فاکس بلاگ

لینک سازی در سئو چه اهمیتی دارد؟

لینک سازی در سئو چه اهمیتی دارد؟

تغییر تنها المان ثابت در دنیای شگفت انگیز بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) است. همینطور لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) همواره به عنوان یک فاکتور مهم رنکینگ در موتورهای جستجو برای بدست آوردن رتبه های بالاتر مطرح بوده اما این فرآیند طی سالهای اخیر همواره در حال تغییر میباشد.
نتایج و استراتژی هایی که ۵ سال قبل برای لینک سازی در بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده میکردید با نتایج امروز یکسان نمیباشد، همینطور روندی که امروز بر پایه آن ساختار لینک خود را  در جهت بهبود سئو سایت پیش برده اید، با روندی که در آینده میبایست پیش بگیرید یکسان نمیباشند.

با بخاطر سپردن پاراگراف بالا این مطلب روشن تر میشود که چرا لینک ها (البته نه هر نوع لینکی) میبایست به بخش اعظمی از استراتژی های سئو شما تبدیل شوند.
بر طبق بررسی فاکتورهای رنک برای موتورهای جستجو MOZ در سال ۲۰۱۵،  لینکهای ورودی به همان اندازه که قبلا مهم بوده اند مهم اند اما یک سری از چیزها تغییر کرده اند. گوگل بارها اعلام کرده که بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رنکینگ وجود دارد، با این وجود همانطور که در پست های قبلی گفته ایم ۲ فاکتور محتوای مطالب و لینک ها نقش اساسی را در این بین بازی می کنند.
برای مثال ، تعداد لینک به همان اندازه که کیفیت لینک مهم بوده اهمیت دارد. در کنار این متن پیوندی، به عنوان کلمه کلیدی که برای رنک آن تلاش می کردید تعیین کننده بود.

البته امروزه تمام این ها تغییر کرده اند. تا زمانی که شما بخواهید هر چه بیشتر لینک برای وبسایت خود بدست آورید تمرکز بروی کیفیت و قابل اعتماد بودن این لینک ها بسیار مهمتر از قبل میباشد. تعداد و تطبیق کامل با متن پیوندی نباید اولویت اول باشند و هر بخشی از محتوا نباید لینکدار باشد.

چرا لینکها برای سئو مهم هستند؟

اینکه بفهمید چگونه لینک ها را برای سایت خود درست کنید یک بحث است ، اما اینکه درک کنید چرا این قضیه برای دورنمای سئو از اهمیت بالایی برخوردار است یک بحث دیگر.
در ذیل به چند نکته اکتفا میکنیم که چرا لینک ها مهم اند

۱ – رای اعتماد

اجازه بدید برگردیم به روزهای اولیه ی گوگل، زمانی که که گوگل میزان بک لینک را به عنوان یک رای اعتماد قدرتمند در نظر می گرفت.
حالا حدس بزنید چه اتفاقی افتاده ؟
هیچی!  امروزه نیز این امر همچنان در مورد لینک ها برای گوگل صادق است.
تئوری این قضیه بسیار ساده است: زمانی که یک نفر به یک سایت لینک میدهد ، چه به عنوان یک مرجع و چه برای سئو سایت; آنها می گویند این سایت حتما یک منبع قابل اعتماد است که به آن لینک داده است در غیر این صورت از روز اول به آن لینک نمیدادند.

۲ – کیفیت با همکاری کیفیت

از آنجایی که لینک ها همچنان به عنوان رای اعتماد به حساب می آیند، گوگل هم به مانند بقیه موتورهای جستجو مجبور به تغییر الگوریتم خود شدند. به همین دلیل مردم یک بازی جدید با اقداماتی نظیر خرید بک لینک و استفاده از اسپم نظرات را آغاز نمودند.
خب این چیزیست که با توجه به نکات بالا  مشاهده میکنید: امروزه افراد راضی به گرفتن لینک از هر وب سایتی نیستند، در عوض آنها لینک از سایت هایی قابل اعتماد و در عین حال مرتبط میخواهند. لینک های با کیفیت آسان بدست نمی آیند بنابراین در حال حاضر درک موانع لینک سازی با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
موتورهای جستجو فرض را بر این میگذارند که وبسایت های با کیفیت به وبسایت های با کیفیت دیگر لینک میشوند. پس به جای اینکه دنبال کمیت در لینک ها باشید، توجه خود را به لینک های باکیفیت معطوف کنید.

۳- استراتژی بلند مدت

آیا میدانستید که نزدیک به ۴۰ % از کسانی که صاحبان کسب و کار خود هستند ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار را صرف لینک سازی مینمایند ؟
این مطلب باز هم یک چیز را کاملا روشن میکند. لینک سازی به صورت حیاتی برای سئو مهم میباشد.
اما اینجا چیزی وجود دارد که از نگاه مردم دور میماند: لینک سازی، زمانی که به درستی انجام بگیرد به عنوان یک استراتژی بلند مدت تلقی میگردد.
البته طبیعیست که اینطور فکر کنید : در زمان کوتاه بیشترین سود ، مثلا در زمانی اندک در رنکینگ موتورهای جستجو به بالاترین نقطه ممکن برسید ، اما بیایید کوچک فکر نکنیم. هر لینک با کیفیت بالا که به سایت شما میرسد باعث افزایش قدرت و اقتدار آن در آینده میگردد.
نکته: اگر میخواهید از مزایای  لینک سازی در حال حاضر بهره ببرید، باید بر طبق قوانین بازی کنید. وبسایت کسانی که روشهای قدیمی خود را رها نکردند امروزه در هیچ کجای موتورهای جستجو یافت نمی شود چرا که آنها بر خلاف قاعده و قانون بازی پیش رفتند و ناچارا شکست خورده اند.

ارزش دامنه خود را افزایش دهید

هرچند که ارزش دامنه تاثیر مستقیم بروی رنکینگ موتورهای جستجو ندارد، با این اوصاف یک شاخص خیلی خوب برای نشان دادن رنکینگ وبسایت شما در کلمات کلیدی جزیی میباشد.
Moz ارزش دامنه را به صورت زیر تعریف میکند:
“ارزش یک  دامنه امتیازیست (از ۱ تا ۱۰۰) که توسط Moz تعریف شده و با استفاده از آن مشخص میشود که یک وبسایت در میزان رتبه بندی از موتورهای جستجو به چه میزان مناسب است ”
هر قدر که میزان لینک های با کیفیت شما افزایش یابد به همان اندازه ارزش دامنه شما هم افزایش می یابد. در نتیجه، امتیاز شما نشان دهنده توانایی سایت شما در بدست اوردن رنکینگهای بالاتر در موتورهای جستجو میباشد.

نتیجه گیری

۵۷% از بازاریابان B2B معتقدند که سئو در آینده به عنوان یک راهبر اصلی در عموم کسب و کارها مطرح خواهد بود و با این تصور، اهمیت لینک ها هم به همان اندازه اجتناب تاپذیر و تاثیرگذار خواهد بود.
بازی سئو هر سال در حال تغییر بوده و میباشد اما تاثیرگذاری لینک ها همچنان به قوت خود باقی مانده و به همان اندازه مهم است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 آوریل 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.