فاکس بلاگ

آموزش کامل سئو همراه با تکینک های طلایی

آموزش کامل سئو همراه با تکینک های طلایی

سئو (Search Engine Optimization) به این معناست که وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید تا افرادی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند از طریق گوگل به آن ها معرفی کنید.

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است که می توان گفت شامل یک سری تکنیک ها و تجربیات می باشد که نتیجه آن افزایش رنک سایتتان در نتایج گوگل خواهد بود.

سئو همیشه اثرات مثبتی بر روی سایت شما نخواهد گذاشت و اگر از روش های بی رویه و منفی بدون داشتن برنمامه و استراتژی استفاده شود، سایتتان از نتایج گوگل حذف خواهد شد!

قرار گرفتن سایت شما در نتایج اول گوگل به یک سری معیارهای الگوریتم های گوگل بستگی دارد که بیش از ۲۰۰ معیار وجود دارد و این الگوریتم ها مدام در حال به روزرسانی می باشد.

تاریخچه سئو چیست

سئو زمانی شروع به کار کرد که موتورهای جستجو بوجود آمدند و اولین موتور جستجو در سال ۱۹۹۰ شروع به کار کرد که یکی از معروفترین آن ها موتور جستجو Yahoo بود. که به جز یک لیست نمایش سایت ها بر اساس حروف الفبا چیز دیگری نبود.

زمانی که اینترنت مانند تمام فرآیندها شروع به رشد کردن و گسترده تر شدن کرد، موتورهای جستجو نیز از این غافله عقب نماندند و موتورهای جستجوی جدید وارد رقابت شدند و هر کدام از آن ها برای ارائه خدمات بهتر به کاربران از الگوریتم های خاصی استفاده میکردند.

در این زمان سئو نیز با روی کار آمدن موتورهای جستجو و الگوریتم ها، وارد شد تا سایت ها خودشان را بتوانند بهتر و بیشتر از قبل نشان دهند. که در آن زمان به دلیل ضعف الگوریتم ها مهندسین سئو از روش های غیر اخلاقی برای بالابردن رتبه سایت ها استفاده میکردند.

اهداف سئو چیست

سئو به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی کمک می کند تا در زمینه کاری آن وبسایت و کلمات کیدی موردنظر در لیست نتایج جوستجو افزایش رتبه داشته باشند.

بعد از اینکه سئو برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

با توجه به کلمات کلیدی و قدرت رقبا، سئو هفته ‌ها یا ماه‌ ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه ‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است.

زبان سئو چیست

برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل قرار گیرند زیرا بیشتر بازدید و کلیک از سوی کاربران را دارد.

وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بر سر رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل بسیار باهم رقابت می کنند و زیرا رسیدن به این هدف می تواند میلیارها تومان سود برایشان داشته باشد. به این مثال توجه کنید:

کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

اهمیت سئو چیست

طبق آمار گوگل بیشتر کاربران ۵ مورد اول لیست نتایج جستجوی گوگل را انتخاب می‌کنند و طبیعی است که هر چه در این رتبه ‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.

سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. در واقع افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

سئو در واقع یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان (گوگل)است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت شود. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

مزایای سایت های سئو شده :

  • افزایش سرعت لود و بارگذاری وبسایت.
  • ایجاد برندینگ و محبویت
  • افزایش بازدیدکننده و بالارفتن ترافیک سایت
  • قرارگیری در بهترین رتبه نتایج گوگل
  • افزایش چشمگیر فروش محصولات
  • بهترین ابزار برای تبلیغات به صورت رایگان

معایب سایت های سئو شده :

  • طول کشیدن انجام مراحل سئو و رسیدن به نتیجه

سئو کلاه سفید چیست؟ – White Hat SEO

سئو کلاه سفید به صورت فنی به مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که از قوانین موتورهای جستجو تبعیت کرده و مخالف آن نمی باشد.

