فاکس بلاگ

آیکون چیست و چه کاربردی در دنیای گرافیک و محتواهای تصویری دارد؟

آیکون چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

آیکون ها در دنیای طراحی و کار با تصاویر ترکیبی بسیار کارآمد هستند و بسیاری با استفاده از آیکون ها محتوا ی تصویری تولید می کنند و و بنر و لوگو طراحی می کنند. در ادامه بیشتر با کاربرد های آیکون ها و خود کلمه ی آیکون آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

آیکون و کاربرد آن:

آیکون (Icon) جزئی از واسط کاربری گرافیکی است که در قالب یک تصویر کوچک، نمادی از یک نرم افزار، ابزار، فایل و … را نشان می‌دهد.

آیکون‌ ها بسته به سیستم عامل و نمایشگر دستگاه دارای اندازه‌های مختلفی هستند. فایل‌ های آیکون‌ ها معمولا شامل چندین نمونه‌ ی مختلف از تصویر در ابعاد مختلف می‌ باشند که بسته به کاربرد یا تنظیمات اعمال شده، از نمونه‌ ی مناسب آیکون در محل‌ های مختلف رابط کاربری استفاده می‌ شود.

برای طراحی و ایجاد آیکون‌ ها معمولا از نرم افزار های تخصصی ویرایش آیکون استفاده می‌ شود که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به IconWorkshop و IcoFX اشاره نمود. معمولا فایل‌ های آیکونی که توسط این ویرایشگرها قابل ایجاد است دارای پسوند .ICO (برای ویندوز) و .ICNS (برای مکینتاش) می‌ باشد.

 تصاویر معمولی با آیکون ها چه تفاوتی دارند؟

تصاویر رایانه ای از نوع Bitmap  یا Vector هستند. آنها را می توان با فرمت های مختلفی ذخیره کرد ( BMP, PSD, GIF, JPEG, WMF ). هر کدام از این فرمت ها تنظمیات و ویژگی های متفاوتی نسبت به هم دارند و در کل تصاویر را می توانیم با سایز های مختلف و دلخواه و همین طور با وضوح نمایش های مختلف به کار گیریم.
آیکون ها تفاوت هایی نسبت به تصاویر استاندارد رایانه ای دارند. آیکون ها اکثرا با سایت ها کوچک و ثابت می باشند ۱۶*۱۶ , ۳۲*۳۲ ,  ۴۸*۴۸ و … . یک آیکون متشکل شده است از چندی تصویر مجزا  که هر کدام از آن تصویر های مجزا دارای سایز و رنگ جداگانه ای هستند.
یکی از مهمترین ویژگی آیکون ها  توانایی به کار گیری transparent  می باشد . این امکان مهم در قرار گرفتن آیکون ها روی دسکتاپ تاثیر به سزایی دارد و ما بعد از قرار گرفتن آیکون ها روی دسکتاپ می بینیم که آیکون مانع دیده شدن بک گراند اصلی ویندوز نمی شود.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 09 جولای 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.