فاکس بلاگ

سئو سایت چگونه سئو کنیم؟

سئو سایت چگونه سئو کنیم؟

چگونه سئو کنیم و چگونه رتبه وبسایت خود را در گوگل حفظ کنیم. این دو سوال مجزا است و دومی در پی اولی به وجود می آید. ما در این مقاله قدم به قدم به شما می گوییم که چگونه سایت خود را سئو کنید.

اصول فراوانی برای این کار وجود دارد. در اولین مرحله باید معنای سئو سایت کلاه سفید و تفاوت آن با سئو سایت کلاه سیاه را بدانید. از آنجایی که سئو خود علم و مهارت است، در اولین قدم برای ورود به این عرصه باید دانش کافی از اصول سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو داشته باشید.

درک کامل مفهوم سئو

درک کامل مفهوم سئو پیش از هر چیزی باید ایجاد شود. بدین معنا که بدانید سئو نه تنها مختص گوگل است، بلکه برای تمام موتورهای جستجوی دیگر از جمله بینگ، یاهو و غیره هم وجود دارد. حال بسته به اینکه بخواید وبسایت خود را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر بهینه سازی کنید، بایستی از اصول و استانداردهای آن پیروی نمایید. به عنوان مثال، کلیات رفتار گوگل به این شکل است که سرچ های کاربران را میگیرد و در تمام وبسایتهایی که در محیط وب وجود دارد و در دایرکتوریهای خود آن ها را ذخیره کرده، به جستجوی پاسخ کاربر می پردازد. هرچه سایت مطالب سایت علمی تر و جذاب تر باشد و اصولی تر نوشته شده باشد و همچنین هرچقدر زبان برنامه نویسی سایت به روزتر باشد، گوگل به آن بیشتر بها می دهد. این موارد از طریق الگوریتم های مختلف گوگل مثل الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگون و الگوریتم مرغ مگس خوار و غیره مورد بررسی قرار می گیرد. سایتی که نزد گوگل محبوبیت بیشتری بگیرد، در رتبه های بالاتر سرچ به کاربر معرفی می شود. اما گوگل چگونه وبسایت ها را کشف می کند؟ این کار از طریق لینک ها صورت می گیرد.

چگونه برای سئو لینک سازی کنیم؟

لینک ها در سئو سایت به دو بخش تقسم می شوند که در این جا به طور جداگانه به هرکدام از آن ها و تاثیری که روی بهینه سازی موتور جستجو دارند، میپردازیم.

سئو با لینک سازی خارجی

لینک سازی برای سئو، از نطر ما اهمیت خیلی زیادی دارد. اگر نمیدانید لینک بیلدینگ چیست مطلب قبلی ما در این زمینه را مطالعه بفرمایید. افرادی که به شما می گویند وبسایتتان را بدون هیچ بک لینکی، سئو می کنند قطعا سئوکار نیستند. همینطور افرادی که با خرید حجم انبوه بک لینک برای وبسایت، سئو سایت را انجام میدهند یا ادعای سئو سایت با بک لینک رایگان دارند، کلاه سیاه تلقی می شوند. سایتی که یک شبه هزار تا لینک بگیرد قطعا اسپمر قلمداد می شود. همچنین در حالت اول اگر وبسایت هیچگونه لینکی در سایت های دیگر نداشته باشد، راهی برای ورود عنکبوت های گوگل باز نگذاشته است. موضوعی که در این زمینه اهمیت خیلی بالایی دارد، کیفیت لینک های سایت مبدا است. وبسایت مبدا باید از نظر زمینه کاری با شما همسو باشد. همچنین اعتبار بالای سایت مبدا، به افزایش اعتبار سایت شما در گوگل کمک شایانی می کند.

سئو با لینک سازی داخلی

گام بعدی لینک سازی داخلی است. حتما توجه کرده اید که بعضی از وبسایت ها، در زیر مقالات خود لیستی از مقالات مرتبط را به شما معرفی می کنند. این لینک ها که در زیر یا حتی میان مطالب یک سایت به مطالب دیگر همان سایت ارجاع می دهندف لینک سازی داخلی نامیده می شود. با این کار، گوگل به ارتباط و انسجام موضوعی وبسایت شما پی میبرد. از سوی دیگر با لینک سازی داخلی، رشد رتبه یک مقاله در گوگل باعث افزایش رتبه مقاله مرتبط با آن نیز خواهد شد. در این زمینه نیز پیشنهاد می کنیم مطلب سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link) ما را مطالعه کنید.

چگونه برای سئو محتوا بنویسیم؟

دانستن اصول محتوا نویسی بخش مهمی از فرآیند سئو است. همانطور که در مقاله سئو سایت با محتوا به طور کامل توضیح دادیم، در این پروسه باید دو مرحله اصلی را در نظر داشت. در مرحله اول توجه به اصول کپی رایتینگ است. به این معنا که محتوا باید از صفر تولید شود و از سایت های دیگر کپی نشود. اگر محتوای سایت خود را از سایت های دیگر بردارید، گوگل آن را متوجه می شود و شما را جریمه می کند. همچنین سئو فرندلی و کاربرپسندانه، رعایت اصول نگراشی و حتی املایی بسیار مهم است. در مرحله بعدی باید بدانید چگونه مطلب خود را در سایت منتشر کنید تا برای سئو مناسب و خوب باشد. در این زمان اعمال تگ های meta title و meta description ضروری است. درج alt برای تصاویر و حتی در نظر گرفتن اسم تصاویر باید بر اساس کلمه کلیدی مورد استفاده در مطلب جاری انجام شود.

چگونه برای سئو در شبکه های اجتماعی فعالیت کنیم؟

امروزه با فراگیرشدن و افزایش طرفداران شبکه های اجتماعی نطیر اینستاگرام، تلگرام، گوگل پلاس، لینکدین، توئیتر و غیره تاثیر آن ها در سئو سایت بیشتر شده است. هر وبسایتی که دارید، در تمام این شبکه های اجتماعی مهم برای سایتتان پیج بسازید. با درج لینک سایت در آن ها و نیز درج لینک پیج در سایت، هردو را به هم متصل کنید تا با هر فعالیتی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید گوگل امتیاز اکتیو بودن آن را به سایت شما بدهد. همچنین وقتی در این عرصه وارد شوید خواهید دید که شبکه های اجتمعی به نوبه خود، کاربران زیادی را برایتان خواهد آورد.

از ما به شما نصیحت که سعی نکنید سئو را یک شبه فول شوید. سئو علمی است که با توجه به آپدیت های مکرر گوگل، دائما نیاز به به مطالعه دارد. آموزش سئو مجموعه ما را دنبال کنید و از مطالعه منابع معتبر خارجی غافل نشوید. همه ما با کار و تجربه می آموزیم که چگونه سئو کنیم و چگونه رتبه سایت را در گوگل بالا نگه داریم.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.