فاکس بلاگ

سوشال مدیا و تاثیر آن بر سئوی سایت شما

سوشال مدیا و تاثیر آن بر سئوی سایت شما

شبکه های اجتماعی این روز های جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده اند و سوشال مدیا بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره ی انسان ها شده است. امروز می خواهیم تاثیر سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی را بر سئو سایت و استفاده و کاربرد آن در  این زمینه را بررسی نماییم.

تحقیقاتی زیادی در این زمینه انجام شده است. مانند مطالعه انجام شده توسط HootSuite که بیان کرده است یک همبستگی بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی و رتبه بندی بالاتر وجود دارد. شاید شما خودتان هم متوجه این موضوع شده باشید: محتوایی که رتبه بندی خوبی در گوگل دریافت می کند معمولا اشتراک گذاری ها، توییت های مجدد و لایک های زیادی دارد.

بیشتر متخصص ها با این موضوع موافق هستند، اما رتبه بندی سایت به صورت مستقیم، تحت تاثیر سیگنال های اجتماعی قرار ندارند (و یکی از متخصص های سابق گوگل با نام Matt Cutts هم چند سال پیش همین نظر را در این زمینه مطرح کرده بود).

Google+ که زمانی نشان گذاری امید بخش Authorship را در خودش داشت، به زودی فعالیتش قطع خواهد شد. پس چه اتفاقی در حال رخداد است؟ چرا پست هایی که اشتراک زیادی به دست می آورند معمول پست هایی هستند که رتبه بندی بالاتری هم به دست می آورند؟

سایت شما و شبکه های اجتماعی

در حالی که اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ممکن است با رتبه بندی بالاتر همبستگی داشته باشد، اما این بدین معنی نیست که اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی باعث رتبه بندی بهتر می شود. این نکته مهمی است که باید در اکثر کلاس های آموزش سئو بیان شود.

یک محتوای شما ممکن است هزاران دفعه بر روی توییتر اشتراک گذاشته شود بدون این که حتی در نتایج موتور جستجوی گوگل، نمایش داده شود.

به جای آن، وقتی شبکه اجتماعی باعث تقویت رتبه بندی می شود، در واقع این شرایط ایجاد می شود:

  • محتوایی که زیاد اشتراک گذاری شود، زیاد دیده می شود.
  • محتوایی که بیشتر دیده شود احتمالا از وبسایت های دیگر هم لینک به دست می آورد.
  • این بک لینک های اضافی باعث می شوند که رتبه بندی بهتری ایجاد شود.
  • این رتبه بندی بهبود یافته باعث می شود که فعالیت شبکه های اجتماعی نیز بیشتر شود.

همانطور که AJ Kohn می گوید: “در واقع این خود فعالیت های رسانه های اجتماعی نیستند که اهمیت دارند، بلکه چیزی که در نتیجه این فعالیت ها ایجاد می شود مهم است”.

اهدافی که با شبکه های اجتماعی محقق می شوند چیست؟

در ادامه به بررسی موارد و اهدافی می پردازیم که با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانیم برای سایت خود به آن ها دست پیدا کنیم.

  1. محتوای ارزشمند و لینک ها

در صورتی که سایت شما محتوای بسیار کمی دارد و یا محتوای شما به صورت ضعیف و بدون جذابیت نوشته شده باشد، چرا باید کسی بخواهد از لینک محتوای شما در سایت خودش استفاده کند؟

یکی از عوامل مقصر در این زمینه، محتوای خود تبلیغی می باشد. صفحات استاندارد وب سایت ها که سرویس و یا محصولات شما را تبلیغ می کنند و این که فقط در رابطه با شرکت شما به مخاطبین اطلاعات می دهند. این صفحات برای سئو سایت شما اهمیت زیادی دارند اما احتمالا نمی توانند موفقیت زیادی در شبکه های اجتماعی به دست بیاورند.

به جای تولید کردن یک جور محتوا به صورت مکرر و در وبلاگ خودتان، باید بر روی تولید محتوایی تمرکز داشته باشید که آموزنده تر باشد و کمتر تبلیغاتی باشد. شاید بتوانید یک مقاله آموزشی ارائه دهید تا خواننده ها بتوانند کاری را یاد بگیرند، می توانید مجموعه ای از نکات آموزشی را ارائه کنید، یک اینفوگرافیک زیبا ارائه کنید و یا چیزی را ارائه کنید که افراد مایل باشند با دیگران به اشتراک بگذارند.

