فاکس بلاگ

آموزش قدم به قدم رفع مشکل در بروزرسانی وردپرس

یکی از ضروری ترین کارهایی که در رابطه با هر برنامه ای در گوشی های هوشمند و یا سیستم عامل لپ تاپ به آن نیاز ضروری داریم، به روزرسانی و آپدیت است. به روزرسانی سبب می شود تاویژگی هایی جدیدی به آن برنامه افزوده شود و علاوه بر این به روز تر و بهینه تر شود.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم نیاز به به روزرسانی و آپدیت دارد. با به روزرسانی این برنامه شما می توانید از بهترین ویژگی های آن استفاده نمایید و قابلیت های جدیدی که به ان افزوده خواهد شد را مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این، به به روز رسانی وردپرس، کلی از موارد امنیتی آن که باکگ محسوب می شدن از بین خواهند رفت وش ما یک برنامه امن تری خواهید داشت.

به محض اینکه در پیشخوان وردپرس پیغام به روزرسانی را مشاهده نمودید باید نسبت به روزرسانی این برنامه اقدام نمایید. آپدیت وردپرس کار بسیار راحتی است. اما اگر این به رورسانی درست انجام نشود، مشکلاتی را برای وردپرس و سایت ایجاد خواهد نمود.

 به همین دلیل در ادامه مطلب در رابطه با نحوه به روز رسانی وردپرس به دو صورت دستی و اتوماتیک صحبت خواهیم نمود و تمامی مراحل را به صورت گام به گام و تصوری به شما نمایش خواهیم داد. اگر وردپرس شما هم نیاز به آپدیت دارد و یا در طی مراحل آپدیت، دچار مشکل شده اید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش نحوه بروزرسانی یا آپدیت وردپرس

همونطور که در بالا اشاره کردم برای آپدیت و به‌روزرسانی وردپرس دو راه پیش روی ما هستش که راه اول و ساده تر آپدیت اتوماتیک و راه دوم هم آپدیت دستی وردپرس هستش که در هر یکی از روش های گفته شده باید مراحلی را برای به‌روزرسانی وردپرس پیش رویم. اما قبل از اینکه بخواهیم تا نسبت به آموزش نحوه به‌روزرسانی یا آپدیت وردپرس بپردازیم لازمه تا از سایت خودمون و پایگاه داده اون یک بک آپ تهیه کنیم تا در صورتی که با آپدیت وردپرس مشکلی برای ما پیش اومد سریعا بتونیم اون رو مرتفع کنیم.

راه اول: آپدیت اتوماتیک وردپرس

استفاده از به‌روزرسانی یا آپدیت اتوماتیک وردپرس یکی از محبوبترین روش هایی هستش که کاربران از اون برای آپدیت سایت خودشون استفاده می‌کنند، چرا که انجام به‌روزرسانی در این مرحله فقط و فقط با یک کلیک ساده صورت میگیره و باقی کارهای لازم توسط وردپرس به صورت خودکار انجام شده و سایت شما به نسخه جدید ارتقا پیدا خواهد کرد. به این صورت که با انتشار نسخه جدید وردپرس در پیشخوان وردپرس پیغامی مشابه تصویر زیر برای شما به نمایش در میاد که از شما میخواد تا هر چه سریعتر نسبت به به‌روزرسانی و آپدیت وردپرس اقدام کنید، در این پیغام آخرین نسخه منتشر شده وردپرس به شما نمایش داده خواهد شد که شما میتونید با کلیک روی دکمه لطفا به‌روز کنید به صفحه به‌روزرسانی ها در وردپرس هدایت شوید.

بعد از اینکه روی دکمه مورد نظر کلیک کنید به مسیر پیشخوان> به‌روزرسانی‌ها هدایت خواهید شد که در اون میتونید مشابه صفحه زیر لیستی از آخرین موارد به‌روز شده قالب، افزونه و هسته وردپرس را مشاهده کنید و یا اینکه با استفاده از دکمه بررسی دوباره چک کنید و ببینید آیا نسخه جدیدی از وردپرس منتشر شده است یا خیر تا در صورت به‌روز بودن هر یک از موارد قالب، افزونه و هسته وردپرس اقدام به آپدیت آنها کنید.

