فاکس بلاگ

پاپ آپ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

پاپ آپ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

تاثیر پاپ آپ بر سئو سایت چیست؟ اگر می خواهید صفحه ای را به عنوان معرفی، ورود، ارائه آفر یا به هر دلیلی به کار نشان دهید، پاپ آپ بهترین راه است. اما از نظر سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

قبل از هر چیز به توضیح مفهوم پاپ آپ می پردازیم. پاپ آپ صفحه ای است که بعد از باز شدن یک صفحه از سایت، روی آن باز می شود. این صفحه می تواند یک کد جاوا اسکریپت باشد که معمولا تاثیر خوبی بر سئو دارد، یا می تواند یک صفحه از سایت دیگری باشد که باعث نارضایتی کاربران شده و تاثیر بدی بر سئو دارد.
معمولا وبسایت های شرکتی که می خواهند قبل از ورد کاربران به سایت، خدمات یا شرایطی را به ان ها معرفی کنند دو راه پیش روی خود می گذارند. راه اول استفاده از صفحه خوش آمد گویی است. تاثیر صفحه خوش آمدگویی welcome page بر سئو بسیار مخرب تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. در این رابطه به طور جداگانه بحث می شود. اما راه دوم استفاده از پاپ آپ است که در بعضی از موارد راهگشای بسیار خوبی است ولی در بعضی مواقع برای سئو خطرناک است. در ادامه به تشریح بهتر این دو حالت پاپ آپ می پردازیم.

تاثیر خوب پاپ آپ بر سئو سایت

پاپ آپ برای معرفی معمولا جایگزین مناسبی برای صفحه خوش آمد گویی است. فرض کنید سایت ارائه دهنده خدمات کلیپ برای اینکه به کاربران اجازه دهد کلیپ دانلود کند، از آن ها می خواهد ابتدا در سایت ثبت نام کنند. اگر بخواهد این استراتزی را در قالب ایجاد صفحه خوش آمد گویی پیاده نماید، کاربران بایستی قبل از مشاهده صفحه اصلی سایت، اول با صفحه ای با موضوع ثبت نام روبرو شوند. اگر کاربری دوست نداشته باشد در سایت ثبت نام کند، بلافاصله از سایت خارج می شود و بدین ترتیب “کاهش نرخ فرار bounce rate در سئو” میسر نخواهد بود. به علاوه بیشترین اعتبار گوگل برای صفحه خوش آمدگویی محسوب می شود که این موضوع اصلا مناسب اهداف سئو نیست. در این شرایط سئو سایت کمپانی استفاده از پاپ آپ را پیشنهاد می کند. پاپ آپ به کاربر اجازه می دهد در صوت عدم تمایل به ثبت نام صفحه پاپ آپ را ببندد. این کار باعث حفظ اعتبار اصلی صفحه سایت شده و تاثیر خوب پاپ آپ بر سئو سایت می باشد.

تاثیر بد پاپ آپ بر سئو سایت

وبسایت هایی که از پاپ آپ برای تبلیغات استفاده می کنند، از نظر سئو آسیب بدی را به خود وارد می کنند. حتما بارها برای شما نیز پیش آمده که در صفحات وب در حال گشتن باشید و به ازای هر صفحه ده ها صفحه دیگر به عنوان پاپ آپ برایتان باز شود. از این بدتر دیگر نمی شود. کاربر سریعا سایت پاپ آپ دار را می بندد. در نتیجه نرخ فرار به شدت افزایش می یابد و باعث افت رتبه در گوگل می شود. این مسئله در حقیقت تاثیر بد پاپ آپ بر سئو سایت است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 آگوست 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.