فاکس بلاگ

محتوای ستونی یا pilar page چیست؟

محتوای ستونی یا خوشه ای که در انگلیسی به آن pilar page می گویند برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط هابس پات ابداع شد. در ادامه در خصوص این سبک از تولیدد متحوا اطلاع خواهید یافت که جدیدترین شیوه ی تولید محتوا به شمار می رود.

محتوای پیلار بر خلاف سایر فرم های محتوا مانند آسمان خراش به صورت تک پیج نیست و یک مجموعه از چند محتواست که به صورت خوشه بندی شده به محتوای اصلی که یکی از موضوعات جامع سایت است متصل می شوند. اصطلاح خوشه بندی محتوا (content clusters) شامل دسته بندی های موضوع اصلی محتوا می شود.
هدف اصلی محتوای ستونیف هدفمند کردن محتوای سایت و جلوگیری از ایجاد محتوای اضافه و جانبی در سایت است. با این روش محتواهای سایت کاملا هدفمند و طبق موضوعات اصلی سایت ایجاد می شوند و با متصل شدن به موضوعات اصلی باعث تقویت و افزایش رتبه محتوای اصلی (pillar) می شوند.

فواید استفاده از محتوای ستونی:

در ادامه می خواهیم بدانیم که استفاده از محتواهای ستونی چه فوایدی را برای ما به وجود می آورند.

  • بهبود سئو سایت
  • سازماندهی محتوای وب سایت
  • سهولت دسترسی کاربران به محتواها
  • جذابیت بیشتر برای کاربران
  • صرفج جویی در زمان کاربر برای مطالعه محتوای ستونی نسبت به مقالات

چگونه یک ستون محتوایی یا PILLAR CONTENT بسازید؟

اگر شما بر اساس خوشه سازی محتوا پیش بروید گوگل دقیقا میداند چگونه صفحات را به یکدیگر مرتبط کند و زمانی که کاربران در محدوده موضوعی که شما در خصوص آن در سایت خودتان تولید محتوا کرده‌اید جستجو می‌کنند قطعا شما را جزو پیشنهادهای اول معرفی می‌کند.
شناخت مخاطبان 
قبل از ‌اینکه شروع به کار کنید، شما باید محتوا و هدف وبلاگ خود را بشناسید و پرسونای سایت خود را مشخص کنید. هرچه بهتر متوجه شوید که مخاطبتان کیست، نقطه نظرهایش چه چیزهایست و شما چگونه می‌توانید ارزش ایجاد کنید، ستون محتوایی شما موثرتر خواهد بود.
با درک این موضوع، شما می‌توانید یک موضوع اصلی برای صفحه خود انتخاب کنید. در واقع لیستی از عناوینی که برای مخاطبانتان مفید هستند، بدست آورید.
بررسی کلمات کلیدی
تحقیق در مورد کلمات کلیدی این توانایی را به شما می دهد که از انتخاب موضوعات بیش از اندازه رقابتی پرهیز کنید، و کماکان بتوانید موضوعات خیلی مرتبط را پیدا کرده و ترافیک سایتتان را بالا ببرید. درواقع باید بررسی کنید که موضوعات شما با چه کلمات کلیدی‌ای مطابقت دارند.
بر هدف سرچ تمرکز کنید و بررسی کنید وقتی افراد موضوعی را سرچ می‌کنند به دنبال چه چیزی هستند. سپس لیستی از سوالاتی که ممکن است مخاطبان در مورد آٖن موضوع داشته باشند را بنویسید.
ترکیب کردن پست‌های قدیمی یا ایجاد پست جدید
اگر از قبل محتواهایی در سایتتان دارید که با عنوان موضوع مورد نظرتان، مرتبط است آن‌ها را باهم ترکیب کنید در غیر این صورت پستی بنویسید که همه موارد را پوشش دهد.
ستون محتوایی خود را سازماندهی کنید
از زیر عنوان‌های h2 و h3 و دکمه‌های پرش استفاده کنید تا خواندن مطالب آسان شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که دنبال کردن محتوای شما آسان است.
نقشه موضوع خوشه‌ها را بکشید
لیستی از زیرعنوان‌ها، اصطلاحات، سوالات و دیدگاه‌هایی که می‌توان پست‌های مجزا ولی مرتبط با موضوع مورد نظرتان تولید کنید، آماده کنید.
موضوعات را به هم ربط دهید
هر صفحه‌ای را که موضوع اصلی را دربرمی‌گیرد، به پیلارپیج لینک دهید. پیلارپیج نیز باید حاوی لینک‌هایی از همه پست‌های مرتبط باشد.

پیلار پیج خود را تبلیغ کنید
در شبکه‌های اجتماعی لینک پیلارپیج خود را قرار دهید و از هر فرصتی برای تبلیغ آن استفاده کنید تا سریع‌تر در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

  •      
  • ترمه شکوری
  • 27 فوریه 2020
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.