فاکس بلاگ

آموزش پیوندهای یکتا در وردپرس ‎

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از کاملترین و پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا در سراسر جهان و ایران است. در این سیستم پیوندهای یکتا، مسئول تنظیم ساختار لینک ها در سایت هستند. پیوند یکتا بخشی از آدرس سایت شماست که در ادامه دامنه سایتتان می آید و شما تعیین می کنید که این پیوند به چه صورت به انتهای سایت شما اضافه شود و به کاربر نمایش داده شود.

شما پیوندهای یکتای وب سایت را می توانید از قسمت تنظیمات مشاهده نمایید. تغییر پیوند یکتا یکی از مهمترین نکات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است. زیرا شما اگر بی محابا این پیوند را تغییر دهید، کاربر در صفحات سایت شما با خطای ۴۰۴ نواجه خواهد شد.

شما همواره باید تلاش کنید تا بهترین پیوند یکتا را برای سایت خود انتخاب نمایید تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آن را درک کنند و ترافیمکخوبی را به سمت سایت شما روانه کنند.

به دلیل اهمیت پیوند یکتا امروز تصمیم داریم تا یک مقاله کامل در مورد ساختار پیوند یکتا ارائه دهیم؛ در ادامه متن همراه ما باشید.

پیوند یکتا در وردپرس چیست ؟

برای اینکه موضوع را شفاف‌تر سازیم بد نیست بار دیگر درباره پیوندهای یکتا تعاریفی را ارائه کنیم.
پیوند یکتا قسمتی از آدرس وبسایت شماست که در ادامه دامنه سایتتان می‌آید. 

از مزیت‌های پیوند یکتا در وردپرس می‌توان به چند گزینه اشاره کرد:

  1. پیوند یکتا این امکان را به کاربر می‌دهد که قبل از بارگذاری صفحه، هدف آن لینک را بداند.
  2. موتورهای جستجو برای مطالعه پست یا صفحه موضوع، صرفاً از آدرس‌های URL مطالب استفاده می‌کنند.
  3. آنها اساساً یک شناسه منحصر‌به‌فرد برای سازماندهی تمام محتوای سایت هستند.

برای شخصی‌سازی و تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس به آدرس تنظیمات> پیوند یکتا در پیشخوان سایت وردپرسی خود بروید. این پیوندها به طور پیش‌فرض روی گزینه آیدی یا نام پست قرار دارند. اگر صرفاً محتوای سایت مدنظر است گزینه نام پست را انتخاب کنید. ولی اگر شما یک سایت خبری دارید و نیاز دارید تا از گزینه تاریخ در پیوندها استفاده کنید، هیچ ایرادی ندارد. این تغییر ساختارها باعث می‌شود تا تمرکز پست خود را هم به کاربران و هم موتورهای جستجو ابلاغ کنید.

با تغییر پیوند یکتا در وردپرس معمولا در صفحات خود با خطای ۴۰۴ (یافت نشد) مواجه می‌شویم. اگر بخواهیم توضیحی کوتاه درباره این اخطار بدهیم، می‌توانیم بگوییم هنگامی که پیوند یکتای یک نوشته، برگه ، … را تغییر می‌دهید، تمام لینک‌هایی که به سایت شما وارد می‌شوند تغییر خواهند کرد و کاربر با خطای ۴۰۴ مواجه می‌شود. این شکستگی لینک باعث حساس شدن موتورهای جستجو شده که در نهایت باعث افت رتبه سایت و ورودی گوگل به سایتتان می‌شود. پس با دقت تمام و اطمینان کامل تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس را انجام دهید.

نکته مهم: تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس در همان ابتدای راه‌اندازی سایت مشکلی را به دنبال نخواهد داشت و می‌توانید تنظیمات خود را اعمال کنید.

