فاکس بلاگ

۵ تکنیک برای شروع طراحی سایت وردپرس

کسب و کارها برای موفقیت لازم دارند تا همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی خود را تغییر دهند و به روز باشند. امروزه کسب و کارهای بسیاری هستند که به صورت آنلاین و حضوری و یا فقط آنلاین به ارائه خدمات و فروش محصول مشغول هستند. همچنین سایت های بسیاری هستند که با موضوعات سرگرمی و تفریحی، مشغول فعالیت و کسب و کار هستند.

به همین دلیل به همه کسب و کارها پیشنهاد می شود تا برای رسیدن به موفقیت اقدام به ایجاد یک سایت متناسب با زمینه فعالیت خود نمایند. اما ممکن است چنین به نظر برسد که طراحی سایت کار بسیار پیچیده و دشواری است و نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی دارد.

درست است که طراحی حرفه ای سایت نیاز به تخصص طراحان و برنامه نویسان کاربلد دارد. اما ما امروز اینجا هستیم تا اصول پایه ای برای طراحی سایت وردپرسی را خدمت شما عزیزان بیان نماییم. شما با کمک این اصول می توانید یک سایت نوپا را طراحی نموده و شروع به فعالیت نمایید. هنگامی که از صحت کار خود اطمینان یافتید می توانید برای حرفه ای نمودن سایت خود اقدام نمایید.

گام ۱: انتخاب وردپرس به عنوان پلتفرم طراحی سایت

چرا وردپرس را انتخاب کنیم؟

در ادامه قرار است ۶ ویژگی طلایی که وردپرس را برترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا کرده است بررسی کنیم.

۱) با وردپرس هر نوع سایتی، بسازید!

اوایل وردپرس فقط برای وبلاگ ها استفاده میشد اما به مرور و با بروزرسانی های موثر و متعدد خود، تعداد قالب ها و افزونه های خود را افزایش داد. این افزایش باعث گستردگی بیشتر این نرم افزار شد و اکنون با وردپرس می شود هر نوع سایتی از جمله خبری مجله ای، فروشگاهی، شرکتی، دانلودی و …طراحی کرد.

۲) متن باز بودن وردپرس!

وردپرس یک نرم افزار متن باز است. متن باز بودن یک نرم افزار یعنی طراح آن دسترسی شما را به کد ها و منبع نرم افزار باز کرده است و شما می توانید باب میل خودتان این برنامه را کدنویسی یا حتی بازنویسی کنید! پس وردپرس حتی برای کدنویس ها هم قابلیت های ویژه ای را به ارمغان آورده است چون با داشتن مهارت کدنویسی، می توانیم برنامه را به روش و خواست خود تغییر و ارتقاء بدهیم.

۳) رایگان، راحت، آسان و فارسی زبان

یکی از دلایل مهم محبوبیت وردپرس این است که دانلود این برنامه رایگان است و برای عموم خیلی راحت قابل دسترسی است. برای داشتن وردپرس کافیست آخرین ورژن این برنامه را از سایت خود وردپرس دانلود کنید و لذت ساختن یک سایت با کیفیت را ببرید. اما قبل از ساخت سایت حداقل باید چند ماه آموزش ببینید تا به سطح متوسط برسید و یک سایت با کیفیت طراحی کنید.
وردپرس زبان فارسی را پشتیبانی می کند و این ویژگی باعث آسودگی خاطر ایرانی ها و فارسی زبانان می شود و کار کردن با وردپرس را آسان تر می کند.

۴) امنیت حرف اول را می زند!

اگر از یک برنامه نویس بپرسید که کدام سایت، غیرقابل نفوذ است؟ احتمالا می گوید هیچکدام! این ثابت شده است که هیچ سیستمی ۱۰۰% ایمن نیست. آموزش امنیت وردپرس هم موضوعی است که رایگان در اینترنت می توانید پیدا کنید.
با این حال مهندسان وردپرس تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در وردپرس کرده اند و تا الان این تلاش موفقیت آمیز بوده است. وردپرس به طور مرتب امنیت خود را ارتقاء می دهد و همیشه در حال ایمن سازی خود است تا با کمترین حملات و خطرات مواجه باشیم.

