فاکس بلاگ

۴ فرمول طلایی کسب در آمد و افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار است. شما هر نیازی داشته باشید، از خرید لباس و خرید کتاب گرفته تا سفارش فینگر فود و ترشی های خانگی و یا حتی کسب اطلاعات و آموزش های لازم در خصوص تعمیر وسایل برقی، ساخت عروسک، دوخت و دوز، نگه داری گل و گیاه و یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، می توانید با مراجعه به اینستاگرام، نیازتان را برآورده کنید.

از این رو اینستاگرام یک محل بسیار مناسب برای کسب درآمد معمولی و یا حتی کسب درآمد های میلیونی در روز شده است.

این روزها اگر کسی بگوید که “کار نیست”، واقعا حرف نادرستی زده است. زیرا به راحتی با استفاده از اینستاگرام و مهارت های خود می تواند به راحتی درآمدزایی نماید. پس اگر شما هم یک پیج معمولی اینستاگرام دارید و می خواهید آن را به یک پیج کاری تبدیل کنید و یا حتی پیج کاری دارید اما درآمد قابل قبولی ندارید، تنها کافیست این ۴ فرمول طلایی که در ادامه متن می آید را با دقت بخوانید و به آنها عمل کنید. در این صورت می توانید مطمئن باشید که شاهد افزایش فروش و به طبع آن افزایش درآمد خود هستید.

فرمول اول: مخاطب خود را شناسایی کنید!

قبل از هر حرکتی، ابتدا مخاطب خود را بشناسید. اولین درس از آموزش درآمد از اینستاگرام این است که مشخص کنید که چه کسانی جامعه هدف شما هستند. توجه کنید که منظور من افزایش فالوور نیست. من درباره یک مرحله عقب‌تر با شما صحبت می‌کنم. جذب فالور یعنی اینکه مخاطب مرتبط را جذب کنید، اما شناخت مخاطب یعنی اینکه بدانید اصلا چه کسی مخاطب شماست! در بخش‌های بعدی درباره افزایش فالور نیز با شما صحبت خواهم کرد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید مورد پسند جامعه هدف شما قرار بگیرد و پُست‌هایتان باید برای آنها جذاب باشد. وقتی ندانید مخاطب شما به چه چیزی علاقه دارد، چطور می‌توانید او را خوشحال کنید؟ در ادامه چند سوال ساده برایتان آماده کرده‌ام که با پاسخ دادن به آنها می‌توانید در آینده از رقیبانتان جلو بیفتید.

  1. چه کسانی از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند؟
  2. چه کسانی در آینده می‌توانند جامعه هدف شما قرار بگیرند؟
  3. در چه رده سنی قرار دارند و جنسیت آنها بیشتر کدام است؟
  4. به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  5. اطلاعات مورد نیاز آنها کدام است؟
  6. از چه محتوایی بیشتر خوششان می‌آید؟

پیشنهاد من این است که سعی کنید برای این مرحله حسابی زمان بگذارید. برای کسب درآمد از اینستاگرام باید بدانید که مشتری شما کیست؟ زمانی که جواب این سوالات را دقیق و مفصل می‌نویسید، می‌بینید که استراتژی اینستاگرام شما دارد کم‌کم خودش را نشان می‌دهد!هیچ چیز مانند شناخت مخاطبان نمی‌تواند شما را در دل آنها جا کند. از بین کسانی که شما را دوست دارند و کسانی که اهمیتی برایتان قائل نیستند، کدام یک با احتمال بیشتر مشتری شما خواهد شد؟ پس برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، نسبت به علایق و نیازهای مخاطبانتان بی‌تفاوت نباشید.

فرمول دوم : ارتباط گرفتن با مخاطب را فراموش نکنید.

