فاکس بلاگ

این عوامل بازدهی سئو سایت شما را کم می کند..!

این عوامل بازدهی سئو سایت شما را کم می کند..!

سئو و جلسات کاری : همه مجموعه های سرشناش و پربازده – همانطور که از نامشان پیداست – جمع عده ای از کارشناسان امور مختلف می باشند که در راستای رسیدن به هدف مشخصی تلاش می کنند . در همین رابطه و با ورود به مبحث سئو سایت ، با صرف نظر از افرادی که یک تنه کار بهینه سازی سایت مشتریان خود را انجام داده و به دلیل گستردگی کار و همچنین محدودیت توانایی های انسان عموماً بازدهی کمتری نسبت به تیم های چند نفره دارند ، افرادی که به موازات یکدیگر در مجموعه های مذکور کار می کنند در مواردی به نقاط تلاقی می رسند ؛ در نتیجه لازم است تا با تشکیل گردهمایی هایی مستمر ، این مشکلات را برطرف کرده و یا در خصوص استراتژی های پیش روی یا تغییراتی که گاه و بیگاه در خلال الگوریتم های گوگل اعمال می شود صحبت هایی را داشته باشند .

سئو و جلسات کاری

به همین دلیل در مقاله سئو و جلسات کاری تصمیم گرفتیم تا در ادامه مبحث ” عادت های بدی که بازدهی سئو سایت شما را کم می کنند ” در مسیر امور مذکور ، به سه عادت نامطلوب در جلسات کاری بپردازیم :

تشکیل یک جلسه بدون هماهنگی و نتایج آن در سئو و جلسات کاری

تشکیل نشست های بدون صورتجلسه و بی موضوعی مدوّن در مبحث سئو و جلسات کاری عملاً بی فایده است . زمانی که برای یک جلسه دارای هدفی بوده و قصد دارید تا در آن در خصوص مطلب خاصی صحبت کنید ، بی ‌تردید در خروجی این جلسه مطالبی دستگیرتان شده و اطلاعاتی را به دیگران منتقل کرده اید که هریک به نوبه خود دارای فواید فراوانی برای مجموعه مادر می باشند . حال در موارد متعددی دیده شده است که جلساتی که بدون هماهنگی و لزوم برقرار شده اند و افرادی که در آن حضور دارند ، بدون اینکه بدانند در مورد چه چیزی می‌خواهند صحبت کند و مطلبی از قبل آماده کرده باشند ، تنها در آنجا حضور به هم رسانده و به یکدیگر نگاه می‌کنند .

با صرف نظر از اینکه مطالبی که به هر نحوی در این جلسه ارائه می‌شود در واقع به درد هیچ یک از حضار نخورده و همه شرکت کنندگان پس از بازگشت به جای خود فقط ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارند تا رشته افکار از هم گسسته خود را ترمیم کنند و به نقطه قبل از دعوت شدن به این جلسه ناخواسته و بدون هماهنگی بازگردد ، اینگونه جلسات همواره جلسات داخلی و میان اعضای یک مجموعه نمی باشند و در مواقع متعددی ممکن است این گونه مکالمات میان شما به یکی از موکلین یا مشتریانتان به اتفاق افتد .

در این خصوص که نمونه ‌های زیادی از آن را هم به شخصه در سئو و جلسات کاری تجربه کرده اید ، عموم مشتریان نمی‌دانند که از کارگزار خود چه چیزی خواسته و در پی چه مسائلی هستند ، لذا صرف نظر از تشویق و تحسین اموری که برای آنها انجام می‌دهیم یا انتقاد از رخدادی که به مذاقشان خوش نیامده است ، نمی داند که می خواهند در مورد چه مطلبی صحبت کنند . از این روی باید تصمیم بگیریم تا پیش از این که به صورت ناخواسته و نا هماهنگ شده با مشتریان خود صحبت کنیم از آنها بخواهیم تا اموری که قرار است در موردشان بحث داشته و یا توضیحاتی را ارائه دهیم ، از پیش تهیه کنند که این کار سبب می شود تا در پاره ای موارد طول جلسه از یک ساعت به ۱۵ دقیقه تقلیل یافته و علاوه بر اینکه دو طرف از این مکالمه راضی هستند ، نتایجی مطلوب و کاربردی نیز از آن خارج شود .

در نهایت لازم به تذکر است که پس از اینکه سرفصل های پراهمیت نشست با طرف مقابل را یادداشت کرده و در جلسه همراه با خود می برید ، چنانچه برای شما مقدور است از فرد سومی به عنوان منشی جلسه بخواهید تا این گردهمایی را در دست گرفته و علاوه بر خط دهی به آن ، زمان باقی مانده را محاسبه کرده و در اختیار طرفین قرار دهد .

اگرچه ممکن است این راه حل با رهبری یک فرد سوم در جلسه اشتباه گرفته شود و چنین برداشت شود که او قرار است در مورد مسائلی که می‌خواهیم در موردشان صحبت کنیم نکاتی را متذکر شود اما حقیقت این است که این فرد تنها به عنوان عصای دست شما زمام امور ثانویه را در دست گرفته و سعی می‌کند تا از خارج شدن موضوع از بستر خود جلوگیری کند .