۵) سرعت و سئو

سرعت یکی از عوامل مهم و پراهمیت در دنیای وب است. حتی موتور های جستجو گر هم برای رتبه بندی و سئو سایت، به سرعت آن بسیار اهمیت می دهند. خوشبختانه رابطه وردپرس با ربات های موتور جستجوگر خوب است. حتی می توانید با استفاده از افزونه های رایگان سرعت در خود نرم افزار، سرعت سایت تان را کهکشانی کنید!

۶) محبوبیت

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون وب سایت در سراسر جهان با وردپرس طراحی شده اند که این نشان دهنده محبوبیت و رضایت مردم سراسر جهان از این سیستم مدیریت محتوا است.

گام ۲: انتخاب هاست و نام دامنه مناسب برای وب سایت

قبل از انجام هر کاری برای طراحی سایت با وردپرس، می خواهیم تفاوت بین ثبت دامنه و هاستینگ یا به اصطلاح میزبانی وب را بسیار واضح برای شما بیان کنیم. این دو موضوع کاملاً جدا از هم هستند. بسیاری از شرکت ها هر دو آن ها را به عنوان یک خدمات ارائه می دهند.

برای اینکه تفاوت دامنه و هاست را متوجه شوید و کاملا بدانید که هاست چیست؟ باید گفت که فرق دامنه و هاست، مانند وضعیت پارکینگ های شهری است که اتومبیل هایی را نیز برای فروش ارائه می دهند. شما می توانید از یکی از آنها یک اتومبیل بخرید و همچنین اتومبیل خود را در پارکینگ آن ها پارک کنید همچنین شما می توانید اتومبیل خود را در یک پارکینگ دیگر نیز پارک کنید زیرا مالک آن شما هستید.

هاست در اصل مکانی برای قرار دادن پرونده های وب سایت شما است. ثبت دامنه به این معنی است که شما مالکیت قانونی یک قطعه از املاک و مستغلات اینترنت را به دست آورده اید.

بعد از اینکه نام دامنه خود را انتخاب کردید، باید آن را ثبت یا رجیستر کنید. رجیستر دامنه، شخص یا سازمانی است که حق استفاده از نام دامنه را برای مدت زمان محدودی برای شما حفظ می کند.

هاستینگ وب (سرور وب) چیزی است که هیچ وب سایتی نمی تواند بدون آن زندگی کند. هاستینگ وب مکانی است که وب سایت شما در آن قرار دارد و منتظر است که بازدید کنندگان از آن بازدید کنند.

برخلاف تصور رایج ، وب سایت ها “در اینترنت” یا “در گوگل” نیستند. در واقع، آنها روی سرورهای وب – تنظیمات هاستینگ وب- مستقر شده اند و از آنجا به بازدیدکنندگان ارائه می شوند.

برای آنلاین نگه داشتن وب سایت خود ، باید فضای سرور را از یک شرکت میزبان وب اجاره کنید.

شرکت های زیادی وجود دارند که پکیج هاستینگ را به شما ارائه می دهند. کافی است در گوگل خرید هاست را جستجو کنید و از لیست شرکت ها یکی را انتخاب کرده و خدمات هاستینگ خود را از آن تهیه کنید.

گام ۳: نصب وردپرس و راه اندازی وب سایت و پیکربندی وب سایت وردپرس

حال که نام دامنه خود را ثبت کرده و هاست مورد نظر خود را تنظیم کرده اید، نوبت به نصب وردپرس و راه اندازی سایت می رسد.

دو روش برای نصب وردپرس وجود دارد که در ادامه آموزش به بررسی آنها می پردازیم.

نصب خودکار وردپرس در طراحی سایت با وردپرس

تقریباً اکثر شرکت های هاست معتبر و باکیفیت، نصب خودکار و یک کلیک وردپرس را ارائه می دهند که با استفاده از آن می توان وردپرس را به راحتی نصب کرد.

نصب وردپرس به صورت دستی

شما می توانید وردپرس را به صورت دستی روی هاست سی پنل خود نصب کنید. اگر کنترل پنل هاست شما دایرکت ادمین باشد نیز می توانید به راحتی وردپرس را به صورت دستی روی آن نصب کنید.

پیکربندی وب سایت

آدرس اینترنتی  yourwebsitename.com/wp-admin را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید. صفحه ای مشابه شکل زیر مشاهده می کنید.

نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً در طی مراحل نصب وردپرس تنظیم کرده اید را وارد کنید. وارد پیشخوان مدیریت وردپرس می شوید.

