فاکس بلاگ

آموزش لینک سازی صحیح داخلی وب سایت‎

یکی از مهمترین مسائل موجود در رابطه با سئو و بهینه سازی وب سایت ها مبحث لینک سازی، خصوصاً لینک سازی داخلی است. لینک سازی داخلی به این معناست که شما در یک مطلب از سایت، به مطالب دیگر سایت لینک دهید، بدین ترتیب کاربری که در حال مطالعه یک صفحه از سایت شماست، می تواند با کلیک بر روی این لینک ها به صفحات دیگر سایت منتقل شود. لینک سازی داخلی همچنین سبب می شود تا کاربر و ربات های گوگل هم به راحتی بتوانند صفحات مرتبط با هم را پیدا کنند، اگر این لینک سازی داخلی انجام نشود، ممکن است بعضی از صفحات سایت شما مخفی شوند. بدین ترتیب، کاربران و ربات‌های گوگل از وجود سایر صفحات در وب‌سایت مطلع نشده و صفحاتی که به این خاطر در واقع مخفی شده‌اند تاثیر خود را در جذب مخاطب و اعتبار گوگل از دست می‌دهند. بنابراین لینک سازی داخلی دارای اهمیت بسیار بالایی است، به همین دلیل امروز می خواهیم تا نکات کاربردی ای در رابطه با لینک سازی داخلی را برای شما عزیزان تشریح نماییم و همچنین نحوه لینک سازی داخلی را آموزش دهیم.

اصول لینک سازی داخلی در سایت

لینک دهی برای هدایت کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر برای افزایش بازدید یا معرفی و تبلیغات استفاده می شود. لینک سازی در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی انجام می شود و تأثیر زیادی در سئوی سایت دارد. به صورت کلی اصول زیر از مهمترین فاکتورهای لینک سازی داخلی هستند که باید رعایت کنیم :

لینک دهی به صفحه مقصد با عین انکر و کلمه کلیدی صفحه مقصد

لینک دهی دربدنه محتوا و در قالب لینک دهی بین مقالات بسیار مهم است

لینک های داخلی همگی با تگ فالو باید باشند

لینک های صفحات مهم را در صفحه اصلی قرار بدهیم

برای ایندکس سریعتر صفحات به آن ها لینک داخلی بدهیم

برای اعتبار بخشیدن به صفحه به آن لینک داخلی بدهیم

لینک صفحات مهم و دسته بندی ها در منو صفحه اصلی سایت و قابل دسترس باشند

لینک صفحات و نوشته های تازه در فوتر برای ایندکس سریعتر

استفاده از یک فرمت آدرس دهی برای جلوگیری از بروز محتوای تکراری

قرار دادن لینک داخلی بدون آدرس اصلی سایت برای کاهش تعداد درخواست و افزایش سرعت

بهبود صفحات یتیم با لینک سازی داخلی برای آن

رفع لینک های شکسته داخلی یا لینک های ۴٠۴ داخلی

 

 

 

 

 

 

 

برخی از مزایای لینک سازی داخلی عبارت اند از

لینک سازی داخلی خزنده ها یا عنکبوت های گوگل را با ارائه مسیری روشن برای پیمایش در وب سایت شما راهنمایی میکند.

لینک ها را افزایش می دهد و صفحات محتوای شما را در سطح عمیق تری متصل می کند تا Google را قادر به درک ساختار و ایجاد سلسله مراتب وب سایت کند.

به Google اجازه می دهد تا اعتبار و ارزش صفحه را در مهمترین صفحات و پست ها توزیع کند.

عملکرد کلی سایت را در SERP بهبود می بخشد.

کمک به ایندکس بهتر و سریعتر صفحات توسط گوگل

افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و بهبود تجربه کاربری

آموزش لینک سازی داخلی در سایت

در این بخش سعی بر آن است تا با آموزش بسیار ساده به شما یاد دهیم که چگونه در سایت خود از تکنیک لینکسازی داخلی استفاده نمایید.

۱- شناسایی صفحات اصلی سایت

کی از مهمترین بخش‌ها در لینک سازی داخلی سایت، ایجاد یک مسیر صحیح برای شناسایی صفحات توسط موتورهای جستجو است. با توجه به اهمیت و ارتباط صفحات، آنها را مشخص و دسته‌بندی کنید.

برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید شما مالک یک وب‌سایت فروشگاهی هستید و محصولات زیادی در فروشگاه شما وجود دارد. در این وضعیت شما باید دسته‌بندی‌های اصلی سایت خود را مشخص کرده (مثلا ماشین لباسشویی، تلویزیون، اتو) و محصولات مرتبط با آن دسته‌بندی را (مثلا مدل‌های مختلف یک تلویزیون) در آن قرار دهید.