عدم اعمال قانون دو دقیقه در طول یک نشست کاری

پس از اینکه دانستیم تشکیل یک نشست بدون صورتجلسه و برنامه ای دقیق برای آن و همچنین حضور فردی که در پی ثبت وقایع و قرار دادن آن در چارچوب مشخصی می باشد در راستای سئو و جلسات کاری ممکن نیست ، اعمال قانون دو دقیقه نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کنیم .

در مواردی که موضوعی در یک جلسه بیان می شود ، گاه دیده شده است که افراد نظری درخصوص آن نداشته و یا در پس تفکر و اظهار نظر در خصوص آن زمان زیادی را می گیرد و از سوی دیگر ممکن است که نظرات مخالف و موافق که عمدتاً به عنوان یک احساس درونی و نه یک عکس العمل منطقی وجود دارند ، همگی با هم بیان می شوند .

قانون ۲ دقیقه که علاوه بر برطرف کردن مشکلات فوق سبب می شود تا نظم جلسه نیز بهتر حفظ شود بدین ترتیب است که پس از شرح یک مطلب ، حضّاری که در آن جلسه حضور داشته و صاحب امتیاز و حق وتو می باشند به اندازه ۱۲۰ ثانیه فرصت دارند تا در خصوص آن اظهار نظر کند . این دو دقیقه به اندازه‌ای زیاد است که می توان روی مساله مورد نظر فکر کرده و نظری کارشناسانه داد و از سوی دیگر نیز آنچنان زیاد نیست که حوصله افراد حاضر در جلسه را سر برده و وقت آنها را نیز بکشد . در نتیجه با اعمال این قانون همه افراد حق صحبت کردن داشته و با ارائه نقطه نظرات خود ، موافقت یا مخالفت خود را نشان می دهند .

برنامه ریزی قرار ملاقات های طولانی و تاثیر آن در سئو حرفه ای سایت

اگر یک لیست مشخص از اهداف نشست را در جلسات خود داشته و به کار ببندید – منظور از این جلسات ، جلساتی نیستند که میان اعضای هیئت مدیره شرکت برگزار می شود ، بلکه جلساتی کوچک میان کارمندان در خصوص امور کاری می باشد – حس خواهید کرد که طول جلسه به طرز چشمگیری کاهش یافته است . در خصوص تجربه ای که خودم به شخصه داشتم ، با برنامه ریزی و نوشتن مطالب در سرم روی برگه ، طول سئو و جلسات کاری کاریم به کمتر از نصف نیز رسیده است .

با فرض اینکه صورتجلسه مذکور تدوین شده و با در دست داشتن آن به یک جلسه وارد می‌شویم ، گاهی دیده می‌شود که جمله نظراتی که کارمندان قسمت های مختلف بر روی یک موضوع خاص دارند از حد خارج شده و باعث می شود تا جلسه ای غیرضروری بیش از دو ساعت طول بکشد . با عنایت به این رخداد وظیفه ما این است که به فکر راه حل هایی برای تعدیل این زمان باشیم و با تعریف مکان ، زمان و شرایطی مشخص نظرات را خلاصه کنیم .

قرار ملاقات های طولانی مدت زمان مفید کار روزانه ما را تلف می کند ، در نتیجه از برنامه های خود عقب افتاده و به صورت سلسله وار پس از اینکه به هدف هفتگی خود نرسیم، به هدف ماهانه خود نیز نمی رسیم و در نهایت هدف بلند مدت ما در ۵ سال آینده ذره ذره به تعویق می افتد ؛ پس باید جلوی ضرر را از کوچکترین مجراهای آن گرفت .

به عنوان مثال زمانی که شما یک جلسه تلفنی با یکی از مشتریان خود داشته و زمان مورد نیاز از سوی دو طرف یک ساعت لحاظ شده است ، چنانچه اصل مطلب و گفتنی های حائز اهمیت شما در زمان ۴۰ دقیقه ای جمع می شود اما تا رسیدن به یک ساعت مذکور به مدت ۲۰ دقیقه صحبت نامربوط و بی اهمیت داشته باشید ، عملاً آن بیست دقیقه برای شما تلف شده و به نادرستی اسراف گردیده است .

از این روی پیشنهاد می‌شود تا در صورت اتمام جلسات کاری خود به نحوی که به طرف دیگر جلسه بی احترامی هم نکرده باشید ، ختم آن را اعلام کنید و به یاد داشته باشید اگر طرف مقابل در پی وقت تلف کردن و گذراندن دقایق کاری خود می باشد ، شما به اندازه کافی کار و مشغله دارید و چنانچه این مباحث برای وی خیلی مهم است ، می تواند پس از زمان کاری در کنار یک نوشیدنی آن را با شما در میان بگذارد .

  •      
  • رضا ایرانی
  • 01 فوریه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.