بعد از اینکه روی دکمه مورد نظر کلیک کنید به مسیر پیشخوان> به‌روزرسانی‌ها هدایت خواهید شد که در اون میتونید مشابه صفحه زیر لیستی از آخرین موارد به‌روز شده قالب، افزونه و هسته وردپرس را مشاهده کنید و یا اینکه با استفاده از دکمه بررسی دوباره چک کنید و ببینید آیا نسخه جدیدی از وردپرس منتشر شده است یا خیر تا در صورت به‌روز بودن هر یک از موارد قالب، افزونه و هسته وردپرس اقدام به آپدیت آنها کنید.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به راحتی و با چند کلیک ساده سایت شما به نسخه جدید وردپرس به‌روزرسانی شد که در صفحه ای که در نهایت به اون منتقل میشید قادر هستید تا آخرین تغییرات امنیتی و ویژگی های جدیدی که در نسخه جدید به وردپرس اضافه شده را در اون مشاهده کنید و از آنها برای سایت خودتون استفاده کنید. بعد از اینکه سایت شما به‌روزشد ممکنه تا از پیشخوان وردپرس خارج شوید، بنابراین هیچ مشکلی وجود داره و کافیه تا با مراجعه به صفحه ورود وردپرس که با اضافه کردن /wp-admin/ به آخر سایت در دسترس شما قرار میگیره وارد پیشخوان وردپرس شده و به ادامه فعالیت های سایت خودتون بپردازید.

راه دوم: بروزرسانی دستی وردپرس

راهکار دوم برای به‌روزرسانی وردپرس کمی پیچیده هستش و برای انجام اون باید وارد File Manager هاست شده و به صورت دستی اقدام به جایگزین کردن فایل‌هایی که برای وردپرس لازم هستند بپردازید. قبل از هرگونه تغییر در به‌روزرسانی دستی وردپرس باید یک بک‌آپ از هاست و دیتابیس خودتون تهیه کنید. بهترین راهکاری که برای بک آپ میتونید استفاده کنید تهیه یک فول بک‌آپ از هاست سی پنل هستش. بعد از اینکه بک آپ خودتون را تهیه کردید لازمه تا به آدرس رسمی وبسایت وردپرس مراجعه کنید و جدیدترین نسخه وردپرس را دانلود کنید. برای این منظور اگر سایت شما فارسی هستش به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر آخرین نسخه وردپرس را از اونجا دانلود کنید.

حالا که وردپرس را دانلود کردید فایل فشرده را باز کرده و پس از ورود به پوشه wordpress پوشه wp-content را از داخل اون حذف کنید، بعد از اینکه این پوشه را از اون حذف کردید مطمئن بشید که دو فایل دیگه با نام‌های htaccess. و wp-config.php در اون وجود نداشته باشند. حالا که مطمئن شدید تا این سه مورد یعنی پوشه wp-content، فایل htaccess. و فایل wp-config.php در فایل فشرده وجود ندارند مجددا فایلها و پوشه هایی که داخل پوشه wordpress هستند رو به حالت ZIP. تبدیل کنید و سپس این فایل فشرده را که فاقد این سه فایل هستند در مسیری از هاست که وردپرس نصب شده است آپلود کنید.

به‌روزرسانی دستی وردپرس در هاست سی پنل

بنابراین وارد هاست خودتون در سی پنل و یا دایرکت ادمین شده و به File Manager هاست مراجعه کنید. برای ورود به فایل منیجر در هاست سی پنل مشابه تصویر زیر در صفحه اصلی هاست روی گزینه File manager کلیک کنید و سپس در صفحه ای که براتون باز میشه به مسیر public_html مراجعه کنید تا به مسیر صفحه اصلی سایت که وردپرس در اون نصب هست مراجعه کنید و اقدام به آپلود فایل های وردپرس در اون کنید.