این کار علاوه بر بهبود رابط کاربری سایت، باعث می‌شود تا موتورهای جستجو به مسیری درست برای ایندکس کردن صفحات و ارتباط بین آن‌ها دست پیدا کنند.

۲- استفاده از انکرتکست های مناسب

انکرتکست‌ها کلیدواژه‌هایی هستند که به صفحات دیگر سایت لینک می‌شوند. انکرتسکت‌ها با نام‌هایی مانند متن لینک یا عنوان لینک نیز شناخته می‌شوند.در متن زیر انکرتکست به صورت برجسته مشخص شده است:

یک روش سریع برای رسیدن به لینک اول گوگل، تبلیغ در گوگل است.

اما یک سوال مهم که معمولا برای کاربران به وجود می‌اید این است که آیا برای انکرتکست‌ها همیشه باید از کلیدواژه‌های اصلی و هدف خود استفاده کنیم؟

در واقع گوگل شما را برای استفاده مکرر از کلیدواژه‌های اصلی در لینک‌های داخلی وب سایت مجازات نخواهد کرد و این کار مانند لینک‌سازی خارجی خط مشی‌های گوگل را نقض نمی کند اما برای دریافت بهترین بازخورد باید به نکات زیر توجه کنید:

تنوع کلیدواژه ها: اگر از یک کلیدواژه خاص برای پیوندهای داخلی استفاده کنید مورد غضب گوگل قرار نمی‌گیرید اما تنوع کلیدواژه‌ها می تواند مفهوم صفحه را با استفاده از کلیدواژه‌های متنوع بیان کند. برای این کار می‌توانید از مشتقات کلیدواژه‌های اصلی خود استفاده کنید. البته تمرکز بر روی کلیدواژه اصلی را فراموش نکنید!
طول کلیدواژه ها: استفاده از کلیدواژه‌های طولانی یا به اصطلاح دم دراز می‌تواند صفحه هدف شما را برای یک کلیدواژه طولانی که معمولا از سرچ مناسبی برخوردار است بهینه کند. (پیشنهاد می‌شود برای این مورد از شکل واقعی کلیدواژه که کاربران آن را در گوگل سرچ می کنند استفاده کنید)
میزان ارتباط: حتما از میزان ارتباط کلیدواژه‌‌ای که قرار است صفحه A را به صفحه B متصل کند مطمئن شوید.
نکته: به هیچ عنوان از لینک کردن یک پاراگراف به صفحه ای دیگر استفاده نکنید!

۳- استفاده از قدرت صفحات مرجع

در هر سایت، برخی صفحات با توجه به تعداد لینک‌های دریافتی از منابع خارجی و میزان به روزرسانی مطلب از قدرت بیشتری برخوردار هستند. شما می توانید از آن ها برای لینک دادن به صفحات مهم خود استفاده کنید. این کار باعث می شود تا قدرت صفحه A به صفحه B نیز منتقل شود.

نکته: تولید محتوای با کیفیت و جامع در وبلاگ می‌تواند باعث دریافت بک لینک‌هایی با کیفیت شود. این یک لینک‌ها می توانند قدرت صفحه را افزایش داده و میزان تاثیرپذیری لینک‌های داخلی را بهبود دهند.

۴- استفاده از برچسب ها

افرادی که به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده‌اند معمولا با مفهوم دسته‌بندی و برچسب‌گذاری مشکل دارند. در اینجا هر دو را به طور مختصر و مفید،توضیح می‌دهیم :

دسته بندی: شامل موضوعات کلی‌تر است که مجموعه‌ای از مطالب را در برمی‌گیرد مانند خدمات هاست که می تواند صفحاتی مانند هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست ویندوز را پوشش دهد پس ما از خدمات هاست به عنوان دسته‌بندی در سایت خود استفاده می‌‌کنیم.
برچسب: که شامل موضوعات جزئی‌تر هستند و به محتوای آن صفحه بستگی دارند. برچسب‌ها می توانند کار ما را برای پیدا کردن مطالب مرتبط در یک سایت راحت کنند.
برای عناوین برچسب ها می‌توانیم از کلیدواژه‌های مرتبط با مطلب که معمولا توسط کاربران جستجو می شود، استفاده کنیم.

۵- لینک صفحات قدیمی به جدید

اگر به تازگی یک صفحه مهم در سایت ایجاد کرده‌اید و یا یک مقاله کامل در رابطه با موضوعی خاص در وبلاگ خود منتشر کرده‌اید و می‌خواهید گوگل آن را به عنوان مرجع در نظر بگیرد، از صفحات و مقاله‌های مرتبط قدیمی، به آن لینک دهید. محتوای جدید و کامل برای گوگل بسیار جذاب است و این کار می‌تواند باعث بهبود رتبه صفحه در نتایج شود.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 03 اکتبر 2021
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.