لایک‌های شما هم به تازگی کم شده است؟! بگذارید رازی را به شما بگویم: اگر احساس می‌کنید که جدیدا فالوورهایتان آنطور که باید به پست‌های شما توجه نمی‌کنند، دقیقا درست احساس می‌کنید! الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است. به این معنی که پست‌های شما دیگر به ترتیب زمان انتشار برای فالوورهایتان نمایش داده نمی‌شوند، بلکه پستی که کاربران تعامل بیشتری با آن داشته باشند، زودتر به نمایش درمی‌آید. پس اگر پست‌هایتان رفته است ته اینستاگرام، بدانید که نتوانسته‌اید آن ارتباط لازم را با مخاطبانتان برقرار کنید. اگر از من می‌پرسید، اولین قدم برای برقراری ارتباط با مخاطبان، تولید محتوای چالش برانگیز است. منظورم پست‌های زرد و پر حاشیه نیست. منظورم پست‌هایی است که فالوورهای شما را به تعامل وادار کند و آنقدر جذاب باشد که مخاطب مجبور شود شما را فالو کند، پسن‌هایتان را لایک کند و برایتان کامنت بگذارد. برای اینکه فالوورهایتان را به حرف بیاورید تنها یک راه وجود دارد؛ بهانه دست آنها بدهید!

لازم است بدانید که آدم‌ها باید بهانه‌ای برای حرف زدن داشته باشند. این تمایل طبیعی آدم‌هاست که از مسائل شخصی خود با دیگران صحبت کنند، چراکه می‌توانند با حرف زدن از لحظات شاد خود دوباره آنرا به یاد بیاورند و لذت ببرند. همینطور درد قسمت‌های غم‌انگیز زندگی را با بازگو کردن و حرف زدن درباره‌اش التیام ببخشند. شما تنها کافی است شروع کننده باشید. از یک تجربۀ شخصی بگویید و یا خاطره‌ای نقل کنید، آنها ادامه خواهند داد و تعامل به بهترین نحو شکل خواهد گرفت.

فرمول سوم: از لایو اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید

یکی از امکانات بسیار جذاب و کاربردی که اکثر پیج های معروف جهت شناساندن و معرفی کسب و کارشان از لایو اینستاگرام استفاده می کنند. این نکته بسیار مهم است که شما به صورت زنده با مخاطب تان در ارتباط باشید و این تاثیر گذاری نسبت به موارد آرشیوی بسیار بالاتر است. حتماً لایو هدفمند داشته باشید، زیرا افرادی که دنبال کننده شما هستند با توجه به پیشینه ای که از پیج تان به خاطر دارند شما را دنبال کرده و به دوستان خود معرفی می کنند.

اگر بتوانید جذاب اجرا کنید، مثلاً ایده آرا مطرح کرده و یا نحوه درست انجام کاری را آموزش دهید و حتی کتابی را معرفی کنید مطمئن باشید در صورت جذاب بودن، مخاطبانتان تبلیغ کنندگان شما خواهد بود. حتماً اگر تشخیص دادید که لایو تاثیرگذار بوده و آن را به صورت ضبط شده در استوری خود داشته باشید تا افرادی که به هر دلیل به لایو شما نرسیده اند بتوانند نسخه ضبط شده را ببینند.

فرمول چهارم : استوری اینستاگرام، محلی برای افزایش فروش شماست

یکی دیگر از امکانات خارق العاده اینستاگرام که می توان با آن پیشنهادهای لحظه‌ای داد و حتی مخاطب را از طریق آن به خود جذب کرد استوری اینستاگرام است. شما می توانید با استوری خود تبلیغ کننده افراد و یا پیج های درخواستی باشید و از این طریق کسب درآمد از اینستاگرام کنید و همچنین می توانید در استوری های معروف حضور داشته و از این طریق مخاطب بیشتر جذب کنید.

۵ راه برای افزایش بازدید استوری

  • در صفحه آخر پست اسلایدی از مخاطب بخواهید که ادامه مطلب را توی استوری دنبال کند.
  • از مخاطب در مورد بعضی از موضوعات جذاب ◄ quize ► در استوری بگیرید. ≪سوال چند جوابی≫
  • حواستان باشد که استوری گذاشتن به تعداد زیاد و یا خیلی کم، می تواند به بازدیدها صدمه بزند.
  • از استیکرهای جدید و ترند روز در استوری ها اسنفاده کنید.
  • اگر قرار است تا مطلب مهمی را استوری کنید، حتما ۱۲ ساعت استوری نذارید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 06 سپتامبر 2021
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.