این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

  • با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند
  • محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود
  • تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران ایجاد شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو
  • تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که هنگام ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

سئو کلاه سیاه چیست؟ – Black Hat SEO

سئو کلاه سیاه به مجموعه‌ای از دستوراتی که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود، گفته می شود.

این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

بهینه سازی به روش های کلاه سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.

  • تلاش برای بهبود رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو
  • هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است به صفحه دیگر
  • هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشان داده شده در موتورهای جستجو است
  • مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
  • ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

اگر میخواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثر ترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است.

زمانی که سایت شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتور های جستجو سایت خوبی شناخته شود و در بالاترین رتبه درجستجوی گوگل قرار گیرد بی شک مطمئن باشید شما کارتان را درست انجام داده اید و در حوزه ای که فعالیت دارید بهترین هستید.

آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده اید که در فروش عطر و ادکلن انجام میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده ای نخواهد داشت. خیلی مهمه که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد.

تفاوت سئو و بازاریابی سئو چیست

با توجه به پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته ،برای کسب در آمد از طریق اینترنت قطعا باید در نتایج گوگل دیده شوید، برای دیده شدن در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتان چندین گزینه خواهید داشت که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی خواهیم می پردازیم:

تبلیغات اینترنتی شامل بنر های تبلیغاتی، پاپ آپ ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت ها. چند مورد از تفاوت اصلی میان سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی را عنوان می کنیم:

  • هزینه ی سئو بسیار به صرفه تر از هزینه ی بسیار سنگین تبلیغات است.
  • از طریق سئو به راحتی برند سازی می کنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست.
  • در تبلیغات اینترنتی ،تبلیغات شما به عموم مردم نمایش داده می شود اما پس از سئوی سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردنند نمایش داده می شود.
  • الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین می آید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد بود.
  • پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می روند و می توانید فروش خوبی داشته باشید.
  • اعضای وب سایت شما پس از سئو بالا می رود این در صورتی است که سئوی خود را روی کلمات کاملا هدف انجام داده باشید.

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل در چیست

سئو نتایج ارگانیک گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد،اما تبلیغات گوگل نتایج (paid) یا همان پولی را به شما اختصاص می دهد ، با این نوع تبلیغات می توانید به صفحه اول را ه پیدا کنید و بابت نمایش تبلیغ خود هیچ پولی هم پرداخت نخواهید کرد اما بابت هر یک کلیک که کاربر بر روی لینک شما انجام می دهد به گوگل پول پرداخت می کنید

برای سئو باید وب سایت خود را بهینه سازی کنید و به استاندارد های گوگل نزدیک شوید سپس می توانید در نتایج طبیعی گوگل قرار گرفته و در آن جایگاه بدون پرداخت هزینه باقی بمانید.

اصول سئو چیست

اصول سئو به مجموعه قواعد و قوانین ثابت و ماندگار در سئو گفته می شود که بر اساس آن می توان درک درستی از عملکرد موتورهای جستجو داشت. به عنوان مثال اینکه بدانیم سئو شامل فرآیندهایی می شود و بر همان اساس حرکت کنیم به ما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

ساختار موتورهای جستجو که شامل موارد زیر می شود، جز اصول سئو است:

  • خزنده گوگل که وظیفه پیدا کردن لینک ها و صفحات جدید را دارد
  • ایندکسر که وظیفه آن استخراج فاکتورهای موثر در الگوریتم رتبه بندی گوگل است
  • الگوریتم رتبه بندی که بر اساس امتیاز مجموع فاکتورها در کلمات کلیدی مختلف به دنبال نمایش بهترین نتیجه به کاربر است
  • عبارت پرس و جو که کاربر بر اساس آن جستجو را انجام می دهد
  • بهینه ساز و تفسیر کننده جستجوی کاربر که وظیفه بهبود جستجو و در برخی از موارد جستجوی معنایی را بر عهده دارد
  • الگوریتم های جانبی برای محافظت از نتایج گوگل

موارد فوق در تمام موتورهای جستجو در دنیا ثابت است و وجود دارد. الگوریتم هایی که مبتنی بر پیوند، یا مبتنی بر محتوا کار میکنند و بر آن اساس امتیاز رتبه بندی صفحات را در کلمات کلیدی مختلف مشخص می کنند.

