فاکس بلاگ

سایز مناسب کارت ویزیت در فتوشاپ + طراحی یک کارت ویزیت زیبا‎

تبلیغات یکی از روش های مهم و ضروری برای رونق هر کسب و کاری است. در بین روش های تبلیغاتی، کارت ویزیت می تواند یک روش موثر و مفید باشد زیرا هم ارزان است و هم مهم و تاثیرگذار است. کارت ویزیت می تواند به سرعت اطلاعات لازم مانند نام برند شما، زمینه فعالیتتان و … را به مخاطبتان منتقل کند. اما یکی از مهمترین نکاتی که در ابتدا، نظر مخاطب را جلب می کند، زیبایی کارت ویزیت است. اگر شما یک کارت ویزیت زیبا داشته باشید که مزین به نام برند شما باشد، به راحتی می توانید نظر مخاطب را جذب نمایید.

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای کاربردی و مفید است که در صورتی که شما در زمینه ای خاص از آن، مهارت لازم را کسب نمایید، می توانید درآمدهای بسیاری را برای خود بسازید. اگر به دنبال یادگیری یک حرفه جدید و کسب درآمد از آن هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به طراحی کارت ویزیت هم فکر کنید!

اما ساز کارت ویزیت، یک سری استانداردهای خاص خود را دارد که در ابتدای کار لازم است به این استانداردها پایبند باشید، اما بعد که در زمینه طراحی کارت ویزیت حرفه ای شدید، می توانید سبک های خاص خود را خلق نمایید.

سایز استاندارد کارت ویزیت

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ سایت استاندارد کارت ویزیت وجود ندارد و تقریبا هر کارت ویزیتی با هر سایزی قابل چاپ می باشد. با این حال طبق یک قرار داد نانوشته کار های ویزی در ابعاد مختلف خود در سایز هایی زیر به چاپ میرسند که در لیست زیر اولینت آن ها را از زیاد به کم مرتب نموده ایم.

یکی از ابعاد استاندارد چاپ کار ویزیت عمودی در ایران ۸۵ در ۴۸ میلیمتر می باشد. البته باید حدود ۳ میلیمتر فضای کادر را اظافه تر در نظر بگیرید تا حاشیه امنی برای برش نیز اظافه شود.

کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلفی در تولید کارت ویزیت می باشند که در ایران نیز چنینی چیزی وجود دارد اما بسیاری از چاپ خانه ها اقدام به برش کار ویزیت با ابعاد دلخواه شما نمی کنند و ابعاد مخصوص به خود را دارند.

اما سایز استاندارد کارت ویزیت مربع در ایران نیز ۶۵ در ۶۵ میلیمتر می باشد.

همچنین یک سایز تایید شده بین المملی برای چاپ و برش کارت ویزیت وجود دارد که یکی از آن ها ۸۵٫۶ در ۵۳٫۹۸ میلی متر می باشد و دیگری ۷۴ در ۵۲ میلیمتر است

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

اما باید بدانید که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی های آن نیاز مند رعایت چند نکته می باشد.

اولین نکته در خصوص سایز کارت ویزیت در فتوشاپ رزولیشن آن می باشد که حداقل ۳۰۰ باید باشد. علاوه بر آن نوع سیستم رنگی طراحی شما باید CMYK باشد. علاوه بر آن نوع رنگ سیاه به کار رفته باید به صورت زیر باشد.

C:0 M:0 Y:0 k:100

همچنین در طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ سعی در رعایت نسبت ها داشته باشید و سعی کنید که کارت ویزیت را در ابعاد بزر اما با نسبت های توضیح داده شد در آورید.

توجه داشته باشید که کارت ویزیت ها در برخی از کسب و کار ها دارای تغیراتی از لحاظ اندازه می شوند، شما باید متناسب با کسب و کاری که قصد دارید عملیات چاپ را انجام دهید این اندازه ها را در بیاورید.

سایز فونت کارت ویزیت

سایز فونت کارت ویزیت می بایست کوچک تر از ۶pt نباشد در غیر این صورت به علت کوچکی بیش از اندازه خوانده نمی شود.