چرا باید ساختار پیوند یکتا را تغییر دهیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که شما را به تغییر ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس ترغیب می‌کند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. اگر شما از قبل یک سایت وردپرسی داشته‌اید و از گزینه پیش‌فرض ساختار پیوند یکتا یعنی شناسه پست استفاده می‌کنید بهتر است بدانید که هیچ اطلاعاتی را به کاربر نمی‌دهد و برای سئو سایت کاملاً سست و بی ارزش است.
  2. طبق هدف سایت خود، تغییر ساختار دهید. مثلا اگر سایت خبری دارید، از گزینه تاریخ در ساختار پیوند یکتا استفاده نمایید.
  3. بسیاری از افراد سایت‌هایی را با هدف سرمایه گذاری، خریداری کرده‌اند. پس این امکان وجود دارد که شما سایت خود را خریداری کرده‌اید و یا از شخص دیگری به شما رسیده است.

اگر شما مدیریت یک سایت فعال را برعهده دارید، شاید بخواهید ساختار لینک ها را برای مقاصد تجاری و برندینگ خود بروزرسانی کنید. اگر ساختار فعلی شما برای محتوا و برندینگ‌تان پاسخ داده است، به دنبال دردسر نباشید. با این حال ما در ادامه قدم هایی برای تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس بدون خطر بر می‌داریم.

تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس

قبل از انجام هر کاری در سایت، ابتدا از تمام محتویات و تنظیمات سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قدم اول: تصمیم‌گیری برای ساختار جدید پیوند یکتا
قدم دوم: مطابق شکل زیر به آدرس تنظیمات>پیوند یکتا رفته و تغییرت را اعمال کنید.

ابتدا روی نام نوشته کلیک کنید و آن را انتخاب نمایید. سپس ساختار را ذخیره کنید.

ساختار پیوند یکتای شما به روز شد!

توجه داشته باشید که هر لینکی که به صورت دستی ثبت شده باشد، نیاز به بروزرسانی دارد. تمام لینک‌هایی که به مقصد سایت شما در سایت‌های دیگر ثبت شده‌اند ، به طور کامل شکسته خواهد شد و تمام محتوای سایت، جزء فهرست سیاه موتورهای جستجو خواهد بود. حال برای از بین بردن این فاجعه باید چه کنیم؟ دو راه پیش روی ماست که پس از تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس به آن می‌پردازیم…

تعمیر لینک‌های شکسته با استفاده از افزونه ۳۰۱ redirects

اکنون مرجع به لینک قبلی شما چه در داخل سایت و چه در سایت‌های دیگر به طور کامل شکسته و نامعتبر است. عارضه جانبی بعدی هم نمایش پیغام خطای ۴۰۴ برای لینک‌های ایندکس شده در موتورهای جستجو است.
یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد و آن راه اندازی ۳۰۱ redirects در مسیر سایت‌تان است. این افزونه اساساً یک پیوند یکتا را جایگزین URLهای شکسته و قدیمی محتوای سایت می‌کند و تمام لینک‌های ایندکس شده در موتورهای جستجو را به طور دائم تغییر می‌دهد. البته شما باید صفحه ۴۰۴ سایت را برای لینک‌های دستی داخلی که نادیده گرفته شده‌اند شخصی‌سازی کنید. ناگفته نماند که قبلاً باید تمام این تغییرات را در فایل .htaccess به صورت دستی وارد می‌کردید.

دستورالعمل افزونه simple 301 redirects

برای حل مشکل پس از تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس، کافی است افزونه simple 301 redirects را دانلود، نصب و فعال کنید.

پس از انتخاب گزینه ۳۰۱ redirects پنجره زیر باز می‌شود.

در تصویر بالا ۲ قسمت وجود دارد که مطابق دستور باید آنها را شخصی‌سازی کنیم.

قسمت ۱ ساختار قبلی پیوند یکتاست که به طور کلی به صورت زیر است:

/%year%/%monthnum%/y%/%hour%/%minute%/%second%/

%post_id%/%postname%/tegory%/%author%/

قسمت ۲ ساختار جدید پیوند یکتاست که صورت زیر باید تنظیم شود

/%postname%/

دکمه ذخیره تغییرات را زده و با خیال راحت منتظر تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس باشید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 26 نوامبر 2021
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.