فاکس بلاگ

موبایل اول ایندکس یا mobile first index

موبایل اول ایندکس یا mobile first index

موبایل اول ایندکس یا mobile first index استراتژی جدید گوگل است. این استراتژی از آنجایی تغییر کرد که رفتار مردم نسبت به دستگاه های تلفن همراه متحول شد. از این رو اصول سئو امروزه به این شکل تحت تاثیر و تحول قرار گرفته است.

امروزه تلفن های همراه، به میزان بسیار بالا وارد زندگی افراد شده اند و جدایی از آن ها غیرممکن شده است. طبیعی است که جستجوهای زیادی در گوگل توسط موبایل صورت می گیرد. با این سیل عظیم کاربران و پیش بینی افزایش بیشتر آن در سال های آتی، به ناچار الگوریتم های گوگل تغییر یافت و به سمت موبایل فرندلی بودن گرایش پیدا کرد. به این معنا که سایت هایی که موبایل فرندلی هستند و تمام اصول بهینه بودن برای کاربران موبایل یرا دارن، شانس بیشتری برای افزایش رتبه در گوگل دارند. بنابراین هر سایتی که بخواهد در این عرصه به صورت موفقیت آمیز پیش برود، بایستی کدهای سورس سایت را بر مبنای mobile first index بهینه نماید. به کار گیری اصول سئو سایت موبایل فرندلی و استفاده از فریم ورک amp در این راستا بسیار سودمند است. گوگل اعلام کرده که وبسایت هایی که بر مبنای تلفن های همراه کدنویسی شده اند، سریع تر از وبسایت های دیگر ایندکس می شوند.
در استراتژی موبایل اول ایندکس یا mobile first index لازم است طراحی گرافیک سایت به نحوی باشد که کاربر بتواند به آسانی با آن ارتباط برقرار کند. دکمه های قابل کلیک خیلی به هم نزدیک نشوند تا کلیک کاربر اشتباه نشود. ترتیب و اصول کدنویسی باید رعایت شود که بهتر است حتما این کار را به سئو کار، کارشناس سئو بسپارید. علاوه بر این ها تولید محتوای کاربر پسند به خصوص مشکلاتی که برای کاربران موبایل پیش میاید، به جذب بازدید بالای سایت از طریق موبایل کمک می کند. این چیزی ات که هدف گوگل در استراتژی موبایل اول ایندکس است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 13 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.