید است که از آن نهایت استفاده را ببرید.

• افزایش فالورها را در دستور کار روزانه خود قرار دهید.
• پست هایی را بگذارید که افراد تشویق شوند به آن ها لینک بدهند.
• مطالب بهینه برا سرچ بنویسید زیرا گوگل علاقه زیادی دارد که در رتبه های بالای خود، شبکه های اجتماعی را به نمایش بگذارد. از این رو مطالب بهتر است کاملا جدید و مبتنی بر دانش روز باشند.
• فعالیت هایی نظیر like، share، Favorites، Reply، Retweet باید زیاد باشد. به خصوص اینکه تلاش کنیم با کیفیت کارمان، افراد این فعایلت ها را روی پست های ما انجام دهند.
• هر زمان، هر رویدادی در برنتان اتفاق میفتد را در سوشال ها خبررسانی کنید. به عنوان مثال اگر جشنواره می زنید یا در نمایشگاه شرکت می کنید، حتما اطلاع رسانی نمایید.
• مطالبی را که در وبسایت های مختلف منتشر کرده اید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
• سعی کنید با فعالیت و مطالب با کیفیت، برندتان را در شبکه های اجتماعی معروف کنید.

امروزه با افزایش تاثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت، افراد زیادی به استفاده از آن ها روی آورده اند و تاثیر فوق العاده آن بر کسب و کارشان را دیده اند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 03 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.