فاکس بلاگ

رفع مشکل نصب نشدن پلاگین در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای افزونه های بیشماری است که نصب و راه اندازی انها و همچنین کار با آنها بسیار ساده است. وردپرس در هر زمینه ای دارای افزونه های بسیار متعددی است که وب مسترها براساس نیاز خود می توانند بهترین افزونه را انتخاب نموده و در سایت وردپرسی خود نصب نمایند و نیازهای خود را برطرف نمایند.

این افزونه های به شما کمک می کنند تا حتی اگر با کد نویسی و برنامه نویس هم آشنا نیستید بتوانید افرونه های مورد نیاز خود را نصب نموده و مورد استفاده قرار دهید و از سایت سفارشی سازی شده خود لذت ببرید.

اما گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی در نصب شدن افزونه های یا همان پلاگین های پیش بیاید و نصب آنها امکانپذیر نباشد. حال اگر مدیر سایت یک فرد تازه کار باشد هم قضیه کمی پیچیده تر خواهد شد. امروز در نظر داریم تا به بررسی مشکلات نصب نشدن پلاگین ها بپردازیم و در عین حال راه حل هایی هم برای رفع این مشکلات معرفی نماییم. اما در ابتدا اجازه دهید تا نکات مهمی را در ارتباط با نصب افزونه های بیان نماییم. همراه ما باشید.

افزونه چیست ؟

افزونه نوعی نرم افزار است که شامل گروهی از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود. آنها می توانند قابلیت ها را گسترش دهند یا ویژگی ها و امکانات  جدیدی به وب سایت های وردپرس شما اضافه کنند.

افزونه های وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند و بصورت یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند. افزونه ها  این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا بدون دانستن کد نویسی  ، ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنند.

هزاران افزونه وردپرس به صورت رایگان در فهرست رسمی افزونه های وردپرس موجود است.

چند توصیه قبل از نصب افزونه

قبل از نصب افزونه حتما از کارائی و امنیت آن مطمئن شوید . بهترین افزونه ها در فهرست وب سایت رسمی وردپرس موجود است . از ناشران غیر شناخته شده افزونه تهیه نکنید .

لینک فهرست افزونه های در وب سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/plugins

توصیه دیگر آنکه از افزونه و قالب های نال شده استفاده نکنید .

 

نصب نشدن افزونه در وردپرس

یکی از بیشترین سؤال‌های رایجی که توسط کاربران وردپرس از ما پرسیده می‌شود این است که چرا نمی‌توانند افزونه‌ها را به وردپرس اضافه کنند. به همین دلیل ضروری است که شما نیز روش رفع این مشکل را در این مقاله آموزش ببینید. چراکه تقریباً برای تمامی کاربران وردپرس در مدت استفاده آن‌ها ممکن است این مشکل اتفاق بیفتد.

این مشکلات ممکن است در انواع مختلفی برای شما به‌وجود بیاید و سبب بروز اختلال در سایت شما و روند کارتان شوند. ما در اینجا سعی کرده‌ایم رایج‌ترین دلایلی که باعث این اتفاق می‌شوند را برای شما توضیح بدهیم. با استفاده از این روش‌ها شما قادر هستید خود مشکل سایتتان را برطرف کنید.

بعدازاینکه این مشکل برای سایت شما به‌وجود بیاید شما آن را به شکل یک خطا دریافت خواهید کرد. درواقع امکان استفاده نکردن از افزونه‌ها در سایت وجود ندارد و به همین دلیل شما باید آن‌ها را حتماً رفع خطا کنید.

همان‌طور که گفتیم ۴ دلیل رایج وجود دارد که افزونه شما به دلیل وجود آن‌ها نصب نمی‌شود:

شاید کاربر wordpress.com باشید

در نظر داشته باشید که شما کاربر wordpress.com هستید. کاربران wordpress.com نمی‌توانند افزونه‌ها را نصب کنند. هیچ منو افزونه‌ای در ناحیه کاربری wordpress.com وجود ندارد. اگرچه تعدادی افزونه ضروری قبل از نصب در بلاگ wordpress.com برای وظایف مشترکی ازجمله اضافه کردن فرم ارتباط یا اضافه کردن دکمه‌های شبکه اجتماعی وجود دارد. اگر می‌خواهید پلاگین‌‌ها را نصب کنید بایستی قالب وردپرس خود را سفارشی‌سازی کنید.

