فاکس بلاگ

چگونه در فتوشاپ فارسی بنویسیم؟

به شکل کلی برنامه ی فتوشاپ یک نرم افزار کامل است که با استفاده از آن، بسیاری از عکاسان بزرگ جهان، تصاویر خود را ادیت می کنند و نواقص آن را از بین می برند. البته تنها کاربرد فتوشاپ این نیست

فتوشاپ می تواند برای ادیت یا اجرای خلاقیت های اغراق آمیز، ترکیب چند تصویر و ایجاد یک تصویر واحد با استفاده از آن ها نیز به کار گرفته شود.

فتوشاپ از نرم افزارهای ادوبی است که در ابتدا برای ویندوز و پس از آن  متناسب با موبایل و ورژن های دیگر نیز در دسترس قرار گرفت.

اگر بخواهیم صادق باشیم، فتوشاپ تا به امروز، رقیب پایاپایی نداشته است. تاکنون فتوشاپ تلاش خود را کرده است که تمام امکانات و ویژگی هایی که برای ادیت حرفه ای عکس لازم است را فراهم کند.

یکی از ویژگی های پرکاربرد فتوشاپ ایجاد متن بر روی تصاویر است. سیستم کار فتوشاپ با لایه تعریف می شود. هر متن هم خود یک لایه در فتوشاپ محسوب می شود. در گذشته تنها می شد که به شکل انگلیسی تایپ نمود اما کمی بعد ورژن تایپ با زبان های دیگر نیز در فتوشاپ امکان پذیر شد و کم کم فونت های متنوع زیادی برای هر زبان طراحی گردید.

در واقع اکنون با نصب هر فونتی، آن فونت در تمامی برنامه های ادوبی قابل استفاده است. (ورد، فتوشاپ، پاورپوینت و … )

آموزش تصویری تایپ فارسی بر روی تصویر در فتوشاپ

در قدم اول فتوشاپ خود را باز کنید.

برای تایپ فارسی، لازم است تا کامپیوتر شما زبان فارسی را شناسایی کند، پس از تنظیم زبان کامپیوتر شما به فارسی، بر روی گزینه ی A کلیک کنید (با نگه داشتن موس بر روی این گزینه، واژه ی Text نمایان می شود). این گزینه برای درج متن است. در هر کجای تصویر که بخواهید و روی هر لایه ای که انتخاب کنید می توانید با کلیک بر روی همان قسمت، نوشتن را فعال کنید.

حال زبان کیبورد را چک کنید که حتما فارسی باشد.

با انتخاب فونت، نوع فونت و سایز نوشته، می توانید به آسانی نوشتن را آغاز کنید.

برخی از افراد که با آیپد یا سیستم های مخصوص طراحی کار می کنند، گاهی با قلم نیز به درج نوشته می پردازند.

برای اینکار گزینه ی brush را می توانید انتخاب کرده و استفاده کنید. البته کار با براش به شکل کلی بسیار دشوار است.

کلام آخر

فتوشاپ امکانات تخصصی بسیاری دارد. شاید ساده ترین امکانات و پایه ترین آن ها نوشتار در فتوشاپ محسوب شود. ابزارهای موجود در فتوشاپ بسیار زیاد است و هر ورژن جدید از فتوشاپ، بهبود یافته ی ورژن قبلی، همراه با ابزارهای تازه است.

برای فتوشاپ باید سیستم پر سرعت داشته باشید تا مشکلی از بابت کار با آن پیدا نکنید.

امیدواریم از این مطلب که آموزشی ساده از دنیای فتوشاپ بود لذت برده باشید. در مطالب دیگر همراه ما باشید تا جدیدترین آموزش های مربوط به کامپیوتر و دنیای وب را در اختیار شما بگذاریم.

شما چه ویژگی دیگری از فتوشاپ را می شناسید که می تواند در ایجاد نوشته و متن کاربردی باشد؟ آیا فتوشاپ انتخاب اول شما برای ادیت تصاویر است؟

  •      
  • ترمه شکوری
  • 08 ژوئن 2021
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.