فاکس بلاگ

آشنایی با کاربرد ریدایرکت ۳۰۱ در سئو سایت

کاربرد ریدایرکت ۳۰۱ در سئو سایت

گاهی برای مالکین و مدیران وب سایت ها شرایطی پیش می آید که تصمیم به تغییر دامنه سایت خود می کنند و در چنین شرایطی سئو سایت شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرد . چرا که یک سایت قدیمی که شاید به سئو آن بسیار توجه شده باشد از بین می رود و یک سایت تازه جای آن را می گیرد که صفحات آن هنوز حتی ایندکس نشده است . البته راه هایی برای افزایش ایندکس صفحات سایت وجود دارد ، اما روش موثر و منطقی تر برای جلوگیری از صدمات وارده به سئو سایت ، استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ است .

استفاده از ریدایرکت سبب حفظ شدن اعتبار صفحات سایت شما می شود و از هدر رفتن زحماتی که برای سئو سایت خود کشیده اید جلوگیری می کند . اگر برای انتقال صفحات سایت خود به دامنه جدید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نکنید ، رتبه و اعتباری که سایت قدیمی شما بدست آورده بود به طور کامل از دست خواهد رفت .

ریدایرکت ۳۰۱ چگونه عمل می کند ؟

ریدایرکت به معنی تغییر مسیر است . هنگامی که ربات های خزنده گوگل به صفحاتی میرسند که به آدرس دیگری ریدایرکت شده است ، خزنده ها نیز آن مسیر را دنبال می کنند و متوجه می شوند که آن صفحه به آدرس جدید منتقل شده است . کد ۳۰۱ نشان دهنده تغییر دایمی آدرس صحه مربوطه به آدرس جدید است . درواقع استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ سبب می شود که سئو سایت شما پایین نیاید ، ترافیک سایت قبلی شما از دست نرود و به سایت جدید منتقل شود .

در شرایطی که از سیستم مدیریت محتوای جوملا ، دروپال یا وردپرس استفاده می کنید از قطعه کد زیر برای ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمایید :

php?>

header(“HTTP/1.1 301 Moved Permanently”)

header(“Location: http://example.com/newpage.html”)

exit()

<?

در asp.ne از قطعه کد زیر استفاده کنید :

Response.Status=”۳۰۱ Moved Permanently”;

Response.StatusCode=301;

Repoonse.AddHeader(“Location”,”http://newaddress.com”);

Reposonse.End();

نکته مهمی که در ریدایرکت ۳۰۱ توجه به آن لازم است ، انتقال یک به یک صفحات به این روش است . یعنی تنها انتقال ریدایرکت صفحه اصلی سایت ، کمکی به سئو سایت جدید شما نخواهد کرد .

  •      
  • رضا ایرانی
  • 22 آوریل 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.