گام ۴: انتخاب و نصب قالب برای وب سایت و نصب افزونه ها برای افزایش قابلیت های سایت

نکته جالب در مورد وردپرس این است که طرح بندی های آن را با استفاده از قالب می توان به راحتی تغییر داد.

به این معنی که می توانید ظاهر وب سایت وردپرس خود را با یک کلیک تغییر دهید.

توجه داشته باشید که تغییر قالب، محتوای سایت شما را تغییر نمی دهد بلکه فقط ظاهر آن را عوض می کند.

افزونه ها برای سایت وردپرس شما مانند اپلیکیشن ها برای موبایل هستند.

به عبارت دیگر، افزونه ها با اضافه کردن برخی ویژگی های مورد نیاز، عملکرد استاندارد سایت وردپرس شما را بدون نوشتن یک خط کد گسترش می دهند.

افزونه های زیادی در مخزن رسمی وردپرس وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. اما برخی افزونه ها هستند که برای هر وب سایت وردپرسی، صرف نظر از اینکه به چه منظوری طراحی شده و چه خدماتی را ارائه می دهد، لازم و ضروری است.

نصب افزونه ها بسیار ساده است. اگر افزونه ای که می خواهید آن را نصب کنید، رایگان است، به تنها چیزی که نیاز دارید نام افزونه است.

گام ۵: ساخت برگه های اصلی در طراحی سایت با وردپرس و ساخت وبلاگ برای وب سایت وردپرس را انجام دهید

برخی از برگه ها وجود دارند که تمام وب سایت ها بدون در نظر گرفتن اهداف شان باید آنها را داشته باشند.

ابتدا نحوه ایجاد برگه در وردپرس را توضیح می دهیم.

برای انجام این کار در پیشخوان وردپرس به مسیر برگه ها » افزودن جدید بروید. صفحه ای مشابه شکل زیر مشاهده می کنید:

  1. مکانی برای قرار دادن عنوان برگه.
  2. بخش بدنه – محتوای اصلی برگه در این قسمت وارد می شود.
  3. برای اضافه کردن تصاویر می توانید از بلوک تصویر استفاده کنید. کافی است روی آیکون + که مربوط به اضافه کردن بلوک ها است کلیک کنید و بلوک تصویر را انتخاب نمایید.
  4. بخش انتشار- برای انتشار برگه باید روی این دکمه کلیک کنید.
  5. گفت و گو- در این قسمت می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید اجازه کامنت گذاشتن را به کاربران بدهید یا خیر.
  6. تصویر شاخص. بیشتر قالب های وردپرس از تصویر شاخص استفاده کرده و آن را در جایی کنار برگه شما نمایش می دهند.

وقتی ویرایش محتوای صفحه را انجام داده اید ، روی “انتشار” کلیک کنید.

یک وبلاگ (به طور کلی “بازاریابی محتوا”) از جمله راه های مؤثر برای تبلیغ نه تنها وب سایت شما بلکه کالاهایی است که می خواهید از طریق وب سایت بفروشید.

اجرای وبلاگ یک مفهوم ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوشته های مرتبط با موضوع وب سایت خود منتشر کنید و این کار را مرتباً انجام دهید.

از دیدگاه فنی، وردپرس ابزار وبلاگ نویسی را از ابتدا داشته است. در حقیقت، وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرده است. ابزار وبلاگ نویسی در وردپرس، نوشته ها هستند که کاربرد کاملاً جداگانه ای با برگه ها دارند.

برای ایجاد یک نوشته وبلاگ جدید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در پیشخوان وردپرس به مسیر نوشته ها » افزودن جدید بروید.

فرآیند ایجاد یک نوشته وبلاگ تقریباً مشابه ایجاد یک برگه جدید است. صفحه ویرایش و گزینه های آنها نیز تقریباً یکسان هستند. تفاوت اصلی آنها در امکان در نظر گرفتن دسته و برچسب برای نوشته ها است.

پس از اینکه نوشته جدید ایجاد کردید، روی دکمه “انتشار” کلیک کنید.

در پایان

و نهایتاً هم به ساخت فهرست و ابزارک و بردکرامب در طراحی سایت با وردپرس مشغول شوید. حال می توانید از سایت وردپرسی خود لذت ببرید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 26 ژوئن 2022
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.