حالا که وارد مسیری که وردپرس در اون نصب شده شدید مشابه تصویر زیر فایل و پوشه های وردپرس را مشاهده خواهید کرد که باید اونها را به نسخه جدید آپدیت کنید، بنابراین روی دکمه Upload که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید تا فایل وردپرس که در حالت فشرده اون را دانلود کردید و سه فایل و پوشه گفته شده را از اون حذف کردید را در این مسیر آپلود کنید.

بعد از اینکه وارد صفحه آپلود در هاست سی پنل شدید مشابه تصویر زیر اقدام به آپلود فایل فشرده وردپرس در اون کنید و بعد از اینکه فایل شما به صورت کامل آپلود شد به مسیر public_html مراجعه کرده و فایل را از حالت فشرده خارج کنید. برای این منظور روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Extract رو انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه Extract پنجره زیر برای شما باز شده و از شما میخواد تا مسیر مورد نظر برای خروج فایل فشرده را انتخاب کنید که نیازی نیست کاری انجام بدین و در همین مسیر public_html اونو از حالت فشرده باید خارج کنید، پس روی دکمه Extract Files کلیک کنید.

در این مرحله فایل های جدید وردپرس با فایل های قدیمی جایگزین شده و سایت شما به نسخه جدید آپدیت خواهد شد. حالا اگر به آدرس /wp-admin/ وارد بشید و بخواهید تا به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید از شما میخواد تا نام کاربری و رمز خودتون را وارد کنید، در این مرحله کافیه تا رمز و نام کاربری را وارد کرده و به پیشخوان وردپرس وارد شده و از نسخه جدید وردپرس لذت ببرید.

به‌روزرسانی دستی وردپرس در هاست دایرکت ادمین

برای ورود به محیط مدیریت فایل در هاست دایرکت ادمین هم مشابه تصویر زیر بعد از اینکه وارد صفحه اصلی هاست دایرکت ادمین شدید روی گزینه File Manager کلیک کنید و در صفحه ای که براتون باز میشه به مسیر Public_html مراجعه کنید تا به مسیر صفحه اصلی سایت که وردپرس در اون نصب هست مراجعه کنید و اقدام به آپلود فایل های وردپرس در اون کنید.

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست دایرکت ادمین شدید به مسیر public_html مراجعه کرده و در مسیری که وردپرس نصب هست Upload files to current directory که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید و در صفحه باز شده فایل zip. ساخته شده را از سیستم خود انتخاب کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Upload Files که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در هاست دایرکت ادمین آپلود کنید.

حالا که فایل شما آپلود شد باید اونو از حالت فشرده خارج کنید، بنابراین به مسیر public_html برگردید و مشابه تصویر زیر روی دکمه Extract که در مقابل فایل آپلود شده قرار داره کلیک کنید.

بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه ای هدایت خواهید شد که در اون باید مجددا روی دکمه Extract که وجود داره کلیک کنید و منتظر بمونید تا فایل های شما از حالت خروجی خارج شده و وردپرس سایت شما به روز رسانی بشه.

بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد که در اون باید مجددا روی دکمه Extract که وجود داره کلیک کنید و منتظر بمونید تا فایل های شما از حالت خروجی خارج شده و وردپرس سایت شما به روز رسانی بشه.

برای تغییر سطح دسترسی در هاست دایرکت ادمین بعد از اینکه وارد File manager هاست شدید به مسیر public_html مراجعه کنید، سپس پوشه ها و یا فایل های مورد نظر را به صورت جداگانه و گروهی انتخاب کرده و بعد از اینکه اونها را انتخاب کردید روی دکمه Add To Clipboard را انتخاب کنید و سپس از قسمت Set Permission سطح دسترسی را برای فایل و یا پوشه بر اساس موارد گفته شده به عدد مورد نظر تغییر دهید.

حالا که سطح دسترسی را تغییر دادید مجددا به صفحه به‌روزرسانی در وردپرس مراجعه کنید و اقدام به به‌روزرسانی وردپرس کنید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 15 ژوئن 2022
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.