فاکس بلاگ

بک لینک چیست و چه اثراتی در سئو دارد ؟

بک لینک چیست و چه اثراتی در سئو دارد ؟

بک لینک چیست ؟

به صورت ساده بک لینک را اینگونه میتوانیم معنی کنیم که لینک صفحات سایت شما در یک سایت دیگر باشد ولی لینک سایت لینک دهنده در سایت شما نباشد .

بک لینک گرفتن از سایت های دیگر یا تبادل لینک یکی از روش های ابتدایی بهینه سازی سایت بود که با سو استفاده کاربران از این الگوریتم ، موتور های جستجوگر تصمیم به تغییر الگوریتم امتیاز دهی گرفتند .

در حال حاضر تبادل لینک توصیه نمیشود ولی بک لینک گرفتن از سایت های دیگر توسط اکثر سئو کاران توصیه میشود که آن هم شرایطی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

دلیل اهمیت بک لینک :

وقتی لینک سایت شما در سایت دیگری وجود دارد ، روبات های موتور های جستجوگر هنگام ایندکس کردن سایت لینک دهنده به سایت شما هم سر خواهند زد !
وقتی سایت لینک دهنده دارای ارزش (امتیاز – پیج رنک) باشد لینک شما هم با ارزش شناخت خواهد شد و رفته رفته کل سایت شما با ارزش شناخته خواهد شد .
موتور های جستجو گر به مبحث جذب مخاطب و ارزش دادن به مخاطب اهمیت زیادی میدهند و بک لینک خود یک نوع جذب مخاطب و تبلیغات است که از این لحاظ هم برای شما سود مند است .

شرایط خرید / گرفتن بک لینک :

از سایت های با پیج رنک ۳ و بالا تر لینک بگیرید .
از سایت های مرتبط با سایت خودتان (از نظر موضوعی) لینک بگیرید .
کلمه کلیدی سایت خود را همراه با اسم سایت لینک کنید . (کلمه ای که در کل کار سایت شما یا موضوع سایت شما را توصیف کند مثلا اخبار آی تی – پرنس آی تی)
لینک های ثابت (در بخش نظرات و… ) یا دراز مدت (در هنگام خریداری) بگیرید تا موتور های جستجوگر متوجه خریداری لینک (لینک ساختگی) نشوند .
بیشتر سعی کنید بخش های مختلف سایت را لینک کنید مخصوصا هنگام کامنت گذاشتن (لینک مطلب مرتبط در سایت خود با مطلبی که برایش کامنت میگذارید را بگذارید) .

بک لینک ، ایجاد لینک سایت در دیگر وب سایت ها را بک لینک گویند! این تعریف ساده ترین و عمومی ترین تعریف از بک لینک است البته! لینک سازی تابع اصول و قواعدی مشخص است که می تواند پیچیدگی هایی داشته باشد! عملکردback-link فرایند پیچیده و هدفمندی است که به منظور جلب نظر کاربران و جذب مخاطب به سایت انجام می شود.

اهمیت بک لینک در سئو چیست؟

لینک سازی یکی از فعالیت هایی است که سئوکاران حرفه ای برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی انجام می دهند! بک لینک می تواند موجب افزایش ترافیک ورودی به سایت شده و رشد فروش را در پی داشته باشد! علاوه بر جذب مخاطبین به سایت، ایجاد بک لینک اصولی جهت شناسایی و ایندکس سایت در موتورهای جستجو بسیار عالی است! در واقع موتورهای جستجو و گوگل، سایت های تازه تاسیس را از طریق فعالیت در سایت های دیگر شناسایی می کنند. درج back-linkو لینک سازی نوعی کارت دعوت برای ربات های خزنده گوگل است و جستجوگرها را به سایت شما راهنمایی می کند! چنانچه سایت مبدا از اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردار باشد، ارزش کارت های دعوت به سایت بسیار بیشتر خواهد شد! یک back-link ارزشمند در سئو و بهینه سازی سایت نقش موثری دارد.

back-link ارزشمند کدام است؟

استفاده غیراصولی از بک لینک و لینک گیری از سایت های اسپم، نتیجه ای کاملا برعکس داشته و می تواند موجب اسپم شدن سایت در گوگل شود! لذا هر بک لینکی نمی تواند اعتبار و ارزش سایت را بیشتر کند! تنها back-linkموجود در سایت های معتبر، ارزشمند هستند و تاثیر مثبت بر سئو سایت دارند.

استفاده مناسب از بک لینک‌ها یکی از تکنیک های بهینه سازی است که می توان از آن بهره برد! لینک سازی در سایت های مرتبط می تواند رتبه کلمات کلیدی سایت را در گوگل ارتقا دهد! back-link بیشتر یکی از مهم ترین معیارهای جستجوگرها برای پیشنهاد وب سایت در نتایج جستجو است! البته در نظر داشته باشید که لینک های خریداری شده و یا لینک سازی در سایت های غیر مرتبط شناسایی شده و فاقد اعتبار است.

برای ایجاد بک لینک ارزشمند! محتوایی با کیفیت تولید کنید و مطالب سایت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید! تبادل لینک با سایت های مرتبط، استفاده از وبلاگ برای لینک سازی! انتشار پست مهمان در وبلاگ های دیگر می توانند در لینک سازی سریع تر نقش داشته باشند.

back-link ارزشمند از نظر گوگل فعالیت های طبیعی و با ریتم مشخص است! ایجاد ۱۰۰ بک لینک در یک روز و سپس عدم فعالیت در طی ماه چندان موثر واقع نمی شود! لینک سازی در سایت هایی با محتوای کپی یا غیر اخلاقیT لینک های مخفی و فعالیت های از این نوع ارزشمند تلقی نمی شود! و اعتبار سایت را نزد موتورهای جستجو کاهش می دهد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 22 دسامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.