فاکس بلاگ

با چه فرمتی تولید محتوا کنیم بهتر است؟

اصول تولید محتوا

محتوا و تولید آن دارای مراحل و گام های مختلف است. یکی از مراحل تولید محتوا این است که این محتواها را بر اساس نوع نیاز و سبک کار و زمینه ی فعالیتمان فرمت کنیم. محتواها دارای فرمت های مختلف هستند. در ادامه در خصوص فرمت های مختلف محتوا صحبت خواهیم کرد. اینکه شما کدام نوع محتوا و فرمت را انتخاب نمایید وابسته به نوع فعالیت شماست.

محتوا در قالب مقالات

مقالات معمولا از متون عادی طولانی تر هستند و قالب آموزشی و توضیحی دارند. این دسته از محتواها نه خیلی بلند هستند که در قالب یک کتاب باشند و نه خیلی کوتاه که بتوان آن ها را خبر در نظر گرفت. بلکه این مقالات چیزی میان یک کتاب و یک خبر هستند و بازه ی طولانی بودن آن ها چندان زیاد نیست.

تولید محتوا به سبک رادیوی شخصی

به نوعی پادکست ها همان رادیوی شخصی هستند، به این صورت که این امکان را به فرد می‌دهد تا به محتوای صوتی مورد علاقه خود را در هر زمان که بخواهد گوش دهد. امروزه با توجه به اتلاف وقت افراد در وسایل نقلیه عمومی، پشت چراغ قرمز و… با تولید پادکست نه تنها  به وقت مردم احترام گذاشته بلکه می‌توانید اثربخشی خود را نیز افزایش دهید.

تولید محتوا به شیوه ی موشن گرافیک

موشن گرافیک آنچه را که معمولاً ثابت و بدون حرکت است، از طریق ترکیب انیمیشن و طراحی گرافیک به ویدیوی دیجیتال تبدیل می‌کند. سال‌ها این شیوه در فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها برای به حرکت در آوردن عناوین و پس‌زمینه‌ها و دیگر کاربرد‌ها استفاده می‌شد اما با پیشرفت بازاریابی ویدیو محور، کارکرد آن از حد فیلم‌های سینمایی و تلویزیون پا فراتر نهاد و به ابزاری پراهمیت و محبوب در ارائه محتوا تبدیل شد.

نکته قابل توجه این است که بالغ بر ۴۰نوع فرمت محتوایی وجود دارد و ما در این مقاله به صورت انتخابی به ۴مورد از اثربخش‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها پرداختیم.

چه زمانی کتاب های مجازی کاربرد دارند؟

شاید شماهم با کتاب های الکترونیکی رایگان وبسایت ها برخورد کرده باشید، البته رایگان رایگان که خیر! حداقل یک ایمیل ناقابل در ازای هر دانلود از شما خواهند گرفت. به این محتوا کتاب الکترونیکی می‌گویند و بیشتر جنبه آموزشی و کاربردی دارد. خلاصه بگویم باید محتوایی قرار دهید که از نظر مخاطب ارزش دانلود و دادن ایمیل داشته باشد. این نحوه تولید محتوا دو فایده اصلی برای وب‌سایت شما خواهد داشت: جمع‌آوری دیتابیس از مخاطبان، شناساندن برند خود به عنوان مرجع علمی نزد مخاطب

  •      
  • ترمه شکوری
  • 23 فوریه 2020
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.