برای انجام این کار شما باید یک هزینه را به‌طور سالیانه پرداخت کنید تا بتوانید در سایت خود افزونه‌های مختلف را نصب کنید. یعنی اینکه شما باید پلن خود را به تجاری تغییر دهید. یک راه دیگر نیز وجود دارد؛ آن هم اینکه وردپرس خود را به wordpress.org تغییر دهید. با استفاده از این کار نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

با استفاده از این کار در صورت عدم خطا از سوی دیگر می‌توانید به‌راحتی پلاگین‌ها را راه‌اندازی کرده و از آن‌ها در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

نصب نشدن افزونه با خطای Allowed Memory

دومین موردی که سبب بروز مشکل در این زمینه می‌‌شود این است که شما با موضوع حافظه محدود مواجه شده باشید. درواقع دومین سناریو رایج خود میزبانی سایت وردپرس است. در هنگام بروز این مشکل کاربران می‌توانند به منو افزونه‌ها دسترسی داشته باشند اما نمی‌توانند آن‌‌ها را نصب کنند. درواقع زمانی که شما در مخزن وردپرس افزونه موردنظر خود را جستجو می‌کنید آن را برای شما نمایش می‌دهد اما شما قادر به نصب آن نیستید.

این مشکل به دلیل محدودیت حافظه PHP ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. در هاست وب شما و کنار وردپرس تنظیماتی برای مشخص شدن محدوده روند PHP وجود دارد. وقتی یک پردازش در این محدوده قرار دارد خطایی شبیه این برای شما داده می‌شود:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

حل این مشکل بسیار ساده است. راه‌حل سریع این مشکل آن است که شما محدوده حافظه PHP را افزایش دهید. برای انجام این کار کد زیر را به فایل Wp-Config.php اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’۶۴M’);

با استفاده از این کار ممکن است مشکل شما حل شود. اما اگر مشکل حل نشد از ارائه‌دهنده هاست خود بخواهید که محدوده حافظه را افزایش دهد؛ یا یک افزونه دیگر برای استفاده در سایت پیدا کنید.

عدم وجود منوی افزونه در مدیریت وردپرس

در وردپرس نقش‌های کاربری مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها کارهای مختلفی را در سایت شما انجام می‌دهدند. این نقش‌ها شامل مدیر، نویسنده و… است. مدیر سایت به کاربران دسترسی‌های گوناگونی می‌دهد و تنها مدیر سایت می‌تواند افزونه‌ها را در سایت نصب کند.

در نظر داشته باشید که بعضی از توسعه‌دهندگان (طراحان وب) اجازه دسترسی کامل به سایت را نمی‌دهدند. در این موقعیت صاحب کسب‌وکار معمولاً فقط دارای اجازه دسترسی به سطح ویرایش است که اساساً به معنی اضافه کردن / ویرایش پست‌ها و صفحات، و نظرات می‌باشد. فقط یک کاربر سطح مدیر است که دسترسی به‌اضافه و یا حذف پلاگین‌‌ها را دارد. اگر شما صاحب وب‌سایت هستید از توسعه‌دهنده خود بخواهید که آن را انجام دهد.

شاید وردپرس شبکه نصب کرده‌اید

برخی اوقات شما صاحب یک وب‌سایت چندمنظوره هستید و دارای یک وردپرس شبکه هستید.

یکی دیگر از دلایل ممکن که شما نمی‌توانید منو افزونه‌ها در وردپرس را ببینید این است که سایت شما قسمتی از یک سایت وردپرس چندمنظوره است و مدیر شبکه گزینه منو افزونه را در سایت غیرفعال کرده است.

مدیران شبکه نیاز به در نظر گرفتن مسائل مربوط به ثبات سرور، امنیت، و تعادل بار دارند. برای حل این مشکل شما می‌توانید از مدیر شبکه خود بخواهید که افزونه‌ها را برای شما نصب کنند.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.