فاکس بلاگ

۵ افزونه کاربردی وردپرس را بشناسید

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا دارای قابلیت های بیشماری است. برای راه اندازی یک سایت بر اساس وردپرس، می توان از قالب های پیش ساخته ای که برای طراحی سایت وجود دارند، استفاده نمود و سپس با نصب افزونه ها و یا پلاگین های خوب وردپرسی، این سایت های خام را توسع داد و یک وب سایت خاص و منحصر به فرد را ایجاد نمود.

افزونه های وردپرس این امکان را برای تمام افراد فراهم نموده اند که بدون نیاز به دانش زبان برنامه نویسی بتوانند افزونه مورد نیاز خود را در وب سایت نصب و راه اندازی نمایند و از امکانات بیشمار آن بهره مند گردند. افزونه هایی مانند نمایش تصادفی مطالب، ارسال ایمیل، ارسال پست از سایت به اینستاگرام و … تنها بخشی از افزونه های وردپرس هستند. در ادامه تعداد  نمونه از بهترین و کاربردی ترین افزونه های وردپرسی را برای شما تشریح خواهیم نمود تا بتوانید از امکانات و قابلیت ها در سایت خود استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

معرفی ۵ افزونه ی کاربردی

از میان هزاران افزونه ای که برای وردپرس طراحی و ارائه شده اند ، ۵ پلاگین محبوب و البته کاربردی وجود دارند که می توانند کمک زیادی به ارتقای وبسایت شما از جهات مختلف نمایند. در اصل چون خود پلتفرم وردپرس بسیار ساده و با امکانات بسیار محدودی نصب و راه اندازی می شود ، نیاز است که امکانات و پلاگین هایی به آن اضافه شود تا بنا به موضوع فعالیت سایت بتواند پاسخگوی نیاز مالکین و مدیران سایت و مورد پسند کاربران باشد.

ما سعی کردیم بهترین افزونه را در هر زمینه خاص معرفی کنیم ، این ۵ افزونه که هرکدام مربوط به یک بخش از وبسایت هستند جز ضروری ترین ابزارهای وردپرس محسوب می شوند و قبلا بر روی سایتهای دیگر آزمایش شده اند و نکته مثبتی هم که وجود دارد این است مرتبا توسط طراح اولیه بروزرسانی می شوند و وبسایت شما را با نسخه های جدید تطبیق می دهند.

۱- افزونه بهینه سازی تصاویر در وردپرس

برای بازدیدکنندگان تصاویر موجود در سایت بسیار جذاب است اما به همان نسب، سرعت لود سایت مهم است. در نتیجه فکر کنید اگر تصاویر زیبایی انتخاب کنید اما آن ها را بهینه ننمایید چه حجم از بازدیدکنندگانتان را از دست می دهید؟
بهینه سازی تصاویر علاوه بر رضایت بازدیدکنندگان، روی خوش موتورهای جستجوگر را نیز به شما نشان می دهد. موتورهای جستجوگر پارامترهای خاصی برای نمایش تصاویر شما در رده های اول نتایج خود دارند. برخی از این پارامترها عبارتند از:
نام مناسب برای تصویر
اندازه ی درست و استاندارد تصویر
کاهش حجم تصویر
افزودن خاصیت alt و title به تصویر
افزونه EWWW Image Optimizer وظیفه بهینه سازی تصاویر سایت شما را برعهده می گیرد. استفاده از این افزونه ویژگی های زیر را برای شما فراهم می آورد:
استفاده پهنای باند کمتر از هاستینگ
افزایش سرعت بارگزاری سایت
بهبود سئو
کاهش حجم فایل های بکاپ

۲- افزونه نمایش تعداد بازدیدکننده مطلب

ابزار های مختلفی برای بررسی آمار بازدید در وردپرس وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان بهگوگل آنالیتیکس و وبگذر اشاره کرد. اما افزونه‌هایی هم ساخته شده‌اند تا آمار بازدید در وردپرس را در پیشخوان وردپرس به شما نمایش دهند. در ادامه به بررسی یکی از این افزونه‌ها با عنوان WP Statistics می‌پردازیم.

فزونه wp statistics یا آمار بازدید در وردپرس، آمار نسبتا دقیقی از بازدیدکنندگان سایت را در اختیارتان قرار می‌دهد و امکانات کاربردی زیادی که دارد، آن را جزو بهترین افزونه‌های آمارگیر وردپرس جای داده است. این افزونه در مخزن وردپرس بیش از ۴۰۰۰۰۰ نصب فعال داشته و امتیاز بالایی را از آن خود کرده است. در ادامه به نحوه نصب و پیکربندی این افزونه می‌پردازیم.
پیش از نصب افزونه، تاریخ و زمان وردپرس خود را تنظیم کرده و زمان محلی تهران را انتخاب کنید.

