فاکس بلاگ

انواع روش های سئو سایت

انواع روش های سئو سایت

شناسایی انواع روش های سئو سایت به شما کمک می کند که بتوانید بهینه سازی سایت خود را به صورت صحیح پیش ببرید. ما انواع و روش های سئو را به شما می گوییم.

برای آغاز بحث بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل اهمیت زیادی به وبسایت های کاربر پسند می دهد. بنابراین سعی کنید سایت شما خیلی طبیعی فعالیت داشته باشد و از روش های اسپم و به اصطلاح فیک برای افزایش رتبه در گوگل دوری کنید. در عین حال با رعایت چارچوب های تعیین شده گوگل، سعی در بهبود سئو سایت خود داشته باشید. اگر بخواهیم روش های سئو را دسته بندی کنیم باید به دو دسته کلی بپردازیم. دسته اول بر اساس نوع پیاده سازی تکنیک های سئو و دسته دوم بر اساس نوع فعالیت و پیروی از قوانین گوگل است که در این پست مفصلا به آن ها می پردازیم.

روش های پیاده سازی سئو سایت

روش های پیاده سازی سئو سایت مجموعه فعالیت هایی است که حتما لازم است انجام شود تا سایت برای گوگل بهینه شود. این دو دسته شامل سئو داخلی یا on-page و سئو خارجی یا off-page می شود.

سئو داخلی

سئو داخلی به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که بهینه ساز روی وبسایت و کدهای سایت انجام می دهد. ایجاد ویرایش هایی روی برنامه نویسی php، asp یا هر زبان دیگری در کنار اعمال استانداردهای گوگل روی کد html و css سایت در دستور کار قرار دارد. درج متا تگ های مهم سئو از این دسته می باشد. همچنین از اهمیت متا تگ og در سئو سایت غافل نشوید. همچنین ممکن است ویرایش هایی روی قالب و تمپلیت وبسایت لازم باشد.

سئو خارجی

سئو خارجی تمامی فعالیت های بیرونی سایت است که برای افزایش رتبه در گوگل بسیار ضروری است. مهم ترین بخش این کار بک لینک یا همان لینک بیلدینگ است. پیشنهاد می کنیم حتما مبحث ” بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ ” را مطالعه کنید. فعالیت های دیگ شامل انواع فعالیت هایی می شود که در شبکه های اجتماعی مختص وبسایتتان انجام می دهید.

روش های فعالیت در سئو سایت

روش های فعالیت در سئو سایت به سه نوع کلاه سفید، خاکستری و سیاه تقسیم می شود.

سئو کلاه سفید

فعالیت های سئو که مجموعه سئو سایت کمپانی انجام می دهد همان سئو کلاه سفید است. در این روش، قوانین گوگل به صوررت کاملا استاندارد به صورت سئو داخلی و سئو خارجی برای سایت ها انجام می شود. در نتیجه آن، کل سایت برای موتور جستجوی گوگل بهینه می شود و در کلمات کلیدی مختلف وبسایت به صفحه اول گوگل می آید. در روش سئو سایت کلاه سفید، روش کار به صورت قانونی است و از هیچ فعالیت اسپم که باعث رشد موقتی رتبه در گوگل باشد استفاده نمی شود. سایت هایی که به روش کلاه سفید سئو می شوند، اگر به طور صحیح به فعالیت خود ادامه دهند،، همیشه در صفحه اول گوگل باقی می مانند.

سئو کلاه خاکستری

به مجموعه فعالیت هایی که برای افزایش سرعت در رتبه گرفتن سایت انجام می شود و شامل روش های میانبر است معمولا سئو کلاه خاکستری می گویند. به عبارتی افرادی که در کنار استفاده از قوانین گوگل، به بعضی از روش های خودساخته برای دورزدن گوگل روی می آورند، سئو کلاه خاکستری انجام می دهند. سایت های از این دسته معمولا اسپم می شوند و در دراز مدت ممکن است رتبه خود را از دست بدهند و هیچ وقت نتوانند لذت رسیدن به صفحه اول گوگل را تجربه کنند.

سئو کلاه سیاه

به شما به طور قظعی می گوییم که هیچ وقت از این روش استفاده نکنید چون نتیجه ای به جز پنالتی شدن سایت ندارد. سئو کلاه سیاه دسته فعالیت های غیراصولی، فیک و غیر قانونی است که ممکن است یک شبه سایت شما را به صفحه اول گوگل آوره ولی بعد از یک مدت کوتاه سایت کلا از لیست گوگل حذف خواهد شد. به عنوان مثال خرید بک لینک از روش های سئو کلاه سیاه ست و به دلایل مختلف باعث تخریب سایت می شود. اول اینکه وبسایت های لینک دهنده معمولا در درجه بالایی اسپم اسکور دارند. دوم اینکه لینک ها معمولا موقتی هستند و حذف بک لینک خود تاثیر بدی روی سئو سایت دارد. سوم اینکه اینگونه سایت های لینک دهنده معمولا هیچ ارتباطی با حوزه کاری سایت شما ندارند.
دانستن انواع روش های سئو سایت هم برای مشتری هم برای افراد سئو کار ضروری است. مشتری از این لحاظ که بداند کار خود را به دست چه شخص یا شرکتی بسپارد. فرد سئو کار نیز باید بداند که بهترین روش سئو چیست و چه راهی را باید برای موفقیت دائمی انجام دهد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.