نیازی نیست که شما حتما زمان زیادی برای این کار سپری کرده و یا حتما از مطالب خاص آموزش سئو استفاده کنید (اگرچه اگر شما زمان کافی دارید، بهتر است برای خودتان یک استراتژی بازاریابی محتوایی کامل را مشخص کنید). شما به سادگی می توانید چند پست وبلاگ کاملا عمقی داشته باشید و یا این که داده های جذاب و مفید ارائه کنید. در این صورت این فرصت را دارید که نه تنها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوید، بلکه لینک های مفیدی از سایت های قوی به دست خواهید آورد.

  1. شبکه های اجتماعی و تولید لینک ها

اگر شما می خواهید به هدف سئو سایت، بر روی شبکه های اجتماعی لینک سازی کنید، احتمالا کارتان موثر نخواهد بود.

بله سایت هایی مانند فیسبوک، توییتر، و لینکدین خودشان سایت های معتبری هستند؛ اما لینک هایی که از این سایت ها از حساب های شخصی ایجاد می شوند، خیلی لینک های معتبری نیستند.

نخست، بیشتر لینک ها از حساب های شخصی به صورت “no-followed” هستند این یعنی آن ها نمی توانند در موتورهای جستجو تاثیری داشته باشند.

دوم این که، از نقطه نظر موتورهای جستجو، حتی در صورتی که آن ها بتوانند باعث انتقال اعتبار شوند، بیشتر از طرف کاربران شخصی می باشد نه سایت شبکه اجتماعی (در نتیجه اگر کاربر فرد موثری نباشد، لینک ایجاد شده تاثیر زیادی نخواهد داشت).

مهمترین نکته با توجه به دوره های آموزش سئو این است که لینک هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند معمولا در اخباری قرار می گیرند که تنها چند دقیقه یا چند ساعت جذابیت و تاثیر دارند؛ در نتیجه خیلی مانند لینک های موجود بر روی وبسایت، قابلیت رویت بالایی ندارند.

به جای تلاش برای ایجاد لینک بر روی شبکه های اجتماعی، شما باید به دنبال روشی باشید تا دیگران شما را دنبال کنند. اما منظور ما این نیست که فقط سعی کنید کمیت افرادی که شما را دنبال می کنند را افزایش دهید.

  1. فالور ها و دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی

داشتن طرفداران گسترده در شبکه های اجتماعی احتمالا ضرری به شما نمی زند، اما ممکن است آن قدر که شما انتظار دارید موثر نباشد.

به جای تمرکز تنها بر روی کمیت افرادی که شما را دنبال می کنند، بهتر است به کیفیت طرفداران خودتان هم دقت داشته باشید.

اگر تنها ۱۰۰ نفر شما را دنبال کنند، از نظر سئو گاهی ممکن است این ۱۰۰ نفر بهتر از ۱۰٫۰۰۰ نفر باشند زیرا شاید ۵ فرد موثر در زمینه کاری شما در این ۱۰۰ نفر وجود داشته باشد که به صورت منظم، محتوا منتشر می کنند.

برای این که این افراد شما را دنبال کنند، بهتر است که:

  • به منظور ایجاد لینک آن ها را تحت فشار قرار ندهید: شما باید زمان بگذارید تا یک رابطه ایجاد کنید و باید این رابطه را به صورت یک شراکت در نظر بگیرید که بیشتر به صورت یک مشارکت دو طرفه عمل می کند.
  • محتوای آن ها را به اشتراک بگذارید. شما نباید بدون ارائه نظر، محتوای آن ها را ریتوییت کرده و یا اشتراک بگذارید. بلکه باید توییت خودتان را بنویسید و در رابطه با کیفیت محتوای آن ها و علت اهمیت آن، صحبت کنید. این موضوع باعث می شود که تاثیر بیشتری بر روی فرد موثر ایجاد شود.
  • با استفاده از لینک آن ها در پست های مهمان بر روی وبلاگ های بزرگ، سعی کنید به آن ها در کسب لینک کمک کنید. همانطور که Darren Rowse از ProBlogger می گوید: “چند سال پیش، یک وبلاگ نویس که اصلا در رابطه با او نشنیده بودم، یک مقاله برای نشریات کسب و کارهای بزرگ نوشت که باعث شد ترافیک بسیار زیادی برای من ایجاد شود. همین موضوع باعث شد که توجه من به آن ها جلب شود.”

اگر شما می خواهید از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا به صورت غیر مستقیم به سئو سایت خودتان کمک  کنید، باید تلاش کنید محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد کنید، طرفداران صحیح در رسانه های اجتماعی به دست بیاورید و به طرفداران خودتان کمک کنید ( بدون این که انتظار خاصی از آن ها داشته باشید.)

شما احتمالا خواهید دید که به صورت طبیعی بک لینک های خوبی به دست می آورید و محتوا و سایت شما به صورت کلی، رتبه بندی بهتری را دریافت خواهد کرد.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 13 آگوست 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.