برخی از ویژگی‌های افزونه:

  • آمار بازدید‌ها
  • آمار بازدیدکنندگان
  • آمار مرورگر کاربران
  • ثبت کشور و شهر بازدیدکنندگان
  • ثبت افراد آنلاین به صورت لحظه‌ای
  • شمارش بازدید برگه‌ها و نوشته‌ها
  • ثبت برگه و نوشته با بیشترین بازدید
  • شمارش آمار ارجاع انواع موتورهای جست و جو
  • نمایش کلمات جست و جو شده
  • ارائه نمودارهای گرافیکی و جذاب
  • تنظیمات پیشرفته و کاربردی
  • گذاشتن استثنائات در شمارش بازدید

۳- افزونه های امنیت وردپرس

یکی از نگرانی های افراد بعد از اینکه سایت را راه اندازی می کنند امنیت وبسایتشان است.

به همین علت به دنبال افزونه هایی هستند تا بتواند از وبسایت در برابر هک شدن ، فیشینگ، Malware، ریدایرکت به صفحات دیگر ناشناخته، حملات اسپمرها و …محافظت کند.

تامین امنیت یک وب سایت وردپرسی از مهمترین اقداماتی است که صاحبان سایت باید انجام دهند. وردپرس بدلیل اپن سورس بودن مورد علاقه هکرها هستند. بنابراین با پیشگیری و اقدامات امنیتی می توانید از حملات احتمالی جلوگیری کنید. وردپرس اینجا هم کاربران خود را تنها نمی گذارد. از طریق مجموعه محصولات افزونه امنیتی وردپرس راست چین مانندAll In One WP Security & Firewall،  ithemes security و وردفنس می توانید اکثر حفره های امنیتی را پوشش دهید. موارد بسیاری وجود دارد که شما می توانید با تنظیم آنها امنیت سایت را تا حد بسیار زیادی تامین کنید. این تنظیمات از بررسی قدرت رمز عبور کاربران تا پیگیری فیشینگ و حفاظت از فایل های حیاتی وردپرس را برای شما به سادگی امکانپذیر می کند. محدود کردن دسترسی به فایل هایی چون wp-config یا .htaccess  از تغییرات ناخواسته یکی از اقدامات مهم امنیتی است. تغییر آدرس صفحه ورود به پیشخوان و قفل کردن این صفحه برای تلاش های ناموفق که در بسیاری از مواقع توسط ربات و هکرها انجام می شود می تواند در افزونه های امنیت تنظیم و به سادگی انجام شود.

۴- Yoast SEO

یواست سئو به شما برای بهینه‌سازی و سئو کردن وب‌سایت‌تان کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشید.

با این افزونه می‌توانید هر ابزاری که برای سئو سایت خود در نظر دارید را کنار بذارید و خیلی راحت آن را روی سایت نصب کنید، چون یواست سئو تمامی ویژگی‌ها و ابزارهایی که برای سئو کردن وب‌سایت‌تان نیاز دارید را به‌صورت یک جا در اختیارتان قرار می‌دهد؛ پس اگر به دنبال حرفه‌ای شدن هستید این افزونه بهترین گزینه برای شما است.

یواست سئو امکانات بسیار زیادی مثل وارد کردن کلمات کلیدی، پیش‌نمایش پست‌ها، افزودن تگ متا، امکان اتصال به سرچ کنسول گوگل است؛ همچنین یکی دیگه از قابلیت‌های مهم این افزونه ریدایرکت یا همان تغییر مسیر است که شما می‌توانید با کمک این افزونه از شر خطای ۴۰۴ راحت شوید، این موضوع کمک خیلی بزرگی به سایت شما می‌کند.

یواست سئو دو نسخه رایگان و حرفه‌ای دارد که هر کدوم از آن‌ها قابلیت‌ها و امکانات بی نظیری را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ با سرچ کلمه یواست سئو در سایت میهن وردپرس، مقالات و آموزش‌های ویدئویی زیادی را در مورد این افزونه مشاهده کنید که می‌تواند بهتون برای استفاده بهتر از این افزونه کمک کند.

۵- پلاگین های سئو و بهینه سازی

از پلاگین هایی که برای سئو طراحی شده اند می توانید جهت ارتقا رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده کنید. یوست سئو ، یکی از صدها افزونه سئو سایتهای وردپرسی است. All in one seo pack  ، seopress ، seo ultimate و the seo framework نیز تعدادی دیگر از افزونه های موثر در سئو هستند. معمولا بسیاری از وب سایت ها از yoast یا all in one seo pack استفاده می کنند زیرا این دو افزونه در ورژن رایگان خود خدمات خوبی را ارائه می دهند و تقریبا به خرید نسخه pro آنها نیازی نیست.

در آموزش های سئو ، روی این چنین پلاگین های تاکید زیادی می شود زیرا از تعیین متاتگ صفحات گرفته تا نقشه سایت ، فایل robots ، نحوه دسترسی موتورجستجو و بسیاری موارد دیگر را مدیریت و کنترل می کنند و اهمیت زیادی برای بهبود رتبه سایت در گوگل دارند.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 29 دسامبر 2021
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.