فاکس بلاگ

آموزش سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link)

آموزش سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link)

سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link) تاثیر فوق العاده ای دارد و باعث انسجام صفحات وبسایت می شود. وقتی کرالرهای موتور جستجو به وبسایتی سر میزنند، مطالب آن را تک به تک می خوانند. اگر اینگونه برداشت کردند که میان مطالب سایت از نظر محتوایی ارتباط وجود دارد، به آن امتیاز مثبت می دهند.

اما موتورهای جستجو از کجا متوجه این ارتباط می شوند؟ یکی از راه های آن ها، رصد لینک های داخلی سایت است. لینک سازی داخلی باعث می شود موتورهای جستجو سریع تر مطالب را پیدا کنند و ایندکس نمایند.استراتژی لینک سازی داخلی در سئو سایت

استراتژی لینک سازی داخلی در سئو سایت باید بر اساس ماهیت وبسایت، موضوع اصلی آن و دسته بندی مطالب سایت باشد. به عبارتی دیگر، در اکثر وبسایت ها، مطالب حول یک محور اصلی قرار دارد. منوهایی نظیر مقالات، اخبار و وبلاگ روزانه آپدیت می شوند. مطالب موجود در این منوها را می توان به صورت ذهنی در دسته بندی های مختلف قرار داد و در مطالبی کهه در آینده نوشته می شوند، آن ها را مدنظر قرار داد. اشاره کردن به مطالب منتشر شده قبلی در مطلبی که هم اکنون می نویسید، با استفاده از لینک های داخلی صورت می گیرد. به این صورت که لینک ها باید با عنوان مطالب باشند. با این کار، گوگل و دیگر موتورهای ججستجو متوجه می شوند که مطالب شما به یکدیگر مرتبطند و نه تنها مطلب کنونی را می خوانند، بلکه با استفاده از لینک های داخلی ه مطالب مرتبط دیگر نیز سر می زنند. در نتیجه این کار روند ایندکس شدن مطالب سایت افزایش می یابد و رتبه سایت در نتایج جستجو بهتر می شود. همچنین باید دانست که نوشتن مطالب مهارت خاصی دارد و تحت موضوع تولید محتوای سایت در بهینه سازی قرار می گیرند. تولید محتوا، بخش بسیار مهمی از سئوی داخلی یا on-page-seo است. نوشتن مطالب با زبان نه رسمی و نه خیلی عامیانه، با چاشنی علمی و جذابیت بالا، کاربران مدت زمان بیشتری را در وبسایت می مانند. حال فرض کنید میان مطالب، به مطالب مفید دیگر نیز لینک داده باشید. کاربران و موتورهای ججستجو از طریق این لینک ها به صفحات مختلف سرک می کشند و زمان زیادی را سرگرم می شوند و این موضوع با کاهش نرخ فرار (bounce rate) تاثیر مستقیم بر افزایش رنک گوگل با سئو دارد. پس تا جایی که می توانید استراتژی لینک سازی داخلی در سئو سایت را تقویت کنید. توجه داشته باشید که زیاده روی در این کار ممکن است تاثیر معکوس روی کاربر بگذارد و موتورهای جستجو شما را محکوم به اسپمر کنند.
سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link) نه تنها ارزش و اعتبار صفحات داخلی شما را کم نمی کند، بلکه به اعتبار کلی دامنه سایت شما هم می افزایند و تاثیر مثبت بر سئو دارند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 سپتامبر 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.