البته برخی از کارت ویزیت ها از لحاظ اندازه با هم تفاوت بسیاری دارد که متناسب با آن سایز فونت می تواند بیشتر شود.

هنگامی که کارت ویزیت در دست قرار می گیرد کلمات و جملات شما باید بدون دردسر خوانده شوند و مشتری نباید برای خواندن کلمات به سختی بخورد.

کارت ویزیت را در محیط فتوشاپ ارزیابی نکنید و بهتر است که آن را در دست بگیرید و به صورت فیزیکی آن را لمس کنید.

آموزش طراحی کارت ویزیت در محیط فتوشاپ

یک سند جدید ایجاد کنید.

در نحوه ایجاد سند حتما به نکات زیر توجه کنید:

  •  کیفیت مناسب فایل، یکی دیگر از عوامل موثر در کیفیت چاپ کارت ویزیت می باشد. رزولوشن فایل باید حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد.
  • سیستم رنگی (Mode) مناسب جهت چاپ cmyk است. با انتخاب این مود رنگی در هنگام چاپ، اختلاف رنگ موجود در مانیتور و کار چاپ شده به حداقل می رسد.

سند جدیدی با سایز ۸/۹ *۵/۹ ایجاد کنید. کارت ویزیت نهایی پس از چاپ سایز ۸/۵ * ۵/۵  می باشد. جهت جلوگیری از حاشیه سفید احتمالی با ابزار خط‌کش از هر طرف ۲ میلی متر قرار دهید و رنگ پس زمینه را  تا انتهای صفحه ادامه دهید تا پس از برش بخشی از طرح بدون رنگ نباشد.

نکته: برای دسترسی به ابزار خط‌کش کافیست کلیدهای Ctrl+R را فشار دهید.

حاشیه امن: جهت جلوگیری از خطای برش، از قرار دادن عناصر و متون، تصاویر و لوگو در حاشیه کار خودداری کنید تا چنانچه فرآیند برش با خطایی همراه بود عناصر اصلی طرح آسیب نبیند. به این منظور از هر طرف ۵ میلی متر به عنوان حاشیه امن در نظر گرفته می شود.

با انتخاب ابزار، Rectangle Tool مستطیلی رسم کنید و در سمت چپ صفحه قرار دهید.

قرار دادن QR code در کارت ویزیت

QR Code تصویر رمز دو بعدی است که با گوشی های هوشمند و دوربین دار خوانده می شود. در بعضی مشاغل مانند کسب و کارهای مرتبط با فناوری، کیو آر کد می‌تواند راهی مناسب برای هدایت افراد به صفحه‌ای پر از اطلاعات مهم باشد که هیچ وقت روی یک کارت ویزیت قرار نمی‌گیرند.

از جعبه ابزار، ابزار Rounded Rectangle Tool را انتخاب کنید و یک مستطیل با لبه های گرد ایجاد کنید.

لوگو را در قسمت قرمز رنگ قرار دهید.

ابزار Rectangle Tool را انتخاب کنید و مستطیلی قرمز رنگ رسم کنید. در پنل لایه ها، این لایه را در پایین لایه مستطیل طوسی رنگ قرار دهید.

آیکون تلفن، آیکون سایت و آیکون آدرس را به صورت وکتور دانلود کنید و در  قسمت سفید رنگ صفحه قرار دهید.

اطلاعات مورد نظر را در مقابل هر آیکون با انتخاب ابزار تایپ در جعبه ابزار تایپ کنید.

نکته: برای نوشته های مشکی رنگ فقط از کانال رنگ K استفاده نمایید. (C=0 / M=0 / Y=0 / K=100)

آخرین مرحله، خروجی مناسب جهت چاپ می باشد. مناسب ترین ساختار برای چاپخانه فرمت PDF است. با انتخاب این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و نوشته ها خوانایی خود را از دست نمی دهند. دیگر فرمت هایی که برای چاپ قابل قبول هستند فرمت TIF و JPEG می باشد. تا جای ممکن سعی کنید از فرمت JPEG استفاده نکنید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 15 نوامبر 2021
  • نظرات: ۱
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۱ نظر به ثبت رسید ه است
  1. سعید در تاریخ پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 گفته :

    ممنون از آموزش و توضیحات ارزشندتون

    پاسخ
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.