۲۳ تکنیک مهم بازاریابی سئو چییست

  1. کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید.
  2. کلمه کلیدی را در ۱۰۰ کلمه ابتدای مطلب قرار دهید.
  3. به سایت های مرتبط با همان کلمه کلیدی لینک دهید.
  4. برای هر مطلب توصیفی جذاب و متمایز بنویسید.
  5. کلمه کلیدی را در عنوان قرار دهید.
  6. به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به مطلب تذریق کنید.
  7. محتوای بالای ۲۰۰۰ کلمه بنویسید.
  8. به صفحات داخلی لینک بدهید.
  9. ویژگی ALT تصاویر را کلمه کلیدی خود قرار دهید.
  10. کلمه کلیدی خود را طولانی انتخاب کنید.
  11. از کلمات LSI یا همان کلمات مرتبط با کلمه کلیدی خود در محتوا استفاده کنید.
  12. سایت خود را سریع کنید.
  13. سایت را برای موبایل بهینه کنید.
  14. فقط بک لینک های با کیفیت بگیرید.
  15. بک لینک های خراب را از بین ببرید.
  16. مطالب آموزشی و جذاب تولید کنید تا لینک بگیرید.
  17. پست های میهمان استفاده کنید.
  18. در وبلاگ ها فعالیت کنید.
  19. به سوالات پاسخ دهید.
  20. در سایت ها کامنت بگذارید و لینک سایت خود را قرار دهید.
  21. شبکه های اجتماعی را از دست ندهید.
  22. با بروز شدن الگوریتم های گوگل، بروز شوید.
  23. مطالب آموزشی گوگل را دنبال کنید.

خدمات سئو

اگر برای انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت به یک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه نیاز دارید می توانید از متخصصی نوین سئو جهت انجام امور افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده کنید. برای این منظور به صفحه خدمات سئو مراجعه کنید.

منابع سئوآموزش

وب سایت Search Engine Land : یکی از بهترین و کاملترین سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکند این وبسایت است که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق سایتشان دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید.

وب سایت MOZ : این وبسایت یکی دیگر از سایت های حوضه سئو و بازاریابی اینترنتی است . که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق این سایت دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید.

وب سایت Yoast : Yoast نام سازنده پلاگین سئو وردپرس می باشد که به دلیل دانش بالا و حرفه ای بودن در این زمینه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و در این زمینه مقالات کامل و جدیدی را داخل وبسایت خود قرار می دهند.

وب سایت Search Engine Watch : یکی از بهترین و کاملترین سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت میکند این وبسایت است که مطالب کامل و به روز را می توانید از طریق سایتشان دنبال کنید و در این زمینه به سطح حرفه ای برسید.

بازاریابی سئو چیست

همان طور که متوجه شدید تنها راه کسب درآمد از طریق وب سایت در فضای مجازی سئو و بهینه سازی سایت است. این روش باعث رونق کسب و کارتان خواهد شد تا بتوانید درآمدزایی داشته باشید.

در واقع از طریق سئوسایت، بر روی محصولات و خدماتتون بازاریابی انجام می دهید تا بتوانید آن ها را به دیگران معرفی کنید.

فرآیند انجام این نوع بازاریابی این است که کلماتی را که مربوط به زمینه کاری، محصولات و خدماتتون هست رو مشخص میکنید و سپس سایتتان را از طریق آن کلمات به صفحه اول گوگل می آورید و کاربرانی که به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشند شما رو از این طریق پیدا میکنند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 18 فوریه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.