فاکس بلاگ

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

می توان نماد اعتماد الکترونیکی را مشخصه ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایتها و فروشگاه های اینترنتی معرفی کرد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را بر عهده دارد .اعطاء این نماد بعد از دریافت کامل مشخصات و مدارک لازمه و تائید شرایط لازم، صورت می پذیرد .

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

شرایط دریافت نماد الکترونیک

به این منظور که وبسایت‌ها این نماد (e نماد) را دریافت کنند باید دارای شرایطی باشند.

نمونه ای از این شرایط این است که تنها شرکت و وبسایتهایی که در طراحی سایت خود دارای خدمات خرید و فروش هستند به آن‌ها این نماد تعلق می‌گیرد و باید تمام مراحل سفارش و پرداخت وجه به صورت آنلاین و از طریق سایت باشد. اگر سایت شما دارای خدمات فروش کالا نیست و صرفاً در آن کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنید نیاز به دریافت این نماد نمی‌باشد. همچنین شرکت‌های دارای اعتبار قانونی و به ثبت رسیده می‌توانند ای‌نماد را دریافت کنند. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید مدارک دامنه وبسایت باشد، پس باید دامنه وب سایت در اختیار شرکت یا مالک آن باشد. برای انجام مراحل دریافت ای نماد توسط نماینده حقوقی شرکت، باید مدارک حقوقی وکالت نماینده از شرکت موجود باشد.

همچنین برای دریافت ای نماد دوستاره، همان‌طور که در بالا گفته شد مدارک دریافت گواهینامه SSL مورد نیاز است؛ بنابراین درطراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای دریافت ای‌نماد باید تمامی ضوابط و قوانین و نیز شرایط امنیتی را رعایت کرده که بدین منظور می‌توانیم طراحی سایت خود را به شرکت‌های معتبر واگذار کنید.

سوالات متدوال کاربران در خصوص نماد الکترونیک

۱. این نماد چقدر اعتبار دارد و پس از چند وقت باید تمدید شود؟؟

اعتبار زمان ای نماد شما به مدت یک سال است و ۳ هفته قبل از انقضای اعتبار خود باید اطلاعات کاربری خود را در پنل ای نماد بروزرسانی کنید. طبق مصوبه ۲۸۸ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که در تاریخ ۵/۱۲/۱۳۹۷ به تصویب رسیده است مدت اعتبار نماد به دو سال افزایش یافته است.

۲. پس از تغییر دامنه هم این نماد اعتبار دارد ؟

متأسفانه خیر، ولی می‌توانید در پنل کاربری خود یک کسب و کار جدید اضافه کنید.

۳.امکان تغییر شخصیت حقیقی و حقوقی وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد، برای اینکار شما باید در قسمت پشتیبانی تیکت ارسال کنید و موضوع خود را با کارشناسان مربوطه درمیان بگذارید.

۴. می شود این نماد را لغو نمود؟

برای لغو ای نماد باید درخواست ابطال خود را به شماره فکس ( ۸۸۹۶۸۰۷۲ ) ارسال کنید; این درخواست نامه باید شامل دلیل لغو ای نماد، نام اصلی امتیاز صاحب نماد اعتماد الکترونیکی، امضا، شناسه، آدرس دامنه، کپی صفحه اول شناسنامه یا کارت ملی باشد. ( توجه داشته باشید که بعد از ارسال ابطال نامه درگاه اینترنتی شما هم لغو خواهد شد.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